sobota, 7 grudnia 2013

Czy reklama to tylko agencja reklamowa?

Czy reklama to tylko agencja reklamowa?


Autor: papaj


Reklama to bardzo rozbudowany dział gospodarki. Przede wszystkim są to osoby odpowiedzialne za tworzenie kampanii reklamowych, ale żeby takie kampanie powstały potrzebne są też drukarnie, studia telewizyjne, studia nagrań i wiele wiele innych firm.


Agencja reklamowa jest odpowiedzialna za pomysł, żeby wdrożyć go w życie potrzebuje firm z praktycznie każdej branży. Do reklam w telewizji potrzebne są profesjonalne studia filmowe, aktorzy lub graficy i wykupienie czasu reklamowego w telewizji. Reklama w radiu wymaga studia nagrań i osób, które ją przeczytają i zrobią muzykę, albo nagrają dźwięki. Reklama na billboardach i w gazetach wymaga drukarni i grafików. Do tego dochodzą jeszcze różne niestandardowe sposoby na reklamę, które wymagają na przykład zatrudnienia osób chodzących w przebraniach, albo robiących różne dziwne rzeczy. Można też zainwestować w robione na zamówienie gadżety reklamowe, takie jak na przykład długopisy z nadrukiem.

Reklama jest więc branżą, w której korzysta się z prawie wszystkich zasobów gospodarki. Dzięki temu sprawia na przykład, że wiele firm, które zajmują się przede wszystkim kulturą, może zarobić na swoje utrzymanie. To samo tyczy się branż, które działają przede wszystkim dla dobra publicznego. Na przykład telewizja publiczna. Przemysł reklamowy sprawia też, że rozwija się wiele firm zajmujących się nowymi technologiami. Dzięki temu, że osoby tworzące reklamy lubią zaskakiwać, muszą ciągle szukać czegoś czego nie ma konkurencja. Dlatego właśnie wspierają firmy lub instytucje, które zajmują się rozwojem technologii.

Mimo, że wiele osób zarzuca agencjom reklamowym wykorzystywanie wszystkich możliwych metod do tego, żeby przekonać nas do kupienia czegoś, nie dlatego, że to jest dobre, tylko dlatego, że dzięki odpowiedniej reklamie zaczniemy tak myśleć. Specjaliści od reklamy często korzystają z różnych teorii tworzonych przez psychologów, które opisują to czym się kierujemy, kiedy na przykład podejmujemy decyzję o kupieniu czegoś. Jednocześnie trzeba też zauważyć, że te badanie, często są możliwe tylko dzięki temu, że przemysł reklamowy wspomaga je finansowo. Tak samo jest w przypadku opisywanych wyżej nowych technologii, które często bez finansowania nigdy nie miałyby okazji powstać. Mimo, że przemysł reklamowy wykorzystuje je do własnych celów, to te technologie sprawiają, że rozwija się całe społeczeństwo i często okazuje się, że dzięki nim nasze życie staje się dużo łatwiejsze.

Ocena przemysłu reklamowego musi brać pod uwagę obydwie strony medalu. Nie można nie zauważyć, że mimo to, że reklamy są tworzone przede wszystkim po to, żeby coś sprzedać, to technologia i wiedza powstająca przede wszystkim właśnie dla takich celów, może później być wykorzystana w zupełnie inny sposób. Gdyby nie pieniądze z reklamy nigdy nie mielibyśmy możliwości skorzystać z niektórych technologii i dowiedzieć się tyle na temat mechanizmów, które skłaniają nas do kupienia tej, albo innej rzeczy.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Reklamując transport

Reklamując transport


Autor: Piotr Wyciślok


Jak reklamować swoje usługi? Czy rzeczywiście parę sloganów może wypromować naszą firmę? A może nasz profesjonalizm będzie najlepszą drogą do marketingowego sukcesu? Niestety jak się zdaje ani jedno, ani drugie podejście nie jest optymalne. W artykule zaś znajdziesz kilka podstawowych rad pomocnych na drodze do sukcesu.


