poniedziałek, 20 października 2014

Po pierwsze: SPADY - czyli jak prawidłowo zaprojektować wizytówkę.

Po pierwsze: SPADY - czyli jak prawidłowo zaprojektować wizytówkę.


Autor: app


Po wielu rozmowach z Klientami naszej drukarni, zacząłem się domyślać, dlaczego tak wielu osobom trudno jest wytłumaczyć czym są spady drukarskie. Źródłem tego problemu jest ich błędne wyobrażenie tego jak wygląda gilotyna i - co z tym się wiąże - jak przebiega cięcie arkuszy drukarskich.


Przeciętny Klient drukarni cyfrowej miał do czynienia tylko z gilotynami biurowymi czyli z przycinarkami. Wspomniane przycinarki przeznaczone są do cięcia nie więcej niż 5 arkuszy papieru. W praktyce wykonuje się na nich cięcie arkusz po arkuszu. Przycinając w taki sposób możemy przyjąć z dokładnością do 0,25 mm, że krawędź projektu = krawędź cięcia. Jednak tak możemy przyciąć 1 arkusz na którym wydrukowaliśmy kilka wizytówek a nie kilkadziesiąt arkuszy na których tych wizytówek jest kilkaset.

Wyobraźmy sobie teraz nóż gilotyny poligraficznej o długości 60-70 cm, który wchodzi w ryzę papieru tnąc ją na 2 części. Jak trafić idealnie w krawędź wydrukowanego projektu znajdującego się na kilkudziesięciu arkuszach papieru ułożonych w stos - to niewykonalne. Dlatego przyjęło się za standard, że prawidłowo przygotowany do druku projekt musi zawierać spady.

Szablon wizytówki

Spady to ta część projektu, która zostaje "po drugiej stronie noża" podczas cięcia gilotyną - oczywiście to wcale nie znaczy że wystarczy dodać biały margines dookoła projektu i to załatwi sprawę. Chodzi o to aby każdy nawet najmniejszy element projektu wizytówki mający się znaleźć na jej krawędzi wychodził również poza przewidywaną krawędź cięcia.

Na załączonym obok projekcie "na spad" wychodzi twarz kobiety znajdująca się na wizytówce. W rzeczywistości wizytówka ta będzie minimalnie mniejsza.

W chwili obecnej, gdy gilotyny są coraz bardziej dokładne każda drukarnia internetowa przyjęła za standard spady o wielkości 2 mm.

Prawidłowe wymiary projetu wizytówki zawierającego spady to 94x54 mm dla wizytówek 50x90 mm oraz 89x59 mm dla wizytówek o wymiarach karty bankomatowej czyli 85x55 mm (tzw karta biznesowa).

Podczas przygotowywania wizytówek do druku należy również pamiętać o bezpiecznej odległości obiektów znajdujących się blisko krawędzi cięcia (na przykład linie adresu). Jeżeli umieścimy je zbyt blisko (w odległości mniejszej niż 3 mm), końcowy efekt może się okazać mało interesujący.

Reasumując:
1. zostawiamy 2 mm na spad,
2. obiekty umieszczamy nie bliżej niż 3 mm przy krawędzi cięcia (czyli 5 mm od granicy projektu),
trzymając się tych dwóch zasad możemy być pewni, że zamówione przez nas wizytówki po wydrukowaniu bedą skutecznym i pozytywnym elementem public relation naszej firmy.


AP

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Wideo marketing usług bankowych

Wideo marketing usług bankowych


Autor: TVIP


Marketing usług bankowych to działalność mającą na celu poznanie potrzeb rynku i klientów, pozyskanie ich, utrzymanie jako stałych odbiorców usług danego banku, a także kształtowanie ich postaw dostosowanych do zmieniających się sytuacji rynku usług finansowych.


Elementy promocji przybierają więc różnorodny charakter, bowiem odnoszą się zarówno do oferty bankowej, jak też wizerunku banku.

