wtorek, 21 października 2014

Plakat. Tworzenie

Plakat. Tworzenie


Autor: Martiana


Jednym z ważniejszych środków, które należy podjąć przy organizacji wydarzenia jest jego promocja. Jednym ze sposób promocji są plakaty. Tworzymy plakat, czyli o czym należy pomyśleć…


Wydawałoby się, że to banalne, bo co za problem stworzyć plakat.

Co należy wziąć pod uwagę projektując plakat?

1. Plakat powinien się wyróżniać, o co jest niezmiernie trudno zwłaszcza, gdy plakat wisi pośród innych plakatów.

2. Plakat kolorowy czy czarno-biały? Z reguły czarno-biały ginie w tłumie plakatów, zwłaszcza gdy jest on formatu A4. Kolor to jest coś co może nas skutecznie wyróżnić. Niestety nawet najżywsze kolory tracą na przekazie, jeśli plakat zostanie wydrukowany na byle jakim papierze lub w nieodpowiedniej palecie kolorów.

3. Wybór rodzaju papieru i palety kolorów jest o tyle istotny, iż od tego zależy nie tylko wygląd plakatu, lecz również koszta jakie na niego poniesiemy.

4. Jaki rozmiar? Jeśli nas stać to plakaty powinny być co najmniej rozmiar A3. Plakat rozmiaru A4 często jest zaklejany, ma mniejsze szanse na to, iż wpadnie komuś w oko.

5. Najważniejszy jest pomysł. To on może skutecznie przyciągnąć uwagę i zachęcić lub skutecznie zniechęcić.

6. Informacje. Plakat nie może być przesycony informacjami. Na nim powinno się znaleźć kluczowe hasło lub plan wydarzenia i nic więcej, żadnego bałaganu i natłoku informacji (może być również adres strony internetowej, nazwa i logo firmy, itp.). Przecież przeciętny człowiek nie zatrzymuje się na dłużej przed plakatem. Krótko mówiąc: plakat musi być czytelny! Nie wolno również pozwolić sobie na jakiekolwiek błędy (zwłaszcza ortograficzne).

7. Nie wolno również zapomnieć o zachowaniu rozdzielczości wymaganej do druku (zwykle jest to 300 dpi) i odpowiedniej ustalonej jednej palety kolorów (czasami kopiując coś z innych źródeł zostawiamy elementy w innej palecie kolorów lub zapominamy zamienić paletę, np. z RGB na CMYK).Oczywiście jeśli drukarnia sobie tego zażyczy powinnyśmy odpowiednio przygotować projekt do druku, m.in. ustawiając odpowiednie spady.

Całość zmierza do tego, żeby plakat wyglądał oszałamiająco, zwracał uwagę i skutecznie reklamował nasz produkt czy wydarzenie.


Martiana

Drukarnie Kraków
Sichle.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

poniedziałek, 20 października 2014

Jak skutecznie wypromować stronę internetową firmy?

Jak skutecznie wypromować stronę internetową firmy?


Autor: Jack Lumber


Zastanawiasz się jak skutecznie wypromować swoją firmę w internecie? Nie wiesz jak zachęcić internautów do odwiedzenia Twojego serwisu? Poniższy artykuł pomoże Ci w wyborze odpowiedniego sposobu reklamy strony internetowej.


Jak skutecznie wypromować stronę internetową firmy?

Zastanawiając się nad promocją naszej strony internetowej szukamy szeregu różnych nie metod reklamy. W czasach, gdy o każdego klienta, czy użytkownika musimy walczyć z nieprzebraną ilością konkurencyjnych stron firmowych i niezależnych portali internetowych, które wyrastają, jak grzyby po deszczu, wybór odpowiedniej formy reklamy może stać się prawdziwym wyzwaniem dla osób, które dopiero zaczynają swą przygodę z marketingiem w Internecie.

Poniżej postaram się przekazać kilka własnych spostrzeżeń i rad dla świeżo upieczonych e-biznesmenów. Mam nadzieje, że choć w małej części pozwoli to Wam uniknąć podstawowych błędów popełnianych na starcie.