Oczywiście hasło: reklama dźwignią handlu, zna każdy. Lecz jeżeli dobrze się zastanowić to oczywiście odnosi się ona do każdego rodzaju działalności. Chociażby z tego powody, że cokolwiek robisz musisz to w końcu sprzedać, a więc pojawia się konieczność handlu. Ale nie jest to jedyne wytłumaczenie. generalnie wiąże się to z ludzką słabością - potrafimy dobrze poruszać się tylko pośród rzeczy dobrze nam znanych. Podstawą więc działania dobrej reklamy jest sprawienie byśmy poczuli, że dany produkt czy usługa jest nam dobrze znana. Nie przestrzeganie tej zasady jest podstawowym źródłem kłopotów marketingowych wielu kampanii reklamowych. Mamy bowiem tutaj dwa rodzaje błędów. Pierwszy to niedobór informacji. drugi - jej nadmiar. Dlaczego tak się dzieje? Zwróćmy uwagę, że napisałem :...poczuli, że dany produkt czy usługa jest nam dobrze znana... Mamy więc mieć wrażenie, że znamy, a nie faktycznie dobrze znać reklamowany produkt. Nie będziemy więc znać rzeczy, które są reklamowane przez zlepek słów-zaklęć: najlepsze, najtańsze, naj..., to już nie działa! Z drugiego zaś bieguna, nadmiar informacji, jej szczegółowość czy wręcz drobiazgowość wpędza raczej w konfuzję niż czegokolwiek uczy. Trzeba więc odwołać się raczej do skojarzeń niż wiedzy, raczej do analogii niż konkretnych informacji. Raczej do poczucia własnej wartości odbiorcy niż do wpędzania go w kompleksy. I tak np. jeżeli chcesz sprzedać transport powinieneś powoływać się na doświadczenie odbiorcy, na jego poczucie wartości, np. poprzez odwołanie się do jego wspaniałych, jakże inaczej, umiejętności kierowcy, jego przebogatego doświadczenia drogowego, etc, itp. Nie powinny zaś mieć miejsca stwierdzenia typu: najlepsza firma pod słońcem, najdoskonalszy środek transportu, najwspanialsza firma transportowa, etc. Unikać również należy używania słów ze slangu branżowego, czy co gorsza próbować go wyjaśniać! W reklamie podjęta próba wyjaśniania takich pojęc jak wolny ładunek, wolny pojazd z pewnością spali na panewce. Dlatego nie tylko kierunek przekazu jest ważny lecz może przede wszystkim dobór konkrtetnych słów. Nie reklamujemy więc np. kabotażu w Niemczech, lecz raczej naszą obecność na tym rynku. Nie mówmy o spełnianiu wymogów konwencji ADR, lecz raczej o doświadczeniu z ładunkami niebezpiecznymi. Jak z tego krótkiego zestawienia widać reklama to stąpanie po cienkiej linie pomiędzy dwoma przepaściami - zbytniego wodolejstwa i nadmiernej szczegółowości. Trudne, lecz nie niemożliwe.


Transport, ładunki - Giełda transportowa eSpedytor

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Rola reklamy w życiu klientów i sprzedawców

Rola reklamy w życiu klientów i sprzedawców.


Autor: agulusia


Aby dobrze wypromować firmę trzeba poświęcić dużo pracy w zareklamowanie jej. W dzisiejszych czasach reklama jest bardzo ważna, aby wypromować dany produkt czy usługę.