Rynek interaktywnego video przeżywa swój rozkwit. Telewizja i Internet przenikają się w coraz większej ilości miejsc. Według badań Internet Retailer, video produktowe znalazło się na jednym z pierwszym miejsc funkcji do wdrożenia według sprzedawców z USA.

Większość banków intensywnie reklamujących się w mediach odkryła już potencjał, jaki niesie za sobą serwis Youtube. Na kanałach konkretnych banków użytkownik może zobaczyć nie tylko spoty telewizyjne, ale również liczne materiały informacyjne, nie mające charakteru reklamowego.

Na kanale jednego z najbardziej popularnych polskich banków działających w sieci, wśród 70 materiałów wideo znajdziemy tylko garstkę reklam telewizyjnych. Zdecydowana większość filmów to komentarze analityków, prezentacje usług i produktów bankowych oraz instrukcje obsługi konkretnych narzędzi.

Dla przykładu, Getin Online jest Internetowym Oddziałem Getin Banku, który dysponuje placówkami na terenie całego kraju i został stworzony dla tych klientów, którzy chcą mieć dostęp do produktów w dowolnym miejscu w kraju i za granicą. Spójrzmy jak zrealizowano reklamę tego typu usług.

Z kolei, Fortis Bank należący do grupy BNP Paribas, wiodącej europejskiej instytucji finansowej o międzynarodowym zasięgu prowadzi działalność w zakresie m.in. bankowości detalicznej, korporacyjnej, inwestycyjnej oraz zarządzania aktywami i majątkiem.

Kampania BOŚ Banku reklamuje wprowadzane do jego oferty Konto bez Kantów. Akcja informuje, że w ramach związanego z nim programu premiowego klient otrzymuje niewielkie sumy za zrealizowane przelewy, zlecenia stałe, polecenie zapłaty i transakcje bezgotówkowe. Charakterystycznym motywem kampanii jest jajo, które ma podkreślać, że w reklamowanej ofercie BOŚ Banku nie ma kantów. W ramach akcji w centrum Warszawy zainstalowano multimedialną instalację o takim kształcie, w której przechodnie za pomocą wizjerów i przycisków mogą oglądać i modyfikować trójwymiarowe filmy ekologiczne.

Na klientach, którzy świadomie korzystają z usług finansowych, prezenty nie robią już wielkiego wrażenia. Od banków oczekują konkretnych benefitów: darmowego konta, bezpłatnych bankomatów (najlepiej na całym świecie), tanich kredytów i atrakcyjnych lokat – wynika z najnowszego badania Millward Brown SMG/KRC dla Deutsche Bank PBC przeprowadzonego wśród dobrze zarabiających, wykształconych mieszkańców dużych miast.

Na klientach, którzy świadomie korzystają z usług finansowych, prezenty nie robią już wielkiego wrażenia. Od banków oczekują konkretnych benefitów: darmowego konta, bezpłatnych bankomatów (najlepiej na całym świecie), tanich kredytów i atrakcyjnych lokat – wynika z najnowszego badania Millward Brown SMG/KRC dla Deutsche Bank PBC przeprowadzonego wśród dobrze zarabiających, wykształconych mieszkańców dużych miast.

Przypisy:
Gazeta Małych i Średnich Przedsiębiorstw, www.gazeta-msp.pl
www. nowetechnologie.comarch.com
Piotr Karwatka Dyrektor Technologii w Divante, www.VideoCMS.pl


Więcej o video marketingu przeczytasz na blog.tvip.pl

TVIP

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Rola i cechy produktów interaktywnych

Rola i cechy produktów interaktywnych


Autor: Michał Jaworski


W ostatnich miesiącach możemy zauważyć znaczący wzrost zainteresowania technologiami interaktywnymi. Firmy decydują się na inwestycje w kreacje interaktywne ze względów prestiżowych, estetycznych, technologicznych, lecz głównym wyznacznikiem decyzyjnym jest ich skuteczność przekazu.


