środa, 11 czerwca 2014

Telebimy led jako skuteczna reklama outdoor (1)

Telebimy led jako skuteczna reklama outdoor (1)


Autor: Andrzej Poprzeczny


Telebim led zwany również ekranem świetlnym to jeden z najbardziej nowoczesnych nośników reklamy outdoor. Outdoor oznacza reklamę eksponowaną na zewnątrz. Nośnikami reklamy zewnętrznej są również: tablice reklamowe, billboardy, citylighty, słupy ogłoszeniowe oraz wyświetlacze led.


Już od kilku lat rynek reklamy zewnętrznej to 6% całego rynku reklamy w Polsce. Nie licząc internetu oraz kina to jedyna grupa która nie zanotowała spadku. Jednak wewnątrz w/w grupy możemy zauważyć dużą migrację. Powoli zaczyna wszystko przesuwać się w stronę reklam świetlnych. Na początku są to citylighty, podświetlane billboardy. Jednak ostatnio możemy zauważyć coraz większą ekspansję ekranów led.

Telebimy pozwalają emitować dynamicznie zmieniające się obrazy które jak wykazują badania że obraz ruchomy jest ośmiokrotnie lepiej zapamiętywany niż obraz statyczny, a dynamiczny ruch utrwala się o wiele mocniej niż tekst, czy komunikaty dźwiękowe. Te reguły oddziaływania na nasze zmysły od dawna stosowane są w świecie reklamy i kreowania wizerunku.

Łatwo zauważyć że reklamy emitowane na nowoczesnych telebimach led są lepiej postrzegane oraz przynoszą większy zwrot z inwestycji w przypadku wydania pieniędzy na dobrze zlokalizowany ekran led niż na statyczny billboard który w dzisiejszych czasach jest coraz słabiej dostrzegany w gąszczu innych reklam zewnętrznych. Reklama przedstawiona na telebimie powinna zawierać tylko najważniejsze informację. Tekst umieszczony w spocie powinien namawiać widza do akcji. Nie powinniśmy umieszczać wszystkich danych teleadresowych - tylko te najważniejsze. Na telebimie najlepiej przedstawiać reklamy typu ATL (Above The Line). Reklamy przedstawiające produkt oraz cenę najbardziej oddziaływają na potencjalnych klientów. Na telebimie powinniśmy przedstawiać konkrety - tylko w taki sposób kreowany spot pozwoli nam zdobyć klientów.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Witryna skazana na sukces

Witryna skazana na sukces


Autor: agata


Jeśli chcesz odnieść sukces na rynku musisz bardzo dokładnie zaplanować strategię promocji. Jej bardzo ważnym elementem będzie strona internetowa, która stanie się wizytówką dla twojej firmy.


Zanim jednak zlecisz jej stworzenie specjalistom sam musisz zastanowić się nad tym jakie cele i funkcje ma spełniać twoja witryna.

By zdefiniować cele odpowiedz sobie na pytania:

- jakie przeznaczenie będzie mieć twoja strona, czy będziesz chciał ją wykorzystać jedynie jako narzędzie do promocji, czy też do sprzedaży,

- jaka jest grupa docelowa, tzn do kogo kierujesz swoją stronę, czy odbiorcami mają być tylko stali klienci czy też ma ona służyć pozyskiwaniu nowych,

- określ zasięg, zastanów się czy twoja strona ma dotrzeć tylko do klientów w kraju czy może będziesz szukał klientów także za granicą,

- zastanów się czy przewidujesz sprzedaż powierzchni reklamowej innym firmom,

- określ kanały promocji, zastanów się czy i gdzie będziesz chciał promować swoją stronę.

Następnie postaraj się precyzyjnie określić funkcje jakie ma spełniać twoja witryna, oto kilka podpowiedzi:

- strona o charakterze promocyjnym, której celem będzie obniżenie kosztów tradycyjnej kampanii reklamowej lub wspomagające jąstrona udostępniająca powierzchnie reklamowe innym firmom,

- portal internetowy,

- strona służąca do zawierania i utrzymywania kontaktów z partnerami, oraz mająca na celu ich pozyskiwanie,

- sklep internetowy oferujący sprzedaż produktów on-line.

Im dokładniej określisz cele i funkcje jakie ma spełniać twoja strona internetowa tym większa szansa, że odniesie sukces. Zarówno jej forma, wygląd jak i treść będą miały duży wpływ na to czy dotrzemy do potencjalnych klientów i czy uda nam się ich pozyskać.



agata b.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

niedziela, 8 czerwca 2014

Jak stworzyć własny baner reklamowy?

Jak stworzyć własny baner reklamowy?


Autor: Martiana


Większość firm planujących reklamę własnej działalności, o pomoc zgłasza się do profesjonalnych agencji reklamowych. Agencje takie są w stanie stworzyć dla firmy indywidualną identyfikację wizualną, dzięki której firma będzie jednoznacznie rozpoznawalna.


