sobota, 7 czerwca 2014

Produkcja filmów dla sklepów internetowych – klucz do e-biznesu?

Produkcja filmów dla sklepów internetowych – klucz do e-biznesu?


Autor: TVIP


Marketing sklepów internetowych ogranicza się do działań promocyjnych prowadzonych przede wszystkim w Internecie, który jest źródłem potencjalnych klientów.


Dlatego też działania marketingowe takich przedsięwzięć stają się coraz bardziej zróżnicowane, o czym świadczy szerokie zainteresowanie różnorodnymi formami promocji. Wyniki opublikowanego w czerwcu 2009 badania „E-commerce w Polsce 2009″ przeprowadzonego przez firmę Praktycy.com potwierdzają, że wszystkie badane 125 sklepów stosuje już mniej lub bardziej zaawansowane działania marketingowe.

Największą bolączką sprzedawców w branży e-handlu jest brak fotografii produktów, co utrudnia tworzenie przekonujących opisów produktów. Trudno przecież zdecydować się na zakup jakiegokolwiek produktu z oferty dysponując jedynie fotografią i lakonicznym opisem.

Świetnie sprostał takiemu wyzwaniu sklep Dom Światła. Stojąc przed koniecznością stworzenia lepszej prezentacji produktu, załoga opisywanego sklepu miała do wyboru sesję fotograficzną lub sesję nagrań video. Koszty wypadały podobnie i ostatecznie zdecydowano się na produkcję video.

Reklamówki około 40-sekundowej długości w jakości HD 720p zostały przygotowane dla sześciu produktów. Jeden z produktów pokazany został w dwóch odsłonach – jako lampa ogrodowa oraz jako lampa do zastosowania we wnętrzach. Produkty pokazane zostały w bardzo oszczędnych aranżacjach i w minimalistycznej konwencji.

Filmy powstały przy użyciu sprzętu Canon 5D, optyki Canon serii L, przenośnej jazdy kamerowej, oraz dodatkowego oświetlenia. Post-produkcja ograniczała się do montażu, korekcji barwnej w podstawowym zakresie oraz eksportu do formatów webowych – mówi Patryk Kizny, odpowiedzialny za projekt.

Produkcje filmowe umieszczono w sklepie za pomocą oprogramowania Video CMS. Komercyjne rozwiązanie umożliwiło w tym przypadku pełną kontrolę nad reklamami. Dodatkowo, DomŚwiatła.pl chciał budować SEO i ruch we własnym serwisie, a nie na bezpłatnej platformie w związku z czym filmy umieszczono w sposób nieinwazyjny, a dopiero akcja użytkownika uruchamia jego odtwarzanie.

Co z tego wynika? Otóż, oglądalność stron z zamieszczonymi filmami wzrosła średnio 8-krotnie, a średni czas pobytu na stronie produktu z filmem wzrósł z 50 do 1:59 sekund, przy czym odrzuceń każdej ze stron, do których dodano video, nieznacznie obniżył się. W większości przypadków filmy obejrzano jednak w całości.

Mimo, iż nie odnotowano znacznych wzrostów sprzedaży produktów promowanych za pomocą video, to uzyskano pozytywne efekty związane z wydłużeniem pobytu Internauty w serwisie. Filmy przyciągnęły też nowych użytkowników do serwisu jak i – stały się dobrym pretekstem do zaproszenia ich z mediów społecznościowych do serwisu. Między innymi z tego powodu kluczowe okazało się osadzenie filmów w serwisie, a nie na bezpłatnej platformie.

Kolejnym z przykładów niech będzie sklep internetowy NEO24 posiadający w swojej ofercie sprzęt komputerowy, a także RTV i AGD. Firma zdecydowała się stworzenie wideo prezentacji, które będą wykorzystywane do promocji produktów w ich sklepie jak też objęła patronatem serwis VideoTesty.pl – dostawcę multimedialnych prezentacji wideo oraz opiniotwórczych recenzji, z którym podjęła współpracę w tym zakresie.