Pełni ona bardzo ważną funkcję, ponieważ to dzięki niej można pozyskać klientów. Nie raz oglądając telewizję człowiek wpada w nie lada złość kiedy to stacje telewizyjne wręcz zalewają nas reklamami. Każdego dnia ludzie starają się nas przekonać do danego produktu. Czasem nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy. Chociażby wtedy kiedy robimy w sklepie zakupy. Często jednak ekspedientki nie wiedzą jak umiejętnie wypromować produkt i wręcz wciskają go nam na siłę zapewniając nas o jego zaletach. Co więcej same w pełni nie mają wystarczającej wiedzy na temat danego produktu i wychodzi odwrotny efekt od zamierzonego. Klient zamiast nabyć dany produkt wręcz zniechęca się do jego zakupu. Reklamy są można by powiedzieć: wszędzie. Najczęściej pojawiają się one w mediach z prostych przyczyn: korzystają z nich na co dzień praktycznie wszyscy. Nawet wracając z pracy przy drzwiach możemy natknąć się na różne ulotki czy wizytówki firm czy sklepów. Najczęściej są to reklamy produktów po okazałych cenach w danych sklepach, albo menu danej restauracji czy pizzerii. Czytając poranną gazetę nie sposób nie zauważyć reklam. Często ludzie nawet nie zwracają na nie uwagi, bo już tak przywykli do tego. Również słuchając muzyki w radiu w przerwie między utworami możemy usłyszeć to o nowej promocji, zniżce, czy o korzyściach jakie zdobędziemy jeśli tylko..kupimy. Ludzie bardzo różnie reagują na te „fale” którymi zalewają nas media każdego dnia. Każdy chce zarobić, dlatego dobra autopromocja jest kluczowym czynnikiem by odnieść sukces w danej branży. Dobra kampania reklamowa to taka która zaciekawi i przyciągnie klienta. Dzięki zwiększonej liczbie klientów firma korzysta na tym podnosząc swoje zyski. Nie sposób unikać reklam, można na nie przymykać oko, a jednak i tak nie odpędzimy się od nich, ponieważ bardzo często sami im ulegamy.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Stojaki reklamowe

Stojaki reklamowe


Autor: Paweł Gąsowski


Stojaki reklamowe są jedną z gałęzi szerokiej gamy materiałów reklamowych w punkcie sprzedaży, inaczej POS. Podstawowe grupy stojaków reklamowych, od strony produkcji to: Stojaki do ulotek gięte i stojaki do ulotek odlewane.


Stojak reklamowyMówimy tutaj o stojakach reklamowych wykonywanych z plexi. Głównym atutem wyżej wymienionych stojaków reklamowych jest ich wygląd który w pierwszej kolejności eksponuje materiał reklamowany, stawiając sam stojak reklamowy na drugim miejscu. Przez to, że wykonany jest z plexi również cena, która jest adekwatna do oferowanego towaru. Niewielka waga umożliwia bardzo łatwy transport stojaków reklamowych, przez co ułatwia to handel stojakami i umożliwia wysyłanie ich za pośrednictwem firm kurierskich praktycznie w każde miejsce w kraju czy też za granicą.

Wystarczy rozejrzeć się podczas jakichkolwiek zakupów, stojaki reklamowe otaczają nas dosłownie wszędzie, począwszy od wielkich centrów handlowych a skończywszy na osiedlowym zakładzie fryzjerskim. Dzielą się one na kilka głównych kategorii:

- stojaki naścienne; idealne do zamocowania przed drzwiami wejściowymi. Można włoży do nich nasze wizytówki na wszelki wypadek, gdy interesant nie zastanie nasz w biurze.

- stojaki podłogowe, wolnostojące; dzielą się na jednostronne, dwustronne lub obrotowe. Łatwość ich rozkładania pozwala prezentacje plakatów reklamowych, informacyjnych, broszur czy ulotek w prawie dowolnym miejscu.

- stojaki do postawienia; dzielą się na typu V, L, T. Najbardziej nadają się do bezpośredniej prezentacji w miejscu sprzedaży, do biur, restauracji, lokali publicznych. Można do nich włożyć wszelkiego typu wizytówki, mapy, pocztówki czy też foldery.

Stojaki reklamowe jeszcze przez długi czas będą podstawowym narzędziem pracy działów marketingu. Stojąc na drugim planie wspierają sprzedaż, przez co spełniają swoją rolę wręcz idealnie. Różnego rodzaju ulotki reklamowe, wizytówki, reklamy, informacje, jeszcze przez długi czas nie znajdą lepszego narzędzia do ich eksponowania niż stojaki reklamowe wykonane z plexi.


AkcesoriaReklamowe.com.pl - Materiały POP i POS Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Czym jest reklama mobilna?

Czym jest reklama mobilna?


Autor: Adrian Hewusz


Usługi reklamy mobilnej za pomocą przyczep reklamowych - mobili. To pierwszorzędna forma promocji dla firm działających na rynku lokalnym. Zobacz jakie daje możliwości taki rodzaj reklamy.


