wtorek, 3 grudnia 2013

Reklama przy wykorzystaniu materiałów poligraficznych.

Reklama przy wykorzystaniu materiałów poligraficznych.


Autor: Dawid Kowalski


Artykuł dotyczący wykorzystywania tradycyjnych środków przekazu takich jak rollupy, bannery, ulotki i plakaty oraz porównanie reklamy poligraficznej z reklamą multimedialną.


Wydawałoby się, że przy wzrastającej popularności, multimediów tradycyjne formy przekazu reklamowego, takie jak ulotki, plakaty, bannery czy rollupy powoli zanikają. Faktem jest, że branża poligraficzna jest jedną z branż na której najbardziej odbił się kryzys (obok przemysłu metalowego i branży transportowej) podczas gdy wszelkiego rodzaju firmy i agencje reklamowe oferujące tworzenie stron internetowych i reklamowych kampanii internetowych nie odczuły aż tak bardzo spadku popytu.

Moim zdaniem mimo, że Internet, jest tak naprawdę jedynym medium reklamowym, które daje praktycznie nieograniczone możliwości sprawdzania skuteczności kampanii reklamowych - prowadząc np. kampanie sklepu internetowego dokładnie wiadomo z którego banneru lub linka/odnośnika osoba trafiła na niego, z jakiej strony przyszła, z jakiej korzysta przeglądarki, ile stron i jakie produkty przeglądała , ile czasu jej to zajęło a nawet z jakiego jest miasta. Ponadto Internet jest najtańszym medium biorąc pod uwagę koszty wydane na dotarcie do potencjalnych klientów (tańsze jest tylko radio). Jednak Internet ma również poważną wadę - nie dociera do wszystkich grup społecznych i jest jeszcze stosunkowo mało dostępny wg danych urzędu statystycznego jedynie 41% gospodarstw domowych posiada dostęp do Internetu (dane za 2007 rok opublikowane w 2009).

Inaczej sprawa ma się z plakatami, billboardami czy ulotkami po pierwsze człowiek musi obejrzeć zazwyczaj kilka do kilkunastu razy daną reklamę, żeby są zapamiętać i przekonać się do zakupu. Nie ma gwarancji, że osoba trafi na tą samą stronę internetową, natomiast jest prawie pewne, że zobaczy tą samą reklamę kilka razy np. na przystanku czekając na tramwaj lub autobus. Poligraficzne materiały dostarczane pod drzwi i do skrzynek również dłużej są oglądane, np. gdy leżą na biurku czy stoliku czekając na wyrzucenie czy poniewierają się przy drzwiach - w przypadku stron www - jeżeli nie wzbudzą zainteresowania od razu są natychmiast zamykane i znacznie trudniej jest jej ponownie zwrócić uwagę temu samemu klientowi. Pewną wadą jest cena tego typu tradycyjnej reklamy i niewielka interaktywność, ale zdolny grafik potrafi przygotować reklamę zwracającą uwagę bez wykorzystania multimediów.

Podsumowując reklamę na pewno należy dostosować do oferowanego produktu i grupy docelowej (klientów) nie dyskredytowałbym plakatów czy ulotek - po prostu mają zastosowanie w innych warunkach niż multimedia.


Dawid Kowalski
anansi.pl
programy partnerskie Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Seks i erotyka w reklamie

Seks i erotyka w reklamie


Autor: Dawid Kowalski


Artykuł dotyczący wykorzystywania erotyki w reklamie oraz próba wyjaśnienia dlaczego motyw erotyki jest tak popularny przy promowaniu produktów