Staramy się być nowocześni, a jednocześnie realizować pomysły, które zaspokoją oczekiwania konsumentów. Skoro nasz klient nie może fizycznie zaznajomić się z nabywanym produktem, niech przynajmniej obejrzy go ze wszystkich stron. To ułatwi mu wybór i dostarczy wielu cennych informacji – mówi Maciej Idzikowski, Prezes Zarządu NEO24.

Video prezentacje to propozycja dla sklepów internetowych, które w sposób nowoczesny podchodzą do sprzedaży swojej oferty handlowej. Sklep internetowy nie różni się w zasadzie niczym od tradycyjnej półki sklepowej. Znany wszystkim merchandising ma również zastosowanie w Internecie. Oprócz oczywiście ceny, prawidłowe wyeksponowanie produktu ma zasadniczy wpływ na to, czy towar zostanie kupiony czy też nie. Temu właśnie służą przygotowywane przez nas materiały wideo obrazujące wygląd i funkcje urządzenia. – tłumaczy Marcin Czajkowski, Prezes Zarządu North Star Sp. z o. o., wydawcy portalu Video Testy.

Przemyślane działania marketingowe stają się więc nieodzownym elementem rozwoju na coraz bardziej wymagającym rynku. Aby osiągnąć sukces należy zdecydowanie wyróżnić swoją ofertę i skutecznie realizować strategię marketingową w codziennej praktyce handlowej.

Według badań firmy Vovici aż 70 proc. ankietowanych internautów mając do dyspozycji tekst i wideo przedstawiające to samo urządzanie, obejrzałoby tylko wideo nie wczytując się w treść opisu produktu. Wykorzystywanie wideo prezentacji do promocji produktów w sklepie internetowym zwiększa zainteresowanie potencjalnych klientów, a przede wszystkim daje im możliwość zapoznania się z towarem.

Należy pamiętać również, że koszty wdrożenia video nie przekroczyły kosztów zorganizowania sesji fotograficznej. Są zatem nowoczesną alternatywą do sesji foto, gwarantującą dużo ciekawszą treść i większe możliwości promocyjnego jej wykorzystania.

Źródła: http://e-biznes.pl, http://www.ekomercyjnie.pl/


Przypisy:
http://wiadomosci.nf.pl
Marketing terytorialny czyli jak promują się polskie regiony

przeczytaj więcej o videomarketingu na: blog.tvip.pl

TVIP

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Stojaki reklamowe

Stojaki reklamowe


Autor: Daro Nowakowski


W dzisiejszych czasach jest wiele form reklamy. Jednak nadal ważną formą promocji jest reklama bezpośrednia. Jeżeli zamierzamy uczestniczyć w konferencjach czy targach warto wyposażyć się w takie systemy ekspozycyjne jak stojaki reklamowe.


Na rynku jest wiele firmy, które zajmują się sprzedażą stojaków reklamowych. Zanim zdecyduje się na zakup musimy zbadać rynek i ustalić pewne kryteria. Jeżeli zależy nam jakości na pewno nie można oszczędzać i lepiej zainwestować tak aby nasz stojak służył długo. Ważna sprawa to unikalny design warto zdecydować się na unikalny design, a może nawet indywidualny design, który będzie kojarzył się z naszą marką.

Stojaki reklamowe mogą być nie tylko sposobem na promocję, ale także doskonałym elementem wyposażenia sklepów czy salonów. Obecnie coraz więcej firm produkuje takie elementy, które mają nowoczesny design i świetnie prezentują się w praktycznie każdego rodzaju wnętrzach. Są to nie tylko stojaki reklamowe, ale i specjalne lustra oraz całe systemy ekspozycyjne wraz z dekoracjami witryn. Takie elementy oraz akcesoria pozwalają na tworzeniu różnorodnych opcji zagospodarowania przestrzeni sklepowej czy targowej. Tego typu elementy coraz częściej są wykorzystywane przez wystawców. Można je stosować według własnych upodobań, można je także następnie modyfikować według naszych potrzeb. Stojaki reklamowe są coraz powszechniejsze, obok stoisk degustacyjnych, metalowych standów czy lad prezentacyjnych. Coraz więcej mamy także różnych modeli stojaków i ścianek reklamowych, dzięki czemu już teraz możemy wybierać spośród tradycyjnych i oryginalnych produktów. A wybór jest naprawdę bardzo szeroki, jest więc z czego wybierać.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Laminowanie

Laminowanie


Autor: seo pocz


Mam już swoje lata i związku z tym poruszam się od jakiegoś czasu własnym samochodem. Oczywiście musiałem ciężko pracować, żeby móc sobie pozwolić na jego zakup, kilkanaście lat wstecz zdać egzamin na prawo jazdy.


