wtorek, 3 grudnia 2013

Reklama w internecie

Reklama w internecie


Autor: Paweł Gąsowski


Wbrew pozorom, banery i reklama pojawiająca się na stronach internetowych nie jest jedyną formą reklamy w internecie. Znacznie bardziej skutecznym i mniej „inwazyjnym" sposobem są wyniki zwracane przez wyszukiwarkę.


Jakże często szukając informacji o usłudze bądź produkcie nas interesującym korzystamy z usług wyszukiwarki wpisując wyrazy charakterystyczne dla interesującej nas rzeczy (wyrazy kluczowe).


Nie każdy jednak wie, że wyniki zwrotne dzielą się na:
1) Wyniki płatne/sponsorowane - zależne od opłat wniesionych przez reklamodawcę. Widoczne są na żółtym tle, na początku wyników i po ich prawej stronie.
2) Wyniki organiczne/naturalne - budowane na podstawie algorytmu oceniającego jakość poszczególnych serwisów.
Linki sponsorowane to główne źródło przychodów wyszukiwarek i tak w Google stanowią one 99% dochodu. Pozycja na jakiej zostanie wyświetlona reklama jest uzależniona od kwoty jaką reklamodawca jest w stanie zapłacić za każde kliknięcie i popularności danej strony.


Mówiąc o wynikach naturalnych należy zauważyć, że dla wyszukiwarek główne znaczenie ma:
1) Zawartość serwisu i występowanie słów kluczowych/fraz kluczowych,
2) Linki zewnętrzne/odnośniki kierujące nas na daną stronę, ich liczba, ale i jakość strony z której pochodzi odnośnik oraz jego forma,
3) Projekt nawigacji po serwisie, strona powinna być przejrzysta i intuicyjna. Nawigacja wpływa korzystnie na zachowanie użytkownika, łatwość powrotu do przeglądanych strony,
4) Projekt graficzny - wyszukiwarkom grafika to grafika, nie odróżniają jaki tekst został za jej pomocą przedstawiony (nawet jeśli to będzie słowo kluczowe).
5) Techniki spamerskie, niektóre techniki mają na celu oszukanie wyszukiwarki, jednak gdy zostanie ona odkryta, może być przyczyną usunięcia strony z indeksu wyszukiwarki nawet na rok.

Według badań przeprowadzonych przez amerykańska organizację PEW, 92% badanych ufa wyszukiwarkom i uznaje je za bezstronne źródło informacji.

Taka reklama w internecie kusi, a biorąc pod uwagę fakt, że szukając potrzebnych rzeczy w wyszukiwarkach internetowych przeglądamy tylko kilka pierwszych wyników warto zastanowić się nad wypozycjonowaniem naszej strony internetowej. Najlepiej będzie zlecając to specjalistom, którzy na co dzień zajmują się optymalizacja firm w wynikach internetowych. Za pomocą legalnych metod pracują by firma zajmowała górne miejsce w wynikach wyszukiwarki. Dzięki takiej reklamie w internecie mamy możliwość dotarcia do osób bezpośrednio zainteresowancyh naszą ofertą, dzięki czemu nasza reklama nie zostaje zauważona, a klient dokonuje zakupu bezpośrednio z naszej strony.


Reklama w internecie - MaiPa.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Kolorowe kontrasty w reklamie

Kolorowe kontrasty w reklamie


Autor: Tomek Urban


W artykule poznasz podstawowe kontrastowe połączenia kolorów, często wykorzystywane w reklamie i marketingu, do przyciągania uwagi i wzajemnego podkreślania poszczególnych barw.


Wykorzystanie różnych kolorów w reklamie - przynajmniej w naszej szerokości geograficznej - jest też przez specjalistów związane z porami roku. W lecie unika się stosowania koloru zielonego - którym to nasze oczy są zmęczone, na rzecz choćby czerwonego. Podczas gdy w zimie, wręcz wskazane jest stosowanie zielonych akcentów. Wystarczy przyjrzeć się tendencji bożonarodzeniowego wykorzystania ozdób z nielicznych wtedy zielonych roślin.

Będąc przy okazji szerokości geograficznej warto tez zwrócić uwagę na postrzeganie różnych kolorów przez mieszkańców różnych krajów. I tak jak u nas czarny jest krajem żałoby, tak są kraje gdzie gdzie takim kolorem jest biały - a różnic takich jest więcej.

