czwartek, 23 października 2014

Zbiory darmowych zdjęć

Zbiory darmowych zdjęć


Autor: Agnieszka Witer


Internet daje wiele mozliwości zarówno dla tych, którzy wyszukują informację jak i tych zamieszczających ją. Dużo opracowań z dziedziny marketingu zajmuje się właśnie prezentacją w internecie.


Ja jednak nie będę przedstawiać tu wypływających z nich wniosków i zaleceń, ale zwyczajnie jak przeciętny internauta odniosę się do tego jak reaguję na sposób rezentacji informacji w internecie. Ponieważ zajmuję się tworzeniem stron internetowych staram się obserwować swoje reakcje na to jak przeglądam i wyszukuję wiadomości, usługi, co chętniej i częściej czytam, oglądam. Czytam też różne opracowania na ten temat. Obserwacje takie służą mi później w mojej pracy i dzięki nim mogę lepiej wykonywać swoje obowiązki. Ze względu na ogrom informacji staramy się przeglądać internet jak najszybciej i często nie zawieszamy wzroku na treściach nieciekawie prezentowanych, pozbawionych urozmaicenia jakim jest bez wątpienia grafika i zdjęcia.

Dobrze jeśli do takiego celu mamy dostęp do dobrych zdjęć, lub możliwości ich zrobienia. Czasem jednak nie ma czasu na gromadzenie własnej biblioteki lub zwyczajnie nie ma na to warunków, wtedy warto wiedzieć o darmowych źródłach zdjęć dostępnych na dogodnych warunkach.

Naturalnie nie będą to zdjęcia unikalne i czasem mogą być kiepskiej jakości, ale zawsze jest coś na dobry początek lub do zastosowania na jakiś czas. Poniżej przedstawiam listę miejsc z darmowymi zdjęciami, z krótkimi opisami, głównie pod względem warunków licencji.