Wg raportu Dynamic Logic reklama interaktywna jest bardziej opłacalna niż jej tradycyjny odpowiednik, choć w Polsce możliwości interakcji z klientem nie są jeszcze do końca wykorzystywane. Niemniej jednak polski rynek reklamy ciągle się uczy, przyswaja zachodnie wzorce z lepszym bądź gorszym skutkiem (słaby poziom kampanii mailingowych, często ograniczający się do spamu). Ewoluuje w stronę narrowcastingu, stopniowo odchodząc od masowego audytorium, koncentrując się na wybranych odbiorcach, czy danym segmencie. Dużą rolę odgrywają tu nowoczesne „maszynki” reklamy takie jak min. interaktywne nośniki informacji. Jak to wygląda w praktyce? Co stanowi o sile interaktywnego spotu?

Dokonując oceny interaktywnych nośników reklamy, wyróżnić należy zasadnicze cechy tych produktów:

Innowacyjność – należy przez to rozumieć nie tyle same urządzenia, co nowatorską formę przekazu. Użycie technologii reagującej na ruch ciała, gałek ocznych czy dotyk w przekazach informacyjnych to wciąż w Polsce dyscyplina raczkująca, niemniej jednak o olbrzymim potencjale.

Unikalna Forma - każda kreacja interaktywna charakteryzuje się innym stylem, w zależności od motywu przewodniego, wizualizacji, systemu audio, oprawy efektów czy użytej technologii. Brak określonego szablonu sprawia, że każda produkcja interaktywna jest niepowtarzalna i zindywidualizowana do reklamodawcy. Możliwość wykorzystania zdjęć, prezentacji, filmów, gier i innych elementów daje szeroki wachlarz optymalizacji kreacji wedle własnych potrzeb.

Adaptacja technologii – elastyczność rozwiązań i szerokie możliwości instalacji systemów interaktywnych są dużym atutem nośników interaktywnych. Łatwość dopasowania nośników reklamy do podłoża i otoczenia poszerza możliwości wykorzystywania tych systemów. Przykładowo może być to każda podłoga, ściana, stół, lub inny obiekt płaski, na którym wyświetlona zostanie projekcja. Jednym z nielicznych ograniczeń jest światło dzienne, które powinno być zredukowane w takim stopniu, by projekcja była w pełni widoczna dla odbiorców.

Interakcja z klientem – produkty interaktywne „zaczepiają” klientów dynamiczną animacją oferując im możliwość wpływania na przekaz w zależności od ich gestu, ruchu, spojrzenia. Z jednej strony są doskonałym wabikiem na klientele, która docenia nową technologię, z drugiej angażują, bawią, nawiązują dialog.

Na uwagę zasługuje fakt, który dla mnie jest szczególnie ważny, a więc zmiana odbiorcy przekazu z biernego, obojętnego na aktywnego i w pełni zaangażowanego uczestnika spotu interaktywnego. To odbiorca wykonuje pierwszy ruch, on decyduje czy skorzysta z przekazu jak również decyduje o informacjach, które go interesują, np. za pomocą palca może wybrać na ekranie dotykowym interesujące go zakładki, artykuły, animacje itd. Innym znanym mi przykładem może być ściana multimedialna, gdzie za pomocą ruchu ręki klient ma możliwość zapoznania się w funkcjonalnością telefonu komórkowego. Prosty interfejs oraz intuicyjne sterowanie ciałem to ważny element zarówno od strony reklamodawcy jak i reklamobiorcy.

Skuteczność - jest to podstawowy parametr decydujące o wyborze rodzaju i formy reklamy. Badania skuteczności przeprowadzone przez Business Process Institute Sp. z o.o potwierdziły wyjątkową skuteczność interaktywnych nośników reklamowych.
Pogłębione badania potwierdziły, iż połączenie podłogi i on-screenu pozwala na kontakt wybitnie jakościowy – widzowie zapamiętywali nie tylko markę i produkt, ale także hasła kampanii i wspomagające przekazy reklamowe. Badania potwierdziły także, iż reklama interaktywna, w podobny sposób do on-screena uniwersalnie trafia do wszystkich grup wiekowych i posiada rekordową akceptowalność: 80,6% widzów podchodzi do reklamy interaktywnej z entuzjazmem.