Content

Zanim postanowimy zbudować swoją wymarzoną stronę internetową musimy zadbać o jej prawidłową optymalizację pod kątem wyszukiwarek internetowych. Jak powszechnie wiadomo, światem on-line rządzi Google, tak więc jest to czynność wręcz konieczna, jeśli chcemy zaistnieć w wirtualnym świecie. Budowę strony lub optymalizację już istniejącej należy zlecić odpowiedzialnej firmie lub osobie. Najważniejszą częścią witryny z punktu widzenia wyszukiwarki jest jej treść.

Treść to fundament Internetu! Dzięki treści możemy odbierać i przekazywać interesujące nas informacje, a także wyszukiwać filmy i obrazy, które są opisywane za pomocą „tagów”.

Banery

W ostatnich latach znacznie spadła skuteczność reklamy graficznej (banerowej). Nachalność i przyświecająca jej chęć powiększania swoich dochodów za wszelką cenę doprowadziła do awersji użytkownika Internetu na reklamę tego rodzaju. Przebiegłość reklamodawców mająca na celu zmuszenie odbiorcy do oglądania reklam (wyskakujące i niedające się zamknąć reklamy) tak naprawdę przyniosła skutek odwrotny. Zaczęto tworzyć szereg programów, które mają na celu zablokowanie takiej reklamy w naszej przeglądarce (Adblock Plus w przeglądarce Mozilla Fierefox).

Hosting

Gdy już nasza witryna nabierze kształtów i postanowimy podzielić się tym, co stworzyliśmy z milionami internautów wystarczy jedynie wybrać odpowiedni hosting. W Polsce jest kilka wiodących firm które posiadają w swojej ofercie tego rodzaju usługi. Nie polecam natomiast hostingu darmowego, jeśli zależy nam na pozycji i stabilności serwisu.

Stronę już mamy, hosting też, a co z domeną?

Odpowiednia domena to obecnie (moim zdaniem) jeden z największych problemów, z jakim przyszło się borykać nowicjuszom w świecie on-line. Najciekawsze i zarazem najkrótsze (łatwe do zapamiętania) domeny już dawno zostały wykupione. Szukając nazwy dla naszego portalu, spędzamy coraz więcej czasu weryfikując dostępność poszczególnych nazw, które nas interesują.

Oczywiście, zawsze istnieje możliwość odkupienia domeny, ale w tym przypadku należy się liczyć z większymi kosztami. Z punktu widzenia marketingu internetowego, najcenniejsze są domeny związane bezpośrednio z tematem naszej strony internetowej. Ma to wpływ na lepszą pozycję w wyszukiwarkach słowa kluczowego, które zawiera domena.

SEO

Najskuteczniejszą formą reklamy w sieci jest bez wątpienia SEO (Search Engine Optimization), czyli po prostu zwiększanie pozycji strony internetowej w wyszukiwarkach na żądane słowa kluczowe. Niestety, ta forma reklamy, choć tak skuteczna, ma swoje wady. Największą wadą są wysokie ceny serwowane przez firmy pozycjonerskie i agencje interaktywne. Kolejny problem to dość długi czas oczekiwania na konkretne rezultaty, który w przypadku „trudniejszych” fraz może trwać nawet ponad rok, a uzyskany rezultat jest nietrwały. Należy bardzo ostrożnie dobierać firmę, która wypozycjonuje nam stronę internetową ze względu na to, że proces ten wymaga umiejętności i doświadczenia. Na rynku z roku na rok pojawia się coraz więcej firm tego typu, co mam nadzieję pozytywnie wpłynie na obniżenie cen usług SEO.

AdWords

Możemy również sami zadbać o pozycję naszej strony w wyszukiwarce Google. Ta największa na świecie wyszukiwarka udostępniła swoim użytkownikom proste i tanie narzędzie do promocji stron internetowych nazwane Google AdWords (tzw. linki sponsorowane). Dzięki AdWords każdy z nas może z łatwością zareklamować własny serwis na określone słowa kluczowe. Bardzo dużym plusem tego typu rozwiązania jest niski koszt i odpłatność wyłącznie za uzyskane wyniki (płacimy za kliknięcia).