Zbiory darmowych zdjęć

StockXCNHG - Free Photo Site Galeria SXC zawiera beapłatne zdjęcia gromadzone przez ludzi z całego świata. Po zarejestrowaniu sie możemy wykorzystywać zgromadzone tam zdjęcia i grafiki, przesyłać własne, komentować i dyskutować o nich na forum. Zdjęcia mają 4 rodzaje licencji od zupełnie bez udziału autora, przez konieczność powiadomienia, aż po konieczność pozwolenia na publikację.
MorgueFile - Free Stock Photos Zbiory darmowych zdjęć dostępne bez rejestracji. Zdjęcia z możliwością wykorzystania w komercyjnych projektach, po zarejestrowaniu się w serwisie istnieje możliwość dodawania własnych grafik i omawiania ich na forum.
StockVault - Free Stock Photos Zbiory dostępne bez rejestracji. Po zarejestrowaniu się możliwość dodawania własnych zdjęć i zarabiania na nich między innymi za pośrednictwem AdSense.
Unprofound - Free Stock Photos Zdjęcia dostępne bez rejestracji. Serwis wygodny dla projektantów - umożliwa stworzenie własnego portfolio po rejestracji.
Free Range Stock - Free Photos "! Nie Royalty Free, Totally Free " tej stronie oferowane są fotografie o wysokiej rozdzielczości, zdjęcia free i tekstury, wszystkie obrazy z rozdzielczością co najmniej 2400 x 1600 pikseli. Wszystko co trzeba zrobić to zarejestrować się na bezpłatne członkostwo.
Pixel Perfect Digital - Free Photos Rejestracja nie jest wymagana tylko o zapoznanie się z Warunkami Użytkowania przed pobraniem. Wszystkie zdjęcia są wysokiej jakości JPEG, łatwe do znalezienia z funkcji Wyszukiwanie zaawansowane.
Photo Rogue - Free Stock Photos Możliwość wysłania prośby o zrobienie konkretnych zdjęć np. mostu Golden Gate. Zrobione zdjęcia są umieszczane w galerii. Nie ma gwarancji realizacji prośby.
Image*After - Free Photo Site Oferuje możliwość pobierania i używania darmowych zdjęć i obrazów wysokiej rozdzielczości. Układ witryny jest prosty, liczba zdjęć jest nieco ograniczona, ale szybko rośnie.
Free Stock Photos - Free Photos Zdjęcia osobistego lub komercyjnego zastosowania. Warunki licencji wymagają podania źródła zdjęcia.
Photo Rack - Free Photo Site Zdjęcia dostępne bez rejestracji z możliwością wykorzystania jako elektroniczne pocztówki.
ImageBase - Free Stock Photos Wygodnie skatalogowana baza zdjęć do wykorzystania komercyjnego bez rejestracji.
Abstract Influence - Free Photos Galeria zdjęć z forum dla entuzjastów fotografii. Niewygodny sposób wyszukiwania - wyniki bez miniatur zdjęć.
Geek Philosopher - Free Photos Grafiki tła i tapety można wykorzystać w projektowaniu stron internetowych i projektów artystycznych, na blogach, Facebook, MySpace, YouTube, itd... Jeśli zdjęcie jest używane na stronach internetowych, prośba o link do GeekPhilosopher.
Free Pixels - Free Photos Strona oferuje bezpłatne o wysokiej rozdzielczości zdjęcia do użytku osobistego lub w firmowych projektach. Wysokiej jakości tła, sztuka cyfrowa i zdjęcia. Nie wymaga rejestracji.
Free Images - Free Stock Photos Zdjęcia dostępne do wykorzystania w projektach komercyjnych. Konieczność podania źródła zdjęć.
Free Foto - Free Photo Site Duży zbiór darmowych zdjęć do użytku prywatnego, niekomercyjnego.
Free Photos Bank - Free Photos Zbiór darmowych zdjęć, wymagana zgoda autora zdjęcia.
Open Photo - Free Stock Photos Zdjęcia i grafiki w różnych rozdzielczościach. Dostęp do ściągania zdjęć bez rejestracji.
Design Packs - Free Photos Kolekcja zdjęć z mośliwością wykorzystania do projektów komercyjnych.
Free Media GOO - Free Photos Strona stworzona i prowadzona przez programistów dla programistów, z naciskiem na dostępność. Aby korzystać z obrazów, nie trzeba nic więcej niż zwykłe pobranie.
Texture Warehouse - Free Photos Galeria tekstur, wszystkie zdjęcia na licencji Creative Commons.
Woophy - Free Photos Społeczność entuzjastów fotografii z całego świata - zawiera zdjęcia lokalnej fauny i flory, pejzaże, widoki miast, ludzi, produktów lub zwyczajów. Możliwość wykorzystania zdjęć o niskiej rozdzielczości w celach niekomercyjnych.
Cepolina Photos - Free Photos Ponad 16000 darmowych zdjęć posortowane w 1400 kategorii. Można pobrać dowolne zdjęcie do komercyjnego wykorzystania.
NASA - Free Planet Photos Zdjęcia do wykorzystania w projektach komercyjnych


Tworzenie stron internetowych - WiterNet

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Zadania hostessy

Zadania hostessy


Autor: Grzegorz Syso


Kim tak naprawdę są hostessy i jakie zadania spełnia hostessa? W tym artykule postaramy zająć się tematem hostess w reklamie i promocji firmy. Hostessami posługuje się wiele firm, chcących zaistnieć marketingowo, nikt jednak nie zastanawia się jak trudna jest praca, którą piękne dziewczyny muszą wykonywać.


Dzisiejszy świat stara się w jak największym stopniu dostosować do potrzeb rynku oraz wielkości konkurencji. Zawsze chcemy, aby produkowane przez nas towary były najwyższej jakości oraz żeby każdy był z nich zadowolony. Największe koszty reklamowe pociągają za sobą kampanie reklamowe wielkich firm, które są potentatami w swojej dziedzinie. Do reklamowania takich produktów wykorzystywane są najlepsze hostessy i modelki, które wiedzą, na czym polega ta praca i jak wiele od nich zależy. Hostessami posłygują się już niemal wszystkie firmy, chcące reklamować swoje produkty. Dzięki temu, agencje hostess przeżywają oblężenie.

