środa, 11 czerwca 2014

Internet jako nieocenione źródło potencjalnych klientów

Internet jako nieocenione źródło potencjalnych klientów.


Autor: Marcin Wesel


Wydajesz mnóstwo pieniędzy na reklamę w lokalnej prasie, radiu czy telewizji? Zastanawiasz się, dlaczego przeciętny koszt pozyskania jednego klienta jest tak wysoki? Przeczytaj poniższy artykuł i diametralnie zmień swoje nastawienie.


Obecnie, przy tak ogromnej konkurencji na rynku, nie można sobie pozwolić na zaniedbanie kluczowej drogi dotarcia do klienta, jaką, bez wątpienia, jest internet. Miliony Polaków, dzień w dzień, przemierzają sieć w poszukiwaniu informacji. Nie można przejść obok nich obojętnie. "Może usłyszą w radiu, może zobaczą w telewizji czy gazecie" - a może zamiast inwestować 3000 zł za tygodniową emisję reklamy w lokalnym radiu, warto byłoby spróbować kampanii reklamy kontekstowej, która za tę kwotę, gwarantuje średnio 4500 odwiedzin naszej strony? Warto dodać, że odwiedzający, by zobaczyć naszą reklamę, muszą wpisać odpowiednie hasło w wyszukiwarce lub wejść na powiązaną tematycznie stronę. Znaczy to tyle, że reklama będzie kierowana do osób "potencjalnie zainteresowanych" naszą ofertą.

Średnia konwersja takich odwiedzin wynosi od 5% do 10%. Dla nas oznacza to, że inwestując 3000 zł dokonamy ok. 300 sprzedaży. Czy to dużo, czy mało? Z pewnością sporo więcej, niż w przypadku pozostałych form reklamy. Największą potęgą reklamy kontekstowej jest targetowanie na potencjalnie zainteresowanych obywateli. Reklamując się w prasie, naszą reklamę przeczytają wszyscy, mimo iż tylko małą część z nich może interesować nasz produkt.

Nawet kupując reklamę w gazetach tematycznych, jak np. "Gry Komputerowe", nie możemy mieć pewności, że któryś z czytelników będzie zainteresowany naszą "super-nowoczesną, bezprzewodową myszką". W przypadku reklamy kontekstowej możemy ustawić, by nasza strona wyświetlała się dopiero do wpisaniu "myszki komputerowe" lub "kupno myszki" itp. zawęży to krąg odbiorców do tych "potencjalnie" nastawionych na kupno myszki.

Celowo dodaję do każdego akapitu sformułowanie "potencjalnie zainteresowani", gdyż mieć pewności nie możemy nigdy. Jednak, jeżeli można tu mówić o prawdopodobieństwie pozyskania klienta w stosunku do liczby ludzi czytających reklamę, zdecydowanie jest ono największe w przypadku reklamy kontekstowej.

Oczywiście, by osiągnąć wysoki poziom konwersji, musimy odpowiednio zoptymalizować naszą stronę - zarówno treść, jak i wygląd. Może zamiast trwonić pieniądze na drogie formy reklamy, warto zadbać o swój wizerunek w sieci? Tam klientów jest na pęczki, wystarczy wyciągnąć do nich dłoń.


Marcin Wesel - współwłaściciel firmy WebAwans - optymalizacja stron Bielsko, Sosnowiec, tworzenie i pozycjonowanie stron || twórca kursu programowania Kurs PHP

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Organizacja imprez firmowych

Organizacja imprez firmowych


Autor: Radosław Siebuła


Każda impreza składa się z wielu elementów o których klienci często zapominają. Przede wszystkim należy określić cel imprezy. Jest to bardzo ważny krok do poznania oczekiwań klienta. Pozwoli to też agencji lepiej przygotować spójny klimat imprezy oraz przygotować odpowiednie atrakcje.


Wydawałoby się, że organizacja imprez firmowych to bardzo proste i łatwe zadanie oraz że do zadań firmy zajmującej się organizowaniem imprez firmowych należy przede wszystkim przygotowanie miejsca oraz zorganizowanie cateringu. Nic bardziej mylnego. Znalezienie miejsca to tylko czubek góry lodowej, choć i to już wymaga dobrego poznania wymagań klienta, aby zaproponowane miejsce było odpowiednie do oczekiwań i możliwości finansowych.

Jednak każda impreza składa się jeszcze z wielu elementów o których klienci często zapominają. Przede wszystkim należy określić cel imprezy. Jest to bardzo ważny krok do poznania oczekiwań klienta. Pozwoli to też agencji lepiej przygotować spójny klimat imprezy oraz przygotować odpowiednie atrakcje. Oczywiście ważny jest też ogólny "pomysł" na spotkanie, aby uczynić je wyjątkowe.