Social marketing

Popularnym sposobem przyciągnięcia użytkowników na naszą stronę internetową stają się portale o charakterze społecznościowym, takie jak Facebook lub NK. Firmy z rożnych branż tworząc swoje profile gromadzą „fanów”, którzy stają się propagatorami treści i wizji, jakie przedsiębiorstwa chcą przekazać światu. Założenie profilu firmy na portalu społecznościowym nie stanowi dziś żadnego problemu nawet dla osoby, która z internetowych „meandrach” czuje się nieswojo. Niekwestionowanym plusem tego typu działania jest nieodpłatność oraz dziecinnie prosty sposób rejestracji użytkowników. Niestety, jak do tej pory jeszcze nikt nie podjął się zadania, aby w przybliżeniu obliczyć zwrot z tego typu reklamy. Być może, jest jeszcze na to zbyt wcześnie.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Wirtualny Manekin jako innowacyjna prezentacja

Wirtualny Manekin jako innowacyjna prezentacja


Autor: Michał Jaworski


Jest obecny we wszystkich największych muzeach, eventach, centrach handlowych na świecie. Skupia uwagę, ciekawi, zawsze się uśmiecha, zmęczenie jest mu obce. Nie denerwuje się, nie ma złych dni, nie spóźnia się do pracy. Potrafi udzielić informacji we wszystkich językach świata. Służy pomocą, budzi pozytywne odczucia. Kto to taki ?


Wirtualny Manekin, bo o nim mowa, jest idealnym rozwiązaniem do podkreślenia prestiżu lokalizacji oraz zaciekawienia odbiorcy swoim przekazem. Wirtualna postać reaguje na ruch przechodzących osób. Wyświetla się z zaskoczenia przez co wzmacnia zainteresowanie treścią prezentowaną przez wirtualnego manekina. Oczywiście, zarówno treść przekazu jak i postać może być dowolnie modyfikowana wedle celów przeznaczenia.

Przykładem zastosowania może być wirtualna postać umiejscowiona w centrum kompleksu handlowego, która pełnić będzie rolę drogowskazu, kierując klientów w odpowiednie miejsca obiektu. Może również udzielać prostych odpowiedzi na zakodowane często zadawane pytania, przez co pełni funkcję interaktywnego centrum informacji. Wyobraźmy sobie takiego manekina stojącego w sali, prezentującego pewne wydarzenie historyczne. Zbliżający się gość muzeum wyzwala sekwencję wideo, która w efekcie uruchamia manekina. W trakcie prezentacji może on podawać szczegółowe informacje na temat określonego wydarzenia. System interaktywnych manekinów może służyć także do oprowadzania gości po muzeum: zlokalizowani w kluczowych sekcjach wirtualni prezenterzy opowiadają zawsze z pasją i nigdy się nie męczą! Wirtualny Manekin znajduje zastosowanie również w aktywizacji sprzedaży, udzielając informacji o nowościach sklepu, aktualnych trendach lub promocjach.

Futurystyczne wizje George'a Lucasa o interaktywnych hologramach stają się rzeczywistością, nadając nowy smaczek zarówno lokalizacjom w których się znajdują, jak i ofercie którą prezentują.


Michał Jaworski - Specjalista ds. Marketingu Internetowego

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Interaktywna witryna sklepowa – sklepy przyszłości?

Interaktywna Witryna Sklepowa – Sklepy Przyszłości ?


Autor: Michał Jaworski


Czy ktoś jeszcze w tym konsumpcyjnym pędzie ma na uwadze swobodę klienta ? Wraz z postępującą informatyzacją firm, coraz większą uwagę poświęca się reklamie oraz jej formom. Na nasze szczęście firmy zaczynają kłaść nacisk na jakość i odczucia konsumenta. Na uwagę zasługuje nowatorskie rozwiązanie jakim jest Interaktywna Witryna Sklepowa.


Już niedługo Święta Bożego Narodzenia, lecz wcześniej czeka nas typowa "świąteczna gorączka" a więc zakupy świąteczne. Mamie, tacie, babci, siostrze, bratu, córce... i tak w nieskończoność. Zapewne odwiedzimy niejeden sklep czy stoisko w poszukiwaniu podarunków. I zapewne niejeden raz uraczy nas miły do przesady sprzedawca który wepchnąłby nam do koszyka wszystko, na co można wystawić paragon. Czy ktoś jeszcze w tym konsumpcyjnym pędzie ma na uwadze swobodę klienta ?