Cała kampania opiera się przede wszystkim na dobrej organizacji pracy modelek i hostess. Odpowiednie stroje, nienaganny makijaż i fryzura oraz hostessa z uśmiechem na twarzy mogą sprawić, że każdy klient będzie zwracał uwagę przede wszystkim na hostessy, a nie na cenę danego produktu. W ten sposób prowadzone są kampanie reklamowe wielkich korporacji, których produkty często maja zatrważające ceny. Dzięki temu, że do promocji zatrudniane są najlepsze agencje reklamowe, które zatrudniają najlepsze hostessy możemy osiągnąć ogromny sukces. Świat oczekuje wielkich i hucznych kampanii, gdyż każdy produkt musi się czymś wyróżniać i dlatego lepiej żeby zapadł nam w pamięć. Ważne jest, abyśmy wybrali dobrych pracowników do takiej kampanii, gdyż dzięki temu będziemy mogli powierzyć im przyszłość naszego produktu. Do klienta może dotrzeć tylko najlepiej przeprowadzona kampania reklamowa i dlatego coraz częściej możemy spotkać się z idealnie zorganizowanymi kampaniami, które dają nam możliwość zabłysnąć wśród konkurencji. Profesjonalne hostessy muszą wiedzieć, na czym polega ich praca, gdyż nienaganny wygląd oraz wspaniałe i profesjonalne podejście do promocji może sprawić, że towar osiągnie odpowiedni poziom.

Świat staje otworem przed firmami, które zainwestowały w hostessy z prawdziwego zdarzenia, gdyż jest to szansa na przeprowadzenie najlepszej promocji, dzięki której zawsze będziemy mogli liczyć na popularność produktu. Często promocja jednego produktu skutkuje na zwiększenie popularności całej firmy. Warto więc posłużyć się hostessami, aby zwiększyć zainteresowanie prezentowanymi produktami. Można powiedzieć, że wynajęcie dobrych hostess może okazać się kluczem do sukcesu.

**Kopiowanie, rozpowszechnianie, wykorzystywanie w części lub w całości powyższego tekstu jest zabronione.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

środa, 22 października 2014

Atrakcyjna zabudowa stoisk targowych – porady

Atrakcyjna zabudowa stoisk targowych – porady


Autor: Patrycja Szambowska


Targi to ważny moment dla każdej firmy, która w ten sposób pragnie się promować – duża liczba zwiedzających to szansa na reklamę marki oraz pozyskanie nowych klientów. Duże znaczenie ma wtedy atrakcyjna zabudowa stoisk targowych, która przyciąga uwagę, pozwala na prezentację i rozmowę.


Wybierając się na targi, jako wystawca, musisz zadać sobie kilka pytań i opowiedzieć na nie w zakresie tego, jaka zabudowa stoisk targowych będzie najlepsza dla Twojej firmy. Warto pamiętać, że stoisko musi być przedłużeniem wcześniej kampanii reklamowej, powinno być spójne z przyjętą polityką marketingową i strategią pozyskiwania klientów. Warto, abyś rozważnie wybrał typ stanowiska, by w maksymalny sposób osiągnąć swoje cele.

Zabudowa_stoisk_targowych_1

Po pierwsze – rodzaj stoiska. W branży dostępnych jest wiele różnych typów stoisk targowych – wysepka, stoisko otwarte jednostronnie, dwustronnie lub trzystronnie). Aby wybrać odpowiedni rodzaj przemyśl, jak chcesz podejmować zainteresowanych: czy przy biurku a może stoliku kawowym, przy ladzie informacyjnej a może stworzysz otwartą przestrzeń z siedziskami? Warto też wiedzieć, ile osób ma obsługiwać stoisko, czy zależy Ci na dużym kliencie czy na grupie mniejszych. Dzięki takim decyzjom wybierzesz typ zabudowy dostosowany do Twoich wymagań.

Po drugie – wyposażenie stoiska. Zastanów się, jakie elementu chcesz wprowadzić – ulotki, foldery, katalogi, prezentacje multimedialne, prezentacje produktów, portfolio itp. Wybierz odpowiednie sposoby na wyeksponowanie materiałów reklamowych i informacyjnych, zadbaj o dobór kompetentnej kadry.

Po trzecie – obsługa stoiska. Niech obsługa stoiska będzie spójna, kompetentna i uprzejma, świadoma swojej roli i Twoich oczekiwań. Wytłumacz pracownikom, jak ważny jest elegancki uniform i dbałość i zainteresowanych. Wykorzystaj potencjał stanowiska, ludzi i samej imprezy.