Potencjał – technologie interaktywne mają za zadanie nie tylko silnie komunikować, lecz również dostarczać pozytywnych wrażeń wpływających na nasz zmysł estetyki. Dialog za pomocą dłoni, nóg, oczu, palców to dopiero początek narodzin nowej interaktywnej reklamy. Wykorzystywanie systemów interaktywnych może mieć miejsce w branży medycznej (interaktywne ćwiczenia dla osób potrzebujących stałej rehabilitacji, lub służyć integracji pacjentów), edukacji (interaktywne krzyżówki – gdzie za pomocą palca uzupełniamy odpowiednie hasła poprzez rysowanie liter, interaktywne quizy – gdzie odpowiadamy na pytania za pomocą ruchu rąk lub nóg), rozrywce (wykorzystanie rozwiązań technologii dotykowej w grach komputerowych, gdzie zamiast myszki używamy palca – bardzo atrakcyjne rozwiązanie dla miłośników gier strategicznych). Wykorzystanie urządzeń interaktywnych i dotykowych jest ograniczone tylko naszą wyobraźnią.

Prestiż – ma wielkie znaczenie dla szanujących się firm, które inwestując w nowe technologie podkreślają walory danej lokalizacji i dostarczają rozrywki.

Podsumowując, produkty interaktywne niezależnie od swojego przeznaczenia są atrakcyjnym produktem na rynku, który jest chłonny nowych rozwiązań informatycznych. Pomimo iż na rynku polskim działa tylko jeden producent multimedialnych nośników, to oferowane urządzenia interaktywne są dość zróżnicowane.

My, klienci różnych sieci, instytucji, firm, sklepów, oczekujemy niebagatelnego przekazu, i nie w formie zasypywania nieistotnymi dla nas informacjami. Jako konsumenci powinniśmy zawsze mieć wybór i możliwość akceptacji lub odrzucenia przekazu reklamowego. Jako klienci domagamy się ciekawego przekazu, opartego o jasne i treściwe dla nas informacje. Degradacja reklamy w ostatnich latach uległa wyraźnej intensyfikacji. Ma to przełożenie na jakość i wartość nie tylko spotów, lecz także naszego biernego i niechętnego stosunku do reklamy.

Mam nadzieję, że choć trochę rozjaśniłem temat produktów interaktywnych, które niewątpliwie są światełkiem w tunelu w dobie natarczywej, bezbarwnej i często nikomu niepotrzebnej reklamy.


Michał Jaworski - Specjalista ds. Marketingu Internetowego

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Nowa era reklamy?

Nowa era reklamy ?


Autor: Michał Jaworski


Jestem ciekaw, kiedy firmy zaczną reklamować się na produktach spożywczych czy w treściach książek, podobnie jak ma to miejsce w magazynach, gazetach czy czasopismach. Jak się przed tym bronić? Niestety, nie wszędzie możemy skorzystać z filtru antyspamowego. Czy reklama musi być obowiązkową, wątpliwą “przyjemnością”?


W dzisiejszych czasach jesteśmy zalewani stertą różnych reklam, często o wątpliwej jakości merytorycznej jak i estetycznej. Dziennie nasz mózg chłonie kilkaset przekazów reklamowych (w USA nawet do 5 tyś!). Reklama jest wszechobecna w naszym życiu, nie opuszcza nas choćby na chwilę. Takie nasycenie staje się coraz bardziej męczące a tym samym - irytujące. Jestem ciekaw, kiedy firmy zaczną reklamować się na produktach spożywczych czy w treściach książek, podobnie jak ma to miejsce w magazynach, gazetach czy czasopismach. Jak się przed tym bronić? Niestety, nie wszędzie możemy skorzystać z filtru antyspamowego. Czy reklama musi być obowiązkową, wątpliwą “przyjemnością”?Otóż...nie do końca.