Wraz z postępującą informatyzacją firm, coraz większą uwagę poświęca się reklamie oraz jej formom. Na nasze szczęście firmy zaczynają kłaść nacisk na jakość i odczucia konsumenta.

Na uwagę zasługuje nowatorskie rozwiązanie jakim jest Interaktywna Witryna Sklepowa, która może stać się częścią ekspozycji sklepu. Omówiony niżej system interaktywnej witryny sklepowej znalazł zastosowanie w sklepach w Barcelonie, Londynie czy Mediolanie. Wymiary interaktywnej witryny są dowolne, dlatego nie tracimy żadnego metra powierzchni handlowej. Na ekranie możemy sterować i wyświetlać wedle uznania multimedialne animacje, informacje dotyczące promocji, prezentacje nowości itp. Dowolnie możemy bawić się ofertą sklepu. Często takim rozwiązaniom towarzyszą tematyczne gry interaktywne oraz oprawa muzyczna. Warto dodać że sterujemy projekcją za pomocą dotyku lub ruchu rąk wybieramy interesujące nas filmy czy zdjęcia.

Witryna sklepowa ma kluczowe znaczenie w procesie decyzyjnym klienta dotyczącym odwiedzenia danego sklepu. Schludność, wystawiony towar, czy wielka banda pt "PROMOCJA" itd to metody sprzed kilkunastu lat. Wydaje się że interaktywne rozwiązania , gdzie dajemy klientowi możliwość poznania produktu lub firmy przez zmysły i interakcje , w tym wypadku dotyk jest doskonałym pomysłem na aktywizację sprzedaży.

Dla mnie bardzo istotną cechą jest możliwość zapoznania się z ofertą w dowolnym momencie w ciągu dnia lub nocy (nawet gdy sklep jest już zamknięty). Dzięki temu systemowi jest to możliwe i potencjalni klienci mogą eksplorować jego ofertę nawet w godzinach posprzedażowych sklepu. Interaktywne witryny idealnie sprawdzają się zarówno w butikach umiejscowionych w centrach handlowych jak i sklepach znajdujących się przy ulicy.

Choć w Polsce to zjawisko jest bardzo sporadycznie spotykane, to jego możliwości i walka o klienta nieubłagalnie zbliża nas w stronę nowych , interaktywnych rozwiązań.


Michał Jaworski - Specjalista ds. Marketingu Internetowego

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Dbaj o wizerunek!

Dbaj o wizerunek!


Autor: Magdalena Leszczyńska


Wizerunek organizacji jest kluczowym elementem jej sukcesu na rynku. Klienci stają się coraz bardziej wymagający. Argument cenowy coraz częściej nie jest najważniejszym kryterium decyzji zakupowych. Co robić? Jak przyciągnąć klientów do naszej firmy? Odpowiedzią są precyzyjnie skonstruowane działania z zakresu public relations.


Czym jest public relations?

Definicji pojęcia jest mnóstwo. Jedna z nich mówi, że jest to zespół działań skierowanych na zewnątrz i do wewnątrz organizacji kształtujących jej pozytywny wizerunek. Szersza definicja opisuje PR jako funkcję zarządzania komunikacją między organizacją a otoczeniem (wewnętrznym i zewnętrznym) służącą realizacji misji organizacji.

Public relations jest często utożsamiane z działaniami reklamowymi. Nic bardziej mylnego! Każdy rasowy PRowiec oburzy się na takie stwierdzenie. Rolą PRowca jest dbanie o dobry wizerunek przedsiębiorstwa za pomocą komunikatów informacyjnych, merytorycznych i konkretnych. Reklama ma jedną wielką wadę: jest nieobiektywna...

Obszary działań PR to najczęściej zbudowanie wizerunku organizacji, osoby, produktu, jego wzmocnienie lub zmiana. Działania PR powinny zawsze wynikać z planów strategicznych przedsiębiorstwa. W Polsce jest to dziedzina bardzo młoda. Niewiele firm realizuje przemyślane strategie public relations.