Pamiętam, że popularne wtedy było laminowanie swoich dokumentów (w tamtym czasie jeszcze papierowych), żeby ochronić je przed czynnikami zewnętrznymi. Sam, pewnego dnia, wskoczyłem spontanicznie do jakiegoś jeziora (nie pamiętam nawet dlaczego, ale zrobiłem to w ubraniu) i przez następne kilka dni suszyłem swoje uprawnienia, bojąc się, że będę musiał wyrabiać je powtórnie (i tracić przez to dużo pieniędzy, które były dla mnie, jako studenta niezwykle cenne). Ale w zasadzie nie o tym chciałem dzisiaj napisać. Zauważyłem, że na przestrzeni ostatnich lat, w motoryzacji szerzy się nurt zwany wiejskim tunningiem.

Oprócz neonów, światełek, spoilerów czy innych dziwnych ozdób na auto, młodzi kierowcy wdrożyli przy malowaniu swoich wehikułów metodę w której używany jest lakier UV. Farba ta sprawia, że ich auto świeci się w nocy, co tak naprawdę jakoś bardzo estetyczne nie jest, a ponadto oślepia innych kierowców. Myślę, że ustawodawca powinien tego zakazać, bo przecież jest to niebezpieczne dla innych użytkowników ruchu. Takie jest moje zdanie.

Co prawda nie do końca zbadano czy istnieje możliwość „załatania” tej dziury produkowanym przy powierzchni ziemi ozonem, ale istnieje teoria, że i owszem, bo przecież ten ozon atmosferyczny zostaje wyindukowany w czasie na przykład burz (a konkretniej wyładowań elektrycznych).


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Zamówienie ulotek przez Internet – co warto wiedzieć

Zamówienie ulotek przez Internet – co warto wiedzieć


Autor: Irena Zobniów


Wykorzystywanie materiałów poligraficznych w kampaniach reklamowych jest ponadczasową formą promocji. Mimo iż internet dominuje we wszystkich dziedzinach życia, a reklama banerowa jest obecna na większości portali to tradycyjne ulotki i plakaty cieszą się wciąż dużą popularnością.


Częstym problemem, z jakim spotykają się firmy, które nie mają doświadczenia w organizowaniu kampanii „drukowanych” jest niewłaściwa komunikacja z drukarnią.

Zamawiając materiały poligraficzne ważne jest, aby wiedzieć, jakie informacje na temat Twojego zamówienia są niezbędne drukarni w celu dokonania wyceny zlecenia.

Na początek warto poznać kilka ważnych pojęć, używanych w drukarskiej nomenklaturze. Wiedza na ten temat sprawi, że Twoje zamówienie będzie precyzyjnie sformułowane i tym samym oszczędzi wielu nieporozumień związanych z niewłaściwym określeniem parametrów zamówienia. Zanim złożysz zamówienie na zakup ulotek, zapoznaj się z poniższymi pojęciami:

Ulotka reklamowa

To jedna z najpopularniejszych form reklamy drukowanej. Najczęściej ma postać arkusza papieru o dowolnym formacie i może być kolorowa lub czarno – biała. Ulotka ma za zadanie zaprezentować ofertę firmy za pomocą sloganu reklamowego oraz jego graficznej interpretacji.