Zabudowa_stroik_targowych_2

Zabudowa stanowiska targowego nie jest łatwą sprawą – pamiętaj również o jej kolorystyce! Niech kolory będą tożsame z barwami logo Twojej firmy, Waszych materiałów reklamowych itp. Możesz takie elementy wpleść też w uniform pracowników. Klient często tylko kojarzy markę, warto więc, aby zapamiętał Twoją firmę – gdy zobaczy Wasze materiały, czy stronę, wyzwoli to wspomnienia i zwiększy Twoją szansę na pozyskanie nowego klienta.


Patrycja

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Współczesne technologie marketingowe

Współczesne technologie marketingowe


Autor: Tadeusz Morawski


Współczesne technologie z gatunku marketing i technik public relations zdominowały sferę medialną. Wydaje się, obserwując codzienne wiadomości telewizyjne, że to nie dziennikarze przygotowują dziś serwisy informacyjne. Nie tam tworzy się informacja. Jeśli nie tam, to gdzie?


Odpowiedź leży w branży public relations. W fakcie, że dziś każdy musi mieć swojego spin doktora, czy też doradcę wizerunku i Personal Brandingu. Tak mówi przynajmniej o tym najlepszy wydaje się dziś na naszym rodzimym spec, Eryk Mistewicz w "Anatomii władzy", ksiązki napisanej wraz z Michałem Karnowskim, którą ze wszech miar wszystkim polecam.

eryk_mistewicz

Posłuchajmy więc Mistewicza: Najpierw - przekonuje - pojawia się świadomość, że adwokatów prowadzących praktykę we Wrocławiu czy Katowicach jest dwustu, trzystu może i więcej, a liczyć się mogą na rynku co najwyżej jedna, może dwie kancelarie. To oni zostaną mistrzami lokalnej palestry, to do nich będą uderzali klienci, to oni tych klientów będą wybierać skupiając się tylko na najciekawszych sprawach i dużych budżetach. Pozostali zajmować się będą sprawami z przydziału, koszmarnie nudnymi, frustrującymi. Mogą - oczywiście - zdać się na łut szczęścia i liczyć, że ktoś ich wytężoną pracę zauważy. Droga na dziesięciolecia, bez gwarancji zwycięstwa. Lub postawić na profesjonalną kampanię zleconą specjalistom od PR, z przekazem, że mamy do czynienia z najlepszą kancelarią w regionie.

Albo architekci. Dlaczego jedne projekty architektoniczne już od początku są traktowane z namaszczeniem, nazwę jednej pracowni wymawia się z szacunkiem i pietyzmem, jest ona wręcz PROSZONA o przystąpienie, w swej łaskawości, do konkursu? Jeszcze lepszy przykład – bo także wymierny, wyliczalny co do złotówki - to menedżerowie. Co sprawia, że pozyskanie przez spółkę giełdową menedżera, który zainwestował w budowanie swojego wizerunku, w swoje historie, natychmiast lewaruje jej akcje? Co sprawia, że informacja „ X. będzie prezesem firmy, której akcje ma nasz fundusz”, lewarują i to czasami o dobre kilkanaście czy kilkadziesiąt procent cenę akcji danego funduszu? No i dlaczego jeden aktor może zażyczyć sobie od dyrektora teatru wielkiej gaży, a dyrektor na to przystaje, bo wie, że nazwisko aktora przyciągnie tłumy, a inny aktor w tym czasie będzie ledwo wiązał koniec z końcem?

Wydawałoby się, że przynajmniej w sporcie tylko wynik, tylko wynik jest ważny. Znów nie tak. To nie wynik decyduje o tym, czy sportowiec jest na reklamach i może ubiegać się o ważne transfery, wielkie dochody, i fascynację świata. Ma to wszystko często tylko dlatego, że wcześniej niż konkurenci zrozumiał, że poza ćwiczeniami na siłowni, treningami, powinien mieć nie tylko menedżera, nie tylko prawnika, ale też profesjonalną obsługę wizerunkową, z użyciem naprawdę bardziej wysublimowanych środków, niż perwersyjna sesja zdjęciowa dla tabloidów. Powinien mieć własnego story-spinnersa produkującego historie, którymi będzie żył lud. Lud z nabożną czcią będzie powtarzał jego nazwisko, poważne miesięczniki i agencje reklamowe będą zabiegały o jego udział w sesjach. A konkurencja zaciskać będzie zęby.