Warto rozważyć tego rodzaju działania ze względu na zamieniające się warunki biznesowe. Nabywcy są coraz bardziej świadomi, a także coraz mniej wrażliwi na reklamę. Klienci branży związanej ze zdrowym stylem życia są mniej wrażliwi na cenę. Aby ich przyciągnąć do naszego fitness klubu czy spa nie wystarczy karnet rabatowy. Jednym z czynników, które rozważa taki klient jest to, jaką opinię ma ten fitness klub? Kto tam ćwiczy? Jaka jest atmosfera? Czy są profesjonaliści, którzy pomogą dopasować rodzaj ćwiczeń do potrzeb klienta?

Zachęcam do skorzystania z usług agencji PR. Dobra agencja najpierw będzie chciała jak najlepiej poznać firmę, jej otoczenie, cele i wartości. Porozmawia z właścicielem lub osobą zarządzającą na temat oczekiwań dotyczących działań PR. Na tej podstawie przygotuje dla nas strategię działań public relations. Należy pamiętać, że działania PR mają konkretny cel do osiągnięcia. (Jeśli chce się zdenerwować PRowca wystarczy powiedzieć: „niech mi pani zrobi szum medialny...”).

Nie należy mylić działań kształtujących wizerunek od działań promocyjnych. PR nie przekłada się też bezpośrednio na wyniki sprzedażowe. Działania budujące wizerunek powinny być planowane w długich horyzontach czasowych. Dopiero po roku współpracy z agencją zaczynają być widoczne pierwsze efekty. Ideałem byłoby (zależy to oczywiście też od branży i cech przedsiębiorstwa), gdyby klient informował o swoich zamierzeniach już w fazie pomysłu, z minimum rocznym wyprzedzeniem. Wtedy może liczyć na dobrze zaplanowane dopasowane i skuteczne działania public relations.

Czego NIE należy oczekiwać od agencji PR:

komunikowania nieprawdziwych informacji

robienia szumu w mediach

drukowania ulotek i folderów

planowania działań reklamowych

zwiększenia sprzedaży

Co można zrobić w małej firmie?

Wizerunek ma każde przedsiębiorstwo, czy tego chce czy nie. Wielkość firmy nie ma tu znaczenia. Zadbajmy, by opinia o naszym fitness klubie czy spa była dobra. Jak to zrobić?

Pierwszym krokiem jest sprawdzenie sytuacji obecnej. Co myślą o nas klienci? Czy są zadowoleni? Jak postrzegają nasze spa? Warto pokusić się o małe badanie opinii. Jeśli mamy środki, takie badanie warto zamówić w firmie badawczej. Jeśli nie, można przygotować krótką ankietę i rozdać klientom.

Warto też rozważyć klika elementów oceniających wizerunek:

Zbierzmy wszystkie materiały firmowe: ulotki, broszury, foldery, obejrzyjmy witrynę internetową. Wczujmy sie w osobę z zewnątrz: co pomyślałaby o naszej firmie, gdyby miała opierać swoją opinię tylko na tych materiałach?

W jaki sposób odbierane są telefony? Co jest nagrane na automatycznej sekretarce?

Wrażenie kształtuje się już na progu. Jakie będzie miał klient po wejściu do spa? Jak wygląda wnętrze? Czy jest czysto? Czy czasopisma na recepcji są aktualne?

Jak wygląda miejsce wykonywania zabiegów? Czy sprzyja relaksowi? Czy gra muzyka? Jaka?

Jak wygadają dokumenty firmowe? Pisma do kontrahentów, wzór ogłoszenia o pracę powinny być dopracowane i nieść spójny przekaz.

Jaka opinię ma szef firmy? Czy ludzie o nas wiedzą? Warto pójść na spacer i np. w odległości kilkuset metrów zapytać o drogę do swojego spa. Czy przechodnie pomogą nam ją wskazać?

Najważniejszy element: pracownicy. Czy klient jest witamy przez sympatyczną recepcjonistkę? Czy masażysta jest profesjonalny i dyskretny? Jak pracownicy traktują klientów? Co mówią o swojej pracy?