W jednym z badań marketingowych ankieterzy zapytali przypadkowo wybrane osoby, czy wiedzą co to jest reklama mobilna. Po analizie wyników tej ankiety okazało się, że większość zapytanych osób nie znała tego pojęcia lub mylnie je interpretowała.

A czy Państwo wiedzą czym tak na prawdę jest reklama mobilna?

Właśnie to, postaram się możliwie jak najlepiej wyjaśnić w tym krótkim artykule.

Wśród wielu form reklamy, reklama mobilna jest stosunkowo młoda i do Polski dotarła niedawno. Jednak jej skuteczność powoduje, że zdobywa ona coraz większą popularność wśród naszych klientów. Podstawą - swoistym fundamentem reklamy mobilnej jest pojazd. Czy to jest samochód, specjalna laweta lub przyczepa, rower, skuter albo tramwaj, nie ma znaczenia, gdyż każdy z tych pojazdów ma swoje zalety i świetnie się nadaje, by docierać z przekazem reklamowym do wybranych grup odbiorców.

Reklama mobilna - przyczepy reklamowe


Najbardziej uniwersalnym nośnikiem, stosowanym najczęściej - są banery reklamowe montowane na przyczepach ciągniętych przez samochody osobowe. Klient, który chciałby dotrzeć z informacją do dużej grupy ludzi, może zamówić usługę, a nasza firma przygotuje odpowiedni projekt graficzny, a następnie umieści go na ruchomym banerze, który zamontowany na przyczepie, będzie ciągnięty samochodem osobowym. Klient może samemu ustalić trasę, po której będzie się poruszać taka mobilna reklama, daje to ogromne możliwości docierania przekazem reklamowym, po pierwsze do dużej grupy odbiorców, po drugie do konkretnej grupy odbiorców. Jak ważne są to cechy, nie trzeba chyba wyjaśniać.
Osoba zamawiającą taką usługę może zadeklarować wyznaczony czas poruszania się reklamy po ulicach miast lub odległość mierzoną w kilometrach.


Reklama mobilna daje też dodatkowe możliwości, o których nie należy zapominać. Typową kampanię mobilną już przedstawiłem, kolejne dwie to kampania stacjonarna i kampania dźwiękowa. Kampania stacjonarna polega na tym, że baner reklamowy umieszczony na przyczepie zostaje zaparkowany w wybranym miejscu na określony okres czasu. To bardzo elastyczne narzędzie marketingowe, pozwalające na docieranie z przekazem reklamowym z wręcz chirurgiczną precyzją. Przyczepa taka, może stanąć np. w pobliżu stadionu piłkarskiego w czasie ważnego meczu, reklamując na przykład odzież sportową. Możliwych wariantów zastosowania są po prostu tysiące, jedynym ograniczeniem jest tu Państwa pomysłowość. Znaczącym plusem jest też fakt, że zaparkowana przyczepa z banerem reklamowym przykuwa uwagę, gdyż jest nowym obiektem w otoczeniu.

Zwyczajne tablice reklamowe, szybko wtapiają się tło - w oczach potencjalnych odbiorców reklamy, zwłaszcza jeśli są przez nich codziennie, kilkakrotnie oglądane, np. na trasie z domu do pracy. Kampania dźwiękowa posiada jedną niezaprzeczalną zaletę - jest szalenie widoczna. Pojazd wyposażony w system nagłośnienia emituje podczas przejazdu spoty reklamowe, co zwraca uwagę wszystkich osób obecnych w okolicy. Zwiększa to skuteczność tradycyjnej kampanii mobilnej, oddziałując na odbiorców większym zainteresowaniem i zaskoczeniem, co przekłada się na większą efektywność przekazu reklamowego.
Setki klientów w całym kraju już doceniły unikalne cechy reklamy mobilnej oraz jej niezaprzeczalne zalety.

Skuteczność, elastyczność, wszechstronność oraz niski koszt są kluczowymi czynnikami, dla których warto zainwestować w tą formę przekazu reklamowego, do czego także Państwa serdecznie zapraszamy.


Zadbaj o rozwój swojej firmy - Mobilna reklama w TOP mobil Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.