W ostatnim czasie mamy do czynienia z całkiem nową formą reklamy - reklamą interaktywną. Podstawową różnicą jest zmiana odbiorcy - z biernego w aktywnego uczestnika przekazu reklamowego. Za pomocą ruchu rąk, gałek ocznych czy dotyku możemy przesuwać elementy, stąpać po wodzie, malować a nawet grać w piłkę! Bajer. Jak nietrudno się domyślić reklama interaktywna jest szybciej i lepiej zapamiętywana przez odbiorców, oraz lepiej sprzyja budowaniu świadomości marki, ponieważ stanowi swoistą interakcję z klientem.

Firmy stosujące ten rodzaj reklamy w swoich interaktywnych kampaniach reklamowych stanowią coraz większy odsetek przedsiębiorstw intensywnie stawiających na reklamę. Stosowanie najnowocześniejszych technologii jest przecież atrakcyjne nie tylko dla reklamodawcy.

Coś unikalnego, nowatorskiego, dotychczas niespotykanego zawsze przyciągnie uwagę klienta, choćby z czystej ciekawości. Reklamobiorca podświadomie zapamięta przekaz, gdyż wymaga to od niego skupienia, zaangażowania, i co najważniejsze - chęci.

Czy interaktywne nośniki reklamowe są nową erą komunikacji z klientem? Wszystko wskazuje na to, że tak.


Michał Jaworski - Specjalista ds. Marketingu Internetowego

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Obsługa hostess do imprez

Obsługa hostess do imprez


Autor: Małgorzata B.


Agencja hostess jest miejscem, do którego udajemy się, gdy poszukujemy fachowej obsługi organizowanych przez nas imprez. Są to różnego rodzaju konferencje, pikniki, czy nawet promocje różnego rodzaju artykułów sprzedawanych bądź produkowanych przez naszą firmę.


agencja hostessWszyscy chcemy, aby nasze imprezy obsługiwały jak najbardziej wykwalifikowane hostessy. Warszawa i Poznań, jako duże miasta w których dużo się dzieje, są miejscami, gdzie tych agencji jest chyba najwięcej. Duże zapotrzebowanie na tego typu usługi sprawia, że jest duża konkurencja na rynku tej branży. Agencja hostess jest często pierwszym miejscem, gdzie dziewczyny marzące o byciem modelką mogą rozpocząć karierę i nauczyć się praktycznych umiejętności, przydatnych w tym zawodzie. Hostessy z agencji przechodzą wszelkie niezbędne szkolenia i uczą się zachowań w konkretnych sytuacjach. Obecnie konkurencja na rynku agencji modelek i hostess jest coraz większa. Dlatego dbając o wysoką jakość usług oferowanych swoim klientom agencje dbają, aby zatrudnione u nich hostessy były jak najlepiej wyszkolone. Panie więc znają obce języki, dzięki czemu nie mają problemu z porozumieniem się na przykład z klientami z zagranicy. Ponadto kończą różnego rodzaju szkolenia, na których uczą się między innymi komunikacji międzyludzkiej czy sposobu, w jakim nawiązywać kontakty z osobami o różnych charakterach. Podstawową rzeczą jest także ich nienaganny wygląd, dlatego szczególnie muszą one dbać o swoja aparycję, dlatego dbałość o cerę czy uczesanie jest niezwykle ważną rzeczą. Należy także zadbać o właściwy ubiór, chociaż w większości firma wynajmująca obsługę zapewnia im na czas trwania imprezy stroje firmowe. Jednak gdy tak nie jest, należy ubiór dopasować do rangi imprezy, dlatego na bieżąco muszą one śledzić trendy na rynku mody, aby wyglądać modnie i odpowiednio. Dobre pierwsze wrażenie jest bardzo ważne i często kluczowe w tej branży, a dobrze dobrana obsługa to podstawa sukcesu dla wielu imprez, dlatego warto postawić na profesjonalizm. Dobra promocja pomaga pozyskać ważnych klientów i budować pozytywny wizerunek firmy, który daje dodatkowe profity jeszcze długo po zakończeniu imprezy.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.