Do napisania tego artykułu sprowokowało mnie wydarzenie, które niedawno miało miejsce - , działam w kilku programach partnerskich m.in. w programie partnerskim złotych myśli. Pewnego dnia, wygenerowałem wszystkie dostępne darmowe fragmenty ebooków. Wydawnictwo „Złote myśli" skupia się głównie na ebookach i książkach z zakresu samodoskonalenia i przedsiębiorczości, jednak ,ma w swojej ofercie m.in. kilka poradników komputerowych, książek kucharskich bajek jak również książki o tematyce erotycznej. Wygenerowane ebooki umieściłem na darmowej platformie p2p (wymiany plików) zrzeszającej bardzo dużą społeczność. Regulamin platformy zakładał, że plik nie ściągany przez miesiąc zostaje kasowany. Kilka dni temu sprawdziłem jak się ,mają moje darmowe fragmenty. Po pół roku z ponad 300 ebooków o różnej tematyce zostały trzy: „ angielskie czasy", „psychologia wywierania wpływu" i „odważnie o seksie" przy czym ostatni tytuł był niekwestionowanym liderem, pod względem ilości pobrań.

Z powyższego przypadkowego eksperymentu można wywnioskować, że tematyka seksu cieszy się stałym (ebook pobierany znacznie częściej niż raz w miesiącu) i bardzo silnym zainteresowaniem. Wobec tego nie powinien dziwić fakt przesycenia reklam seksem i erotyką. Praktycznie w każdym medium niezależnie czy jest to medium bardziej tradycyjne jak radio i prasa czy bardziej nowoczesne jak np. Internet (mini gry flash, kampanie wirusowe) wyraźnie widać podteksty seksualne. I tak w radiu mamy rozmowę pary, która bardziej pasuje do próby zaciągnięcia kobiety do łóżka niż przedstawienia oferty sprzedaży mebli, w pobliżu jednej z niemieckich dróg zakazano umieszczania billboardów reklamujących bieliznę, przez półnagą modelkę (z powodu drastycznego wzrostu wskaźnika wypadków samochodowych) w telewizji mogliśmy podziwiać Kubę Wojewódzkiego uciekającego przed modelkami w strojach kąpielowych.

Z jednej strony można mieć pretensje do momentami monotematycznych kampanii reklamowych (obecnie reklamy bardzo niewielu produktów nie zawierają podtekstów seksualnych), jednak należy również wziąć pod uwagę fakt, że kampanie musza zwracać uwagę, prowokować i co najważniejsze podnosić wskaźniki sprzedaży. Wiec jeżeli seks i erotyka spełnia powyższe warunki dlaczego jej nie wykorzystywać?


Dawid Kowalski
anansi.pl
programy partnerskie Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak zarobić na witrynie

Jak zarobić na witrynie


Autor: Jakub Winnicki


Coraz bardziej mnożą się strony internetowe, których twórcy mają ambicję, żeby uzyskiwać z ich prowadzenia dochody. Mnożą się też sposoby, umożliwiające zarabianie na blogach i serwisach.


To dobra informacja dla profesjonalistów pragnących dzielić się swoją wiedzą zawodową. Być może to pierwszy krok, żeby stać się uznanym przez środowisko ekspertem. I zarabiać na tym.

Najpopularniejszym źródłem dochodu jest Google AdSense, czyli tekstowe reklamy, umieszczane na na witrynach przez giganta z Mountain View. Są w Internecie wszechobecne - czasami ma się wrażenie, że wkrótce zajmą każdy centymetr kwadratowy wolnej powierzchni. Niestety ta forma reklamy ma jedną, zasadniczą wadę: czasami kierują internautów do stron o podobnej tematyce. O ile nie jest to prawdopodobnie wadą dla blogerów, o tyle właściciele małych e-sklepów, którzy umieściwszy reklamy AdSense, ze zdumieniem odkrywają, że linki AdSense kierują odwiedzających do witryn konkurencji.

Część właścicieli stron skorzystała z propozycji jednej z wciąż powstających sieci reklamowych dla blogerów. Powstają już nawet takie sieci, kierujące swoją ofertę do mniej lub bardziej wąskich grup docelowych, np. serwisy poświęcone tematyce kobiecej czy zdrowemu stylowi życia.