W skład takiej identyfikacji wchodzą wszelkiego rodzaju ulotki, papier firmowy, teczki na dokumenty, napisy na długopisach jak i wielkie banery. Zamieszczenie takiego baneru, w jakimś ruchliwym punkcie miasta może przyczynić nam wielu nowych klientów.

Firmy mniejsze, z ograniczonym budżetem na reklamę, czasami same chcą stworzyć dla siebie profesjonalny baner. Oczywiście jest to zajęcie bardziej pracochłonne jak tylko zrobienie zlecenia agencji. Dla osób nieobeznanych z grafiką komputerową i przygotowywaniem materiałów do druku może być to zadanie trudne. Jeżeli jednak firmowy grafik miał już do czynienia z mniejszymi projektami graficznymi stosując się do kilku podstawowych zasad, może stworzyć własny indywidualny baner.

Pierwszym krokiem w planowaniu jak powinien wyglądać nasz baner, będzie znalezienie dla niego, chociaż w przybliżeniu lokalizacji oraz określenie rozmiaru. Lokalizacja baneru jest czynnikiem o tyle istotnym iż jego otoczenie nie powinno gryźć się z treściami przekazywanymi przez baner. Baner swoją zawartością i grafiką powinien korespondować z otoczeniem. Równie ważne okazuje się wczesne wybranie rozmiaru jaki będzie miał baner. Ustrzeże nas to przed wieloma zmianami, ciężko trudnymi gdy pracuje się na dużych plikach graficznych. Zmiana rozmiaru w jakim baner powinien być wykonany może całkowicie zmienić jego koncepcję graficzną. Układ graficzny pasujący do jednego formatu będzie całkowicie gryzł się z innym formatem.

Po wybraniu miejsca i rozmiaru baneru można przystąpić do jego właściwej realizacji. Każdy baner koniecznie powinien posiadać jakąś przykuwającą wzrok grafikę. Aby zdobyć takie ciekawe, i odpowiednio duże zdjęcie powinniśmy skorzystać z jednego z serwisów oferujących takie pliki na sprzedaż. Na rynku istnieje wiele serwisów gdzie możemy zakupić z odpowiednią licencją zdjęcia i grafiki wystawione przez artystów. Każde ze zdjęć w zależności od rozmiaru w jakim chcemy je zakupić posiada inną cenę. Cena jest także uzależniona od aspektów artystycznych zdjęcia. Ważnym jest by zapoznać się z licencją, jaką z zakupionym zdjęciem otrzymujemy. Określa ona warunki na jakich mamy prawo ze zdjęcia korzystać. Zazwyczaj wykupuje się licencję pozwalającą na korzystanie z zdjęcia na stronach internetowych oraz w druku. Zdarza się także by wykupić zdjęcie na wyłączność. Mamy wtedy pewność, że nikt inny w innym banerze czy reklamie nie skorzysta z tego samego zdjęcia. Przed takim zakupem należy sprawdzić liczbę wcześniejszych pobrań zdjęcia. Jeżeli zdjęcie zostało wcześniej już wiele razy pobrane, musimy się liczyć z ryzykiem natknięcia się na nie u np. u konkurencji.

Oprócz grafiki dobry baner to taki który posiada odpowiedni slogan reklamowy. Tutaj stosowane są różne techniki. Hasło może być krzykliwe, bezpośrednio związane z reklamowanym produktem a czasami nawet prowokujące. Wszystko zależy od efektu jaki umieszczający baner chce uzyskać i do jakiej grupy odbiorców ma on być skierowany.

Projekt graficzny łączący ze sobą pobraną przez nas grafikę z treściami reklamowymi powinien być estetyczny, ale na tyle ciekawy by zwrócić na siebie wzrok osób go mijających.

Ważnym aspektem jest przygotowanie gotowego projektu do wydruku. Konieczna jest również do znalezienia odpowiednia drukarnia. Kraków to miasto w którym drukarń możemy znaleźć setki. Taka drukarnia powinna nam udzielić informacji jak nasz projekt musi być przygotowany, czy należy ustawić parsery, które określą obszar zadruku oraz obszar wycięcia baneru. Istotna informacją jest także format w jakim projekt baneru drukarni trzeba dostarczyć. Zwykle takie materiały do druku dostarczane są w formie wektorowej. Ustalić trzeba także paletę barw w jakiej baner musi być wyeksportowany tak by zgadzała się ona z paletą stosowaną w drukarni. Pozwoli nam to uniknąć kłopotliwych pomyłek z różnicą w kolorze otrzymanym z druku a kolorze widocznym na projekcie. O tych wszystkich specjalistycznych parametrach powinniśmy się dowiedzieć od konkretnej drukarni, gdyż parametry te mogą się różnić z zależności od sprzętu jakim dana drukarnia dysponuje.

Jeżeli podczas tworzenia baneru, czy też nawet każdej innej reklamy weźmiemy pod uwagę powyższe wskazówki, z sukcesem możemy stworzyć własną, niepowtarzalną reklamę.