Należy zadbać o zaproszenie gości, niezależnie od tego, kto to będzie: pracownicy, klienci czy partnerzy handlowi. Zaproszenia mogą być zarówno elektroniczne jak i papierowe, przy czym te ostatnie podnoszą prestiż i są zdecydowanie lepiej odbierane. Zaproszenia mogą też być niestandardowe dzięki czemu wzbudzą większe zainteresowanie i nie powędrują od razu do okrągłego segregatora czyli kosza. Zarówno zaproszenia elektroniczne jak i papierowe dobrze jest personalizować co pozwala na nawiązanie bardziej ścisłych relacji z zapraszanymi gośćmi.

W przypadku imprez dla gości zewnętrznych (klientów czy partnerów) w celu zaplanowania cateringu ważne jest aby znać liczbę gości. W tym celu przeprowadza się ich rejestrację, zazwyczaj przez stronę internetową, gdyż ta droga jest obecnie najwygodniejsza. Należy pamiętać aby formularz rejestracyjny zawierał pole z adresem email lub telefonem co pozwoli potwierdzić przybycie lub wykonać follow up po spotkaniu.


To wszystko wiemy i stosujemy: INSANTO Event & Marketing


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Co to jest remarketing i dlaczego warto go stosować

Co to jest remarketing i dlaczego warto go stosować


Autor: agata


Remarketing to ogólna nazwa dla działania mającego na celu pobudzenie popytu, który nie został wystarczająco pobudzony w czasie wcześniejszej kampanii marketingowej np. na skutek dobrania nieodpowiedniej strategii.


Co to takiego?

Remarketing to ogólna nazwa dla działania mającego na celu pobudzenie popytu, który nie został wystarczająco pobudzony w czasie wcześniejszej kampanii marketingowej np. na skutek dobrania nieodpowiedniej strategii.

Remarketing to nazwa jaka posługuje się Google na określenie swojej usługi, ale znany jest także pod pojęciem retargeting lub reklama behawioralna.

O co w tym chodzi?

Chodzi o to, że remarketing daje możliwość ponownego dotarcia do konsumentów, którzy już raz odwiedzili nasz serwis ale np. nie zdecydowali się na zakup oferowanych przez nas produktów. Dzięki nowej usłudze reklamodawcy mogą dotrzeć do konsumentów z nowym komunikatem reklamowym.

Jak to działa?

Internauta chce kupić w sieci jakiś produkt np. sportowe obuwie lub odzież. W tym celu odwiedza popularne serwisy oferujące tego typu asortyment. Nie zdecyduje się jednak na zakup produktów z danego serwisu. Wtedy jego właściciel może dodać takiego użytkownika do listy użytkowników danej witryny, przez co będzie mógł dotrzeć do niego gdy ten będzie oglądał inne strony. Wyświetli mu wtedy atrakcyjne wezwanie do działania lub ofertę, która skłoni klienta do powrotu do jego strony i dokonania tam zakupu. Tak naprawdę wszystko opiera się na preferencjach internauty a ich poznanie jest możliwe dzięki historii odwiedzanych stron www, czy rodzajowi zakupów, jakich dokonał on w sieci.

Dlaczego warto stosować?

Reklamodawcy mogą korzystać z remarketingu do tworzenia złożonych strategii kampanii reklamowych. Na początku przyciągamy użytkowników do witryny za pomocą reklam w sieci wyszukiwania, a następnie, za pomocą remarketingu, tworzymy reklamy dostosowane do ich zainteresowań i kierujemy je na nich w sieci reklamowej Google.

Remarketing jest narzędziem które świetnie się sprawdzi niezależnie od branży w której działasz oraz od celu jaki zamierzasz osiągnąć. Bez względu na to czy chcesz zwiększyć sprzedaż, uzyskać większą ilość użytkowników zarejestrowanych na twojej stronie czy chodzi ci po prostu o kreowanie marki w sieci, remarketing może stać się bardzo ważnym elementem w twojej kampanii.


agata b.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Videomarketing miejsca – o filmach promocyjnych miast

Videomarketing miejsca – o filmach promocyjnych miast


Autor: TVIP


Polskie miasta wydają na promocję kilkaset milionów złotych w ciągu roku. Działania promocyjne nie ograniczają się dziś do produkcji folderów czy innych gadżetów promocyjnych, a kampanie są przygotowywane i prowadzone przez profesjonalne agencje.


Czy produkcja filmów promocyjnych powinna stanowić ważny element strategii promocji miasta?

Budowa wizerunku miejsca służy wzmocnieniu marki danego miasta we wszystkich grupach docelowych więc kreowanie długoterminowej strategii wizerunku jest najważniejsze, gdyż negatywne opinie o mieście mogą zaważyć na jego wizerunku.

Województwo śląskie było jednym z pierwszych, które zleciło stworzenie profesjonalnej strategii promocji regionu.

W 2007 roku przyjęto strategię komunikacji marketingowej dotyczącej obszaru turystki i inwestycji, której hasło brzmi – „Śląskie. Pozytywna energia”, mające swoje źródło w „energetycznym kręgosłupie” Europy, którego końcem jest właśnie województwo śląskie. Ważnym aspektem jej realizacji jest fakt, że nie jest ona modyfikowana pod wpływem nacisków politycznych.

Same efekty kampanii „Śląskie. Pozytywnie nakręceni polecają” realizowanej pomiędzy 2 kwietnia a 11 maja br., są imponujące zważając, iż jej koszty przy ogólnopolskiej akcji wyniosły niecałe 5 mln. zł wliczając w to telewizję, outdoor, reklamę prasową, eventy oraz działania PR. Przy ocenie jej wyników należy wziąć pod uwagę fakt, że jej adresatami byli nie sami mieszkańcy województwa śląskiego, ale mieszkańcy wszystkich miast Polski, którzy w jej wyniku mieli zmienić zdanie o samym regionie jak i o ludziach w nim mieszkających.

Godnym odnotowania faktem jest to, iż regiony oraz miasta Polski rozpoczynają profesjonalną promocję i coraz częściej będziemy się spotykać z ich reklamami czy to w telewizji czy w outdoorze. Niestety, na razie nie jest nam dane oglądać produkcje tak ciekawe, jak – dla przykładu – ta zrealizowana przez władze prowincji Queensland w Australii…

Jak czytamy w portalu biznes.onet.pl Anna Proszowska-Sala, dyrektor ogólnopolskiego Festiwalu Promocji Miast i Regionów uważa, że jednym z najlepszych filmów promujących miasta, który widziała w ostatnim czasie, jest spot wyprodukowany przez Lublin. Miasto jako jedno z 10 polskich miast ubiega się o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 roku.

Film przedstawia emocjonalną historię, pokazuje obrazy miasta, buduje klimat i oddziałuje na zmysły. Taki odbiór możliwy jest szczególnie w kinie. Kino dzięki ograniczeniu bodźców spoza ekranu, oraz wzmocnieniu efektów wzrokowo – dźwiękowych za pomocą profesjonalnego sprzętu umożliwia bardzo efektywną zapamiętywalność filmu już po pierwszym obejrzeniu. Takich wrażeń nie uzyskamy np. w telewizji podczas emisji reklamy.

W filmie głównym aktorem jest miasto: pełne energii, tajemniczych zakątków, emocjonalnych detali, historycznych miejsc ale i przepełnione energią młodych ludzi. Miasto daje ucieczkę od zgiełku, zabiegania, pospiechu i schematyczności wielkomiejskiego życia. Lublin pozwala się zatrzymać i odnaleźć inspirację. Klimat wzbogaca kulturalny wymiar Lublina.

W produkcji, obok profesjonalistów zagrali mieszkańcy miasta: kilkuletni chłopiec i starszy mężczyzna. Obrazy niosą ze sobą ładunek emocjonalny, a jego wymiar budują dźwięki oraz specjalnie skomponowana muzyka autorstwa Daniela Blooma.

Zdaniem Proszowskiej-Sali, film Lublin jawi się jako spełnienie obietnicy, za którą każdy „karierowicz” tęskni: zwolnienia tempa, rozejrzenia się wokół i nawiązania prawdziwych przyjaźni.

Przypomnijmy, że koncepcja lubelskiego spotu kosztowała 44 tys. zł, produkcja 300 tys. zł. A za emisję w kinach miasto miało zapłacić 431 tys. zł.

Z kolei, Międzynarodowe jury V Film, Art & Tourism Festival uznało produkcję „Bytom – energia kultury” za najlepszy film promujący kraj, region lub miasto. Bytomska produkcja pokonała 200 innych zgłoszonych obrazów. Jury, w którego skład weszli m. in. twórcy filmowi i telewizyjni, specjaliści z branży turystycznej, zwróciło uwagę na to, z jaką pieczołowitością, konsekwencją i dbałością o szczegóły został wykonany film promujący Bytom.

- Wysoko oceniona została konsekwencja w konstrukcji, dynamika akcji, gdzie postawiono na zaprezentowanie prężnie działających w Bytomiu instytucji kulturalnych, łącząc klasykę ze współczesnością – chwalą się bytomscy urzędnicy, którzy zlecili produkcję filmu.

Film promujący miasto Bytom mówi wiele: miasto pełne instytucji kulturalnych, ludzi twórczych i wybitnie utalentowanych, sportowców – medalistów olimpijskich. Hasło promujące miasto to jednak także Bytom ze swoimi zabytkami, kamienicami, kościołami, parkami i terenami poprzemysłowymi. Ten film to próba odmiennego spojrzenia na bardzo ciekawe miasto; spojrzenia przez pryzmat mieszkających w nim ludzi.

Nikt nie kwestionuje, że główne zadania władz samorządowych dotyczących wizerunku powinna dotyczyć miejsca jako całości. W jakim celu chcemy więc budować wizerunek miejsca? Ano w takim, aby marka naszego miasta była jak najsilniejsza we wszystkich grupach docelowych. Nie mają tu znaczenia doraźne efekty, lecz kreowanie długoterminowej strategii budowania wizerunku. O tym należy pamiętać.



Przypisy:
http://wiadomosci.nf.pl
Marketing terytorialny czyli jak promują się polskie regiony

przeczytaj więcej o videomarketingu na: blog.tvip.pl

TVIP

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Kampania reklamowa

Kampania reklamowa


Autor: Adam Klembert


O czym należy pomyśleć planując działania reklamowe i jak efektywnie wpłynąć na wizerunek firmy oraz jej efektywność. Solidnie zaplanowana kampania reklamowa jest najlepszym gwarantem sukcesu firmy.


Promocja to klucz do wydajnego budowania wizerunku każdego przedsięwzięcia. Dla potrzeb wydajnej działalności reklamowej istotne jest zaprojektowanie:

• Grafiki logo a także Key Visual pozwalającej na jednolitą prezencje przedsięwzięcia
• Efektywnej wizytówki www z atrakcyjną szatą projektu graficznego, łatwą nawigacją a także dobrze sformułowaną, marketingowo - informacyjną treścią
• Kompletu druków POS:plakatów reklamowych, identyfikatorów, katalogów reklamowych


Zapewnienie przedsiębiorstwu odpowiedniej komunikacji marketingowo-reklamowej w przestrzeni biznesowej jest niezwykle istotne dla budowy skutecznego i wydajnego reklamowo wizerunku. Przedsiębiorstwa posiadające solidny identyfikację korporacyjną (wyróżniającą je na tle konkurencji) odczytywane są jako efektywniejsze – dysponują tudzież większymi możliwościami w rokowaniach biznesowych i świadomością potencjału ekonomicznego.


Efektowna i dobrze zaplanowana reklama jest podstawą działania dowolnego konsorcjum – są branże w których wysokość nakładów na cele związane z promocją obejmuje ostatecznie główną część nakładów związanych z ponoszonymi przez firmy wydatkami.
Najlepsze firmy branży reklamowej z całej Polski należą z tego powodu do najwięcej zarabiających. Efektywny przejazd kamery z wykorzystaniem grafiki 3D lub gwarantująca sukces myśl przewodnia kampanii reklamówek może efektywnie wznieść poziom sprzedaży usługi nawet o kilkaset procent.


Innowacyjność projektu reklamy jest przede wszystkim współzależna od stopnia innowacyjności jej twórców. Atrakcyjny, mądry zamysł a także metody zapewniające jego efektowne zrealizowanie to najlepsza gwarancja uruchomienia dobrej i przynoszącej wymierne - łatwe do obliczenia korzyści z kampanii reklamowo-marketingowej.
Narzędzia grafiki 3D ze względu na zapierające dech w piersiach innowacyjne rozwiązania bardzo chętnie wykorzystywane są przez specjalistów branży reklamowej. Instrumenty wykorzystywane w produkcjach 3D, przy opracowaniu animacji a także wizualizacji niezwykle często stosowane są w procesie produkowania reklam. Dzięki temu średni konsument na odbiorniku swojego TV może podziwiać spoty reklamowe, które dla swojego działania korzystają z zaawansowanych mechanizmów 3D.


Puentując zatem dostrzec można, że agencje reklamowe i studia graficzne w celu produkowania ładnych, skutecznych i przyciągających uwagę konsumentów reklam posługują się takimi narzędziami jak:


• Innowacyjne przyrządy graficzne a także oprogramowanie filmowe
• Zaawansowane oprogramowanie grafiki 3D do projektowania animacji a także wizualizacji
• Oprogramowania informatyczne
• Interaktywne strony www z dużą ilością interakcji
• Wydajne maszyny graficzne do składu, wydruku a także DTP.
• Liczne, specjalistyczne infrastruktury graficzne bez których eksploatacja oprogramowania graficznego jest niewykonalna


Zaplanowanie efektywnej koncepcji reklamy wymaga zintegrowania wielu posunięć o których napisano wyżej. Dostęp do aplikacji i ich eksploatacja wiąże się ze koniecznością ponoszenia sporych wydatków reklamowych i dlatego wymaga znacznych wysiłków promocyjnych. Spółka, która jednak zdecyduje się na współdziałanie z dobrą agencją reklamową, może liczyć na ciekawy marketing i natychmiastową sprzedaż.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.