Format ulotki

To nic innego, jak jej wymiary. Najpopularniejszy format ulotek to A5 (148 mm x 210 mm), czyli połowa formatu A4. Można również wykonać ulotki mniejsze, o formacie A6 i wymiarach 105 mm x148 mm oraz większe, w formacie A4 - 210 mm x 297 mm. Często stosuje się również format DL o wymiarach 210 mm x 99 mm, który uzyskujemy po złożeniu arkusza A4 na trzy części. Wielkość ulotki zależy od ilości treści oraz grafiki, którą chcemy w niej umieścić, a także od tego, do jakich celów będzie ona wykorzystana.

Gramatura papieru

To masa jednego metra kwadratowego arkusza wyrażona w gramach na metr kwadratowy (g/m2). Ulotki drukowane są zwykle na papierze o gramaturze od 70 do 300 g, w zależności od rodzaju papieru oraz przeznaczenia.

Rodzaje papieru

1) Papier offsetowy – jest białym papierem o matowej powierzchni używanym w gramaturach od 80 do 200 g/m2.

2) Papier offsetowy preprint – jest papierem matowym stosowanych przy gramaturach od 90 do 120 g/m2 i w porównaniu do papieru offset, ma wyższą barwę bieli oraz gładszą powierzchnię.

3) Papier kredowy – jest papierem o białej barwie, używanym w gramaturach od 90 do 300 g/m2 i jest dwu - lub trzykrotnie powlekany. Powierzchnia papieru może być matowa lub z lekkim połyskiem o dużej gładkości.

Nakład

Jest całkowitą liczbą wydrukowanych egzemplarzy danego wzoru ulotek. Małe nakłady - do 100 sztuk, są opłacalne przy druku cyfrowym, natomiast większe ilości korzystniej jest wykonać w technologii offset.

Technologie druku

1) Druk cyfrowy – umożliwia szybki wydruk materiału bezpośrednio z pliku cyfrowego. Technologia cyfrowa pozwala na personalizację każdego arkusza oraz różnego rodzaju modyfikacje pliku, jak skalowanie, czy zmiana barwy. Druk cyfrowy można wykonać w dowolnych formatach oraz stosując różne typy podłoża.

2) Druk offset - jest to tzw. druk płaski, w którym obraz przenoszony jest na papier za pomocą cylindra pokrytego gumą. Jego największą zaletą jest wysoka precyzja w odwzorowaniu projektu. Przygotowanie maszyny do wykonania druku jest procesem dość skomplikowanym, dlatego skorzystanie z technologii offsetowej jest opłacalne przy dużych nakładach.

3) Sitodruk – jest techniką druku polegającą na wykonaniu odbitek za pomocą siatki rozciągniętej na ramie. Siatkę pokrywa się powłoką światłoczułą, nieprzepuszczającą farby, która stanowi szablon druku. Następnie farba przeciskana jest przez otwarte oczka siatki bezpośrednio na podłoże. Zaletą tej techniki jest wysoka trwałość nadruku, gdyż jest on odporny na działanie warunków atmosferycznych, w tym promieni UV, oraz na uszkodzenia mechaniczne.

Kolorystyka

Aby określić, jaka ma być kolorystyka drukowanego materiału, używa się w tym celu następujących symboli:

CMYK- to zestaw czterech podstawowych kolorów drukarskich. Skrót ten tworzą pierwsze litery angielskich nazw kolorów: Cyjan (o barwie szaroniebieskiej, przypominającej błękit lub turkus), Magenta (barwa zbliżona do purpury, powstała z połączenia koloru czerwonego i niebieskiego), Yellow (odcień bladej żółci, będący połączeniem koloru czerwonego i zielonego) oraz Black ( to niezbyt głęboka czerń).

4+4 - oznacza dwustronny druk w pełnym kolorze CMYK. Na każdej stronie znajdują się cztery kolory.

4+0 - to druk jednostronny w pełnym kolorze CMYK. Druga strona nie posiada żadnego nadruku.

1+1 - to dwustronny druk czarno – biały.

1+0 - oznacza jednostronny druk czarno- biały.

RGB – to model przestrzeni barw oparty na właściwościach ludzkiego oka. Skrót ten powstał z pierwszych liter angielskich nazw kolorów: Red (czerwony), Green (zielony) oraz Blue (niebieski).