Zobacz także:
Zespół Konwój

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Systemy wystawiennicze

Systemy wystawiennicze


Autor: Daro Nowakowski


Jeżeli zamierzamy uczestniczyć w targach warto pomyśleć o odpowiedniej ekspozycji naszej przestrzeni. Najlepiej zlecić to zadanie profesjonalnej firmie, która działa w zakresie marketingu wystawienniczego. Można oczywiście również samemu zaaranżować przestrzeń wystawienniczą.


Uczestnictwo w targach to bardzo ważne wydarzenie dla naszej firmy. Jeżeli chcemy aby nasze stoisko, było wyjątkowe trzeba to wszystko bardzo dobrze przemyśleć. Doświadczenie związane z przygotowaniem stoisk targowych i z ich obsługą posiada wiele firm, jednak jeśli sami zdecydowaliśmy się podjąć zagospodarowania przestrzeni ekspozycyjnej, dobrze byłoby zaplanować sobie kolejne etapy działań. Pierwszym jest oczywiście zgłoszenie uczestnictwa w targach i wysłanie zgłoszenia. Warto je wysłać wcześniej, bowiem wówczas dostaniemy lepszą przestrzeń do zagospodarowania. Kolejny krok to lokalizacja i projekt tak aby nasza cała ekspozycja była wyjątkowa i zwracała uwagę. Następnym krokiem jest już natomiast wybór konstrukcji oraz montaż stoiska targowego. Warto go powierzyć profesjonalistom, którzy na pewno stworzą właściwie stoisko. Gdy stanie już konstrukcja, możemy zabrać się do wyposażenia stoiska targowego. Tu dużą rolę zwykle odgrywają systemy wystawiennicze zwane również systemami ekspozycyjnymi. Do najbardziej popularnych systemów należą ścianki wystawiennicze, totemy roll upy czy stojaki reklamowe. Są one mobilne, funkcjonalne, cieszą się więc dość dużym zainteresowaniem wśród klientów. Systemy wystawiennicze przyciągną uwagę naszych odbiorców, reklama bowiem staje się o wiele bardziej widoczna i o wiele efektywniej trafia do odbiorców. Ważna cecha mobilnych ekspozytorów to taka że z łatwością się je montuje dzięki czemu jesteśmy błyskawicznie zmontować niewielkie stoisko wystawiennicze np. jeżeli wypadanie nam jakaś konferencja.

Totem Slim


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Na czym zarabia producent kalendarzy?

Na czym zarabia producent kalendarzy?


Autor: papaj


Wiadomo, że kalendarze to biznes sezonowy. Sprzedaż zaczyna się 2-3 miesiące przed końcem roku i trwa jeszcze przez niecały miesiąc nowego roku. Jeżeli w tym okresie kalendarze się nie sprzedadzą można podejrzewać, że będzie je trzeba wyrzucić na śmietnik.


Czy w czasie tak krótkiego okresu można zarobić na swoje utrzymanie? Mimo, że sprzedaż kalendarzy jest ogromna, to w ich przypadku nie jest tak jak z miejscowościami turystycznymi, które pracują przez 2 miesiące, żeby utrzymywać się później z tego przez cały rok. Producent kalendarzy musi wymyślić sposób na zwiększanie swojej sprzedaży w sezonie i na to jak utrzymać się przez resztę roku.

Zwykle w celu zwiększenia sprzedaży, poszerza się swoją ofertę i zdobywa nowych klientów. Dobrym sposobem jest na przykład zainwestowanie w kalendarze książkowe przeznaczone dla bardziej zamożnych klientów. Zwykle inwestuje się też w przygotowanie gotowych wzorów kalendarzy, które później na życzenie klienta można ozdobić logo i nazwą jego firmy. Dzięki temu firmy, które chcą mieć kalendarze szybko i tanio, nie muszą czekać i płacić za wykonanie projektu graficznego. Wystarczy, że dostarczą wzór napisu, który ma się znaleźć na kalendarzu i od razu może ruszyć drukowanie.

Najczęściej dodatkowo takie firmy zajmują się robieniem rzeczy, do których można wykorzystać ten sam sprzęt, którego potrzeba by zrobić kalendarze. Producent może na przykład świadczyć usługi drukarskie. Bardzo często firmy wykonujące kalendarze proponują swoim klientom nadruki na różnych gadżetach reklamowych. Mając odpowiednie maszyny mogą umieścić logo klienta praktycznie na wszystkim, od koszulek, czapek, kubków po długopisy, gadżety, parasole i inne rzeczy. W ten sposób w sezonie można się skupić na produkcji kalendarzy, a poza nim zarabiać na artykułach wykorzystywanych w reklamie. Pozwala to nie tylko na zapewnienie sobie zarobku przez cały rok, ale także sprawia, że maszyny nie stoją nie używane.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.