Eryk Mistewicz mówi o prawnikach, architektach, menedżerach, sportowcach, po to, aby pokazać – na innych rynkach, w innych krajach - swoistą powszechność usług PR-owców wyspecjalizowanych w budowaniu wizerunku osób publicznych, w Personal Brandingu. Pamiętajmy, że także w Polsce każdego roku szkoły marketingu i PR kończy więcej osób, niż jest nie tylko polityków, ale też niż jest firm w kraju. Tak jak kiedyś kształciliśmy włókniarki i górników, tak teraz wykształciliśmy masę PR-owców i marketingowców.

Przekonujące? Jak dla mnie, aż za bardzo. Niestety, "Anatomia władzy" Eryka Mistewicza i Michała Karnowskiego należy do tych lektur, które spać nie dają.


Tadeusz Morawski

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Adwords a Usability strony

Adwords a Usability strony


Autor: Paweł_M


Już od trzech miesięcy reklamuję się w Adwords, reklamy uzyskują dużo wejść, ale dlaczego nie mam żadnych klientów? O co chodzi? Prawdopodobnie problemem nie jest Adwords.


Zacznijmy od początku. Podejmujemy decyzję o rozpoczęciu reklamowania się w Internecie. Pierwszym krokiem jest zlecenie wykonanie strony internetowej wg naszych upodobań. Kilka najważniejszych zakładek: „O nas”, „Oferta”, „Kontakt”. Później dodajemy informację o firmie, dane kontaktowe i rozpoczynamy kampanie Adwords. Potencjalni klienci wchodzą na naszą stronę, koszty rosną a zleceń brak. Dlaczego? Wiele osób twierdzi, iż jeśli już ktoś wejdzie na stronę internetową to z bardzo dużym prawdopodobieństwem zostanie naszym klientem jednak w rzeczywistości tak nie jest.

Zadaniem dobrze zoptymalizowanej kampanii kampanii Adwords jest pozyskanie jak najwięcej kliknięć w reklamę (a więc wejść na stronę) przy jak najniższym koszcie. Poprzez odpowiednie działania stosowane przez wykwalifikowanych specjalistów Adwords można znacznie zmniejszyć koszty takich wejść. Jednak drugim niezwykle ważnym aspektem jest sama strona internetowa, która to ostatecznie zachęci lub też zniechęci do korzystania z usług (produktów) danej firmy.

Przede wszystkim należy zadbać o jasną i przejrzystą prezentację oferty firmy. Przykładowo dla kwiaciarni mającej stronę internetową najbardziej przyciągającym uwagę klienta elementem będą zdjęcia kompozycji kwiatowych zamiast zwykłej treści opisującej działalność. W branży finansowej natomiast bardziej pożądany będzie tekst. Klienta najbardziej interesuje unikalność oferty, to czym się wyróżnia dana firma od innych podobnych na rynku.

Drugim ważnym elementem jest podanie widocznych i aktualnych danych adresowych. Często się zdarza, iż aby skontaktować się firmą trzeba szukać numery telefonu czy adresu maila co dodatkowo zniechęca do współpracy. Znaczniej gorzej gdy dane są nieaktualne bo wtedy sami „zamykamy” drzwi przed klientem.

Kolejny aspekt to szybkość ładowania strony. Internauta nie jest zbyt cierpliwy i jeśli nie zobaczy w ciągu 2-3 sekund po kliknięciu żądanej strony lub treści najczęściej rezygnuje z wizyty i przechodzi do strony konkurencyjnej. Jeśli nie jest wymagana posiadanie kilku wersji językowych zalecamy nie zmuszać internautę do wyboru języka.

Bardzo istotną rzeczą jest prosta i łatwa nawigacja na stronie. Optymalne rozwiązaniem jest aby do dowolnej strony w serwisie można było przejść klikając tylko dwa razy. Nie należy zmuszać klienta aby kliknął pięć lub więcej razy by trafić na żądaną podstronę czy treść.

Ostatecznie należy przyjrzeć się swojej stronie internetowej zanim powie się, iż Adwords jest mało skutecznym lub nieskutecznym narzędziem promocji. Poprawa kilka drobnych elementów może skutecznie zwiększyć liczbę klientów. Najogólniej mówiąc strona powinna być prosta w użyciu.


Pozdrawiam i życzę powodzenia!
Paweł M.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.