Analiza wyników pozwoli określić, jak wizerunek ma nasze spa. Kolejnym krokiem jest ustalenie celu, do którego dążymy. Chcemy wzmocnić nasz wizerunek? Teraz jest czas na zaplanowanie działań pozwalających osiągnąć cel.

PRowiec powinien wskazać pomysł na którym stworzy strategię budującą nasz wizerunek. To krok kolejny. Punktem zahaczenia powinna być wyróżniająca nas cecha, wartość wyznawana w firmie, specjalna procedura obsługi klienta. Powinno to być coś wyjątkowego i ...medialnego. Coś o czym będzie można mówić w mediach. Coś co będzie po prostu ciekawe.

Pamiętajmy, że miejsc, gdzie są wykonywane zabiegi na twarz i ciało jest coraz więcej i wyróżnienie się jest coraz większym wyzwaniem. Czym się wyróżnić? Może to być najnowocześniejsze urządzenie dostępne na polskim rynku, stosowanie w salonie wyłącznie kosmetyków naturalnych (ostatnim hitem są kosmetyki z lodówki...), czy wykonywanie refleksologicznego masażu twarzy przez licencjonowanego terapeutę.

Przykładowa misja miejsca, które lubię odwiedzać- Pracowni Urody i Wizerunku Zielona Pomarańcza w warszawskim Wilanowie brzmi: „Naszym marzeniem jest pomóc Państwu wydobyć naturalne piękno ciała a jednocześnie zapewnić chwile wspaniałego relaksu podczas pobytu w Zielonej Pomarańczy.” Taka misja w połączeniu ciekawą nazwą spa daje ogromne pole do popisu dla PRowca. Dlaczego akurat zielona pomarańcza? Co to za owoc? Jakie ma właściwości? Jak smakuje i czym się różni od pomarańczy pomarańczowej?:-) Można zbudować strategię, w tym przypadku, na podstawie nazwy. Przez komunikowanie do publiczności ciekawych informacji o tym niezwykłym owocu niesiemy informacje o naszej firmie.

Jeśli mamy pomysł, należy przygotować materiały prasowe na temat firmy oraz zagadnienia, które chcemy komunikować, np. nowy zabieg. W przypadku działań dotyczących miejsca warto je pokazać. Niestety nie da się wysłać próbek usługi spa do dziennikarzy.

Dobrym pomysłem jest zorganizowanie spotkania z dziennikarkami zajmującymi sie zdrowiem i urodą w naszym spa. Pokażmy wyjątkowe miejsce i opowiedzmy o tym, dlaczego warto zadbać o siebie w określony sposób. Zaprośmy eksperta, który opowie o aktualnych problemach urodowych i o tym, jak sobie można z nimi poradzić. Pokażmy, że nasz nowy zabieg może być odpowiedzią na pojawiające się wśród czytelników problemy. Wręczmy dziennikarkom materiały prasowe, koniecznie ze zdjęciami. I nie oczekujmy, że wszyscy dziennikarze pobiegną do redakcji od razu o nas pisać!

Relacje z mediami należy budować stale. Warto wspierać dziennikarzy w ich pracy- wysyłać materiały informacyjne, pozostawać w kontakcie. Dziennikarz będzie pisał o tym, co jest interesujące dla czytelników jego gazety czy odbiorców programu telewizyjnego.

Do działań public relations należy również budowanie pozytywnego wizerunku wewnątrz organizacji. Pracownicy są otoczeniem wewnętrznym organizacji, o którym nie możemy zapominać.

Po wykonaniu zaplanowanych działań trzeba sprawdzić ich efektywność. Po około roku można powtórzyć badanie opinii wśród klientów. Czy są różnice? Czy zdążamy w kierunku celu? Jeśli tak- świetnie, jeśli nie, to dlaczego i co trzeba zmienić? I ty sposobem przechodzimy do kolejnego cyklu projektowania działań public relations.

Praca związana z obszarem PR jest pełna wyzwań, trudno mierzalna, ale również bardzo fascynująca. Uwaga: to uzależnia!


Magdalena Kusińska

www.managerka.com

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.