Są oczywiście mikrocelebryci, którzy tak jak Maciek Budzich, prowadzący popularny blog o reklamie w Internecie Mediafun, mają inne, własne sposoby na zarabianie. To jednak rozwiązania dla osób popularnych (chociaż zazwyczaj w wąskich kręgach).
Alternatywą dla klasycznych rozwiązań jest program partnerski zaproponowany niedawno przez giełdę AfterMarket.pl osobom prowadzącym strony o tematyce szeroko rozumianego IT. Blogerzy mogą wybierać spośród wielu widgetów, które mogą umieścić na swojej stronie. Wśród nich są między innymi gotowe formularze rejestracji domen, pozwalające z poziomu danej witryny dokonać zakupu. Inną formą reklamy są interaktywne widety, prezentujące wybrane oferty z giełdy domen w podobny sposób jak reklamy AdSense.
Sposobów zarabiania na publikowaniu swoich opinii jest więc coraz więcej - wydaje się, że rzesza osób, których głównym źródłem dochodu jest prowadzenie bloga stanie się coraz większa. Może więc zaczniemy masowo zarabiać pisząc o swoich pasjach. Oby!


Jakub Winnicki

Czytaj także mojego bloga. Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Powstawanie gadżetów reklamowych

Powstawanie gadżetów reklamowych


Autor: Patrycjusz Urbanek


Z pewnością wielu z nas zgodziłoby się z twierdzeniem, że w dzisiejszych czasach to reklama napędza biznes. To dzięki reklamie firmy zyskują więcej klientów, a tym samym mnożą swe zyski. Jednakże, proces powstawania każdego gadżetu reklamowego jest skomplikowany i obejmuje nie tylko sporządzenie projektu, ale też jego realizację.


O reklamie powiedziane zostało już bardzo wiele. Większość z nas doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak istotne znaczenie mają rozmaite ulotki, foldery czy kalendarze oraz inne gadżety reklamowe, za pomocą których dana firma oraz jej oferta trafiają do klienta. Wiadomo też, jak ważny jest odpowiedni projekt tego gadżetu – dobranie barw, rozmiarów czy kształtów, które przykują uwagę potencjalnego klienta. Zaprojektowanie gadżetu reklamowego, niezależnie od tego, czy będzie to breloczek, ulotka czy logo, jest faktycznie bardzo ważnym procesem, nie należy jedna zapominać o produkcji i o miejscach, takich jak drukarnia.

To właśnie te firmy odpowiadają za wykonanie i realizację danego projektu, zleconego przez agencję reklamową, dział marketingu danej firmy, wydawnictwo czy też przez klienta indywidualnego. To właśnie od drukarni zależy to, jakiej jakości będzie dany gadżet i z jaką starannością zostanie wykonany. Możliwości takich drukarni są w dzisiejszych czasach ogromne, dlatego każdy klient może zlecić nawet najbardziej oryginalny projekt i liczyć na jego dokładne wykonanie. Istotne znaczenie ma tu wiele czynników, a mianowicie jakość papieru, rodzaj farb czy tuszu, ale też rodzaj samej drukarni.

Dzisiaj bowiem mamy tu ogromny wybór, swoje usługi może nam zaproponować drukarnia offsetowa, wielkoformatowa, cyfrowa, a nawet internetowa. Najczęściej jednak, drukarnie świadczą kompleksowe usługi poligraficzne i są w stanie zrealizować każde zlecenie z tej dziedziny – mogą wydrukować dowolny format w dowolnych kolorach i w dowolnej technice. Często zresztą jest tak, że agencje reklamowe dysponują własnymi drukarniami i korzystając z ich usług możemy liczyć na kompleksową realizację projektu.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Skuteczność reklamy za pomocą parasoli reklamowych

Skuteczność reklamy za pomocą parasoli reklamowych


Autor: Rafał Turek


Skuteczna reklama to coś o czym marzy każdy reklamodawca. Ale czy każda reklama musi być skuteczna? Czy gadżety reklamowe są jeszcze chętnie przyjmowane przez ludzi?


Podczas kampanii reklamowych wykorzystywane są przeróżne metody reklamy. Mogą to być spoty w telewizji, bannery w Internecie czy billboardy rozwieszane na specjalnie przygotowanych do tego tablicach. Dość dobrze sprawdzają się również wszelkiego rodzaju gadżety, które związane są w jakimś stopniu z reklamowanym towarem