Będąc jednak dalej przy kontrastach muszę też wspomnieć o kolorach uzupełniających. Często na prezentacjach, czy też witrynach wykorzystywane są kolory uzupełniające, a więc te które silnie nawzajem się podkreślają i uwydatniają. Dobrym takim przykładem jest niebieski i złoty... jakże często jubiler kładzie swoje złote dzieła na niebieskim tle. Warto też zwrócić uwagę na zielone wstawki w mięsnych sklepach, można rzec przecież to dla ozdoby, ale dobry praktyk wie, że są one przede wszystkim dla podkreślenia czerwieni krwistych świeżych mięs.

Umiejętnie zrobiona reklama, wystawa, czy tez choćby kolorystyka pomieszczenia - posiada w sobie cały zestaw barw, są tam zarówno te barwy, które przyciągają uwagę i maja jakieś znaczenie, jak i te które są mile dla oka. Gorąco więc zachęcam do przyglądania się światu który nas otacza... naprawdę wiele rzeczy może zaskakiwać. I nie ma wiele miejsca na przypadkowość....

Aby zrozumieć na czym polega to podkreślanie jednych barw przez drugie proponuje małe ćwiczenie. Przypatruj się około minute jakiemuś jednemu kolorowi, na białym tle (najlepiej jeśli będzie miał jakiś kształt - kropka, kwadrat). Następnie szybko przenieś wzrok na czystą białą kartkę.

Powinieneś ujrzeć przez chwile 'poświatę' wykonaną z kolorów uzupełniających. W miejscu zielonego czerwone, w miejscu czerwonego zielone itd (są to dokładniej jakieś tam odcienie czerwonego i zielonego). Jest to zjawisko silnie związane z tym jak działają komórki w naszych oczach, zanim komórki 'dojdą do stanu normalnego, przez chwilę pokazują nam obraz z przeciwnej strony'. Aby więc sprawdzić jaki jest kolor uzupełniający do danego wystarczy się wen wpatrywać a następnie popatrzeć na biały kolor.

Wyobraź sobie teraz zielony korytarz jako wejście do sklepu mięsnego, a niebieski jako wejście do sklepu ze złota biżuterią.


Pozdrawia Tomek Urban prowadzący sklep z biżuterią, w którym znajdziesz kolczyki w wielu kolorach. Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Budowanie wizerunku firmy: informacje prasowe

Budowanie wizerunku firmy: informacje prasowe


Autor: Marcin Jankowski


Jak zbudować wizerunek firmy w prosty i bezpłatny sposób. Poświęc 2 godziny aby o Twojej firmie usłyszeli inni. Wykorzystaj swoje pomysły aby w łatwy sposób dotrzeć do potencjalnego klienta.


Gazety

Twitter, Facebook, Blip, Wykop czy Nasza-klasa to chyba jedne z najpopularniejszych serwisów społecznościowych w Polsce. Wiele firm/serwisów internetowych wykorzystuje je do swojej promocji. Tyle tylko aby skutecznie pokazać się światu musisz urozmaicić swoje narzędzia, z których będziesz korzystać.

Mam tutaj na myśli wykorzystanie informacji prasowych, które są obecnie najczęściej wykorzystywaną formą budowania kontaktu pomiędzy firmą a klientem. Budowanie wizerunku firmy to długotrwały proces, który powinniśmy budować z pewnym pomysłem. Opisuj swoje produkty i działania firmy w lokalnej czy globalnej społeczności tak aby były to rzeczy ważne dla klienta. Wyjdź do swojego klienta w taki sposób abyś mógł się wyróżnić od innych.

Mając już informację możesz ją wysłać bezpośrednio do dziennikarzy lub opublikować w serwisach, które zajmują się dystrybucją komunikatów prasowych. W prosty i szybki sposób dotrzesz do czytelników danego serwisu bez większego nakładu sił i czasu. Co ważne serwisy takie budują własną społeczność czytelników i dziennikarzy, którzy bez żadnych zobowiązań mogą kopiować treść i publikować we własnych tytułach prasowych czy w innych serwisach internetowych.

Nie zapominając o całej gamie form promocyjnych od banerów, reklam kontekstowych poprzez serwisy społecznościowe polecam korzystać także z komunikatów prasowych, które są bezpośrednią formą kontaktu z dziennikarzami. Jest wiele firm, które zajmują się prowadzeniem serwisów informacyjnych czy wydawaniem gazet, których nie stać na regularne kupowanie tekstów informacyjnych w wyspecjalizowanych agencjach prasowych. Często firmy takie poszukują ciekawych tematów bezpośrednio w internecie. Nie czekaj więc i roześlij swoje komunikaty w świat.