Decydując się na zamówienie ulotek przez internet warto posłużyć się powyższymi pojęciami w celu określenia parametrów ulotki. Dzięki temu nasze zapytanie ofertowe będzie precyzyjnie i fachowo przygotowane, co pozytywnie wpłynie na jakość i szybkość realizacji zlecenia.

Projekt graficzny i treść

Kolejną sprawą, o której musimy pamiętać podczas zamawiania ulotek przez internet, jest projekt graficzny oraz teksty. Jeśli zależy nam na umieszczeniu w materiale reklamowym logo firmy, konieczne jest przesłanie do drukarni projektu ze znakiem graficznym w pliku Corel, Illustrator lub Eps. Z kolei fotografie, które mają zostać użyte w ulotce powinny być wysokiej jakości, czyli o możliwie dużej rozdzielczości.

Najważniejszą częścią ulotki jest treść ulotki oraz hasło reklamowe lub slogan. Jeśli nie jesteśmy w stanie samodzielnie przygotować tych materiałów, możemy zlecić wykonanie projektu graficznego oraz napisanie dobrego tekstu reklamowego specjaliście.

Dysponując wszystkimi informacjami oraz materiałami potrzebnymi do realizacji zlecenia, możemy teraz złożyć zapytanie ofertowe na wykonanie ulotek reklamowych i czekać, aż firmy prześlą nam swoje oferty na realizacje zlecenia.


Irena Zobniów
irena.zobniow.com

Marketing internetowy

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Reklama na spotach reklamowych

Reklama na spotach reklamowych


Autor: Grzegorz Patynek


Emisja spotu reklamowego, jak się za to zabrać? Jak przedstawia się ten innowacyjny sposób reklamy. Na spotach wyświetlamy filmy albo pokaz zdjęć promujący naszą działalność.


Obecnie na rynku widzimy różnego rodzaju ulotki, broszurki i plakaty reklamujące dany produkt. Dlaczego by nie skorzystać z innowacyjnej formy reklamy jaką jest reklama na monitorach przemysłowych. Wiemy, że konkurencja na rynku reklamy jest ogromna. Używanie standardowych form reklamy może przysporzyć nam klientów ale może też nieznacznie wpłynąć na nasz wzrost reklamy. Aby zwrócić uwagę odbiorców, trzeba szukać innowacyjnych form przekazywania informacji.
Reklama w telewizji przemysłowej sprawia, że jesteśmy zauważalni dla dużej rzeszy odbiorców.
Reklama wyświetlana jest kilkanaście godzin dziennie, tak długo jak działa lokal, w którym jest organizowana. Sami wybierzmy dogodne dla nas miejsce emisji, wystarczy znaleźć partnera, który zgodzi się wyświetlić reklamę. Zobaczmy ile osób odwiedza dane obiekt, ile klientów korzysta z usług danego lokalu. Gci wyświetla reklamy przykładowo w parku wodnym a ilość klientów miesięcznie wynosi 20.000.
Na ekranach możemy wyświetlić pokaz zdjęć promujący naszą działalność albo spot reklamowy na temat działalności.
Osoby, które nie potrafią samodzielnie przygotować spotu, z powodu trudności technicznych, mogą zapytać o to ekspertów, na przykład gci. Fachowcy umówią się na spotkanie, zrobią zdjęcia, przygotują materiał filmowy i przygotują wszystko w formie atrakcyjnego i miłego dla oka klipu filmowego.
Jeśli chcemy samemu przygotować spot, to film musi być w formacie avi lub mpg, z użyciem takich kompresji jak xvid, divx, mpeg4 czy h264. Najlepsza rozdzielczość to 720x576, prędkość 25 klatek na sekunde. W przypadku plików JPG do pokazu slajdów, format powinien wynosić 1050x576, kompresja na poziomie 80%, rozdzielczość 72 dpi.
Przykładowa cena za jedno wyświetlenie spotu 15 sekundowego to 0.27 gr


--

Grzegorz Patynek

Gminne Centrum Informatyczne

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.