Witam proszę o publikację tekstu zawierającego linki w treści bez znacznika nofollow. Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Tłumaczenie stron WWW - sposób na klientów z kraju i zza granicy

Tłumaczenie stron WWW - sposób na klientów z kraju i zza granicy


Autor: Patrycjusz Urbanek


Internet to nie tylko źródło wiedzy i rozrywki, ale też dochodów. Nie chodzi tu o pracę przez Internet, a o założenie swojej strony internetowej, czyli zareklamowanie się w Sieci. Daje to szansę na trafienie do ogromnej liczby osób, a więc potencjalnych klientów, jak się okazuje, nie tylko z Polski.


O korzyściach płynących z posiadania własnej strony internetowej powiedziane zostało już wiele. Jak wiadomo, ma to szczególne znaczenie w przypadku przedsiębiorców, chcących wypromować swoje usługi bądź produkty – własna witryna WWW to przecież jedna z najskuteczniejszych form reklamy. Okazuje się jednak, ze można sprawić, by reklama tego typu trafiła do jeszcze szerszego grona odbiorców – do potencjalnych klientów zagranicznych. Konieczne jest tu samodzielne przetłumaczenie treści strony lub też skorzystanie z usług biura tłumaczeń, którego specjalnością są tłumaczenia stron WWW. Tak wyspecjalizowane biuro daje bowiem gwarancje, że tłumaczenie będzie dal nas najodpowiedniejsze – dokładnie odzwierciedli to, co chcieliśmy przekazać, będzie proste i zrozumiałe w odbiorze, a przy tym będzie też zawierało pewne treści agitacyjne, słowem, będzie idealne na stronę internetową.

Możemy oczywiście zgłosić się z taką prośbą do jakiegokolwiek innego biura tłumaczeń. Jednakże, nie mamy pewności, że ktoś, kogo specjalnością są tłumaczenia dokumentów -tłumaczenia specjalistyczne lub przysięgłe - odpowiednio przetłumaczy naszą stronę. Może się bowiem okazać, że takie tłumaczenie będzie zbyt „surowe”, nudne i beznamiętne. W przypadku strony internetowej nie wystarczy po prostu dokładnie przetłumaczyć każdego słowa, potrzebna jest znajomość odpowiednich zwrotów i wyrażeń, które zachęcą do oglądania witryny i korzystania z usług danej firmy. Poszczególne rodzaje tłumaczeń są bowiem dość specyficzne – każde bazuje na innym zasobie słów, innej formie i różnych wyrażeniach. Zdarzają się tłumaczenia bardziej i mniej formalne, informacyjne tudzież reklamowe. Ważne jest więc, aby dopasować rodzaj tłumaczenia do przekładanej na dany język treści.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Preferencje pozycji w google adwords.

Preferencje pozycji w Google adwords.


Autor: Jaspis


Bardzo wielu Klientów nie ma świadomości o wszystkich możliwościach jakie dają kampanie linków sponsorowanych. Preferencja pozycji daje możliwość pojawiania się reklamy na niższych pozycjach, czyli za mniejsze stawki.


Linki sponsorowane, czyli reklamy pojawiające się w wynikach Google są bardzo elastyczne. Co za słowem elastyczne się kryje? Na przykład możliwość ustalenia odpowiedniej pozycji, na której nasza reklama ma się pojawiać. Zapewne dziwią się Państwo po co ustalać pozycję skoro chcecie być na pierwszym miejscu. Otóż pierwsze miejsce to nie zawsze cel reklamy. Często reklama ma nie tyle przyciągnąć Klienta na stronę co pokazać się i budować świadomość u Klienta, że taka marka, takie usługi możecie Państwo świadczyć swoim Klientom.

Bardzo wysokie miejsca wyświetlania się reklamy to również większe koszty. Można je zawsze ograniczyć preferencją pozycji naszej reklamy. Ustawiamy wtedy preferencje pozycji np pomiędzy 3-5 i tylko w tym przedziale reklama będzie wyświetlana Internautom, pobierając za kliknięcie o wiele mniejsze pieniądze.

Jak wspominałem już w jakimś artykule dobrą formą reklamy jest również pozycjonowanie. Bardzo często strona Klienta jest bardzo dobrze wypozycjonowana, ale mimo to chce stosować jeszcze linki sponsorowane. W takiej sytuacji nie ma sensu (gdy strona zajmuje 1 miejsce w naturalnych wynikach) ustawiać tak kampanię linków aby znajdowała się w pierwszych trzech wynikach po lewej stronie. Lepiej taką kampanię umieścić po prawej stronie za o wiele niższą stawkę np. na miejscach 5-10. Taki rozrzut reklamy powoduje, że Klient ma większą możliwość trafić na Państwa stronę, co za tym idzie skorzystać z Państwa usług. Pamiętajmy o tym, że kampanie linków to bardzo elastyczne narzędzie, które można dostosowywać do naszych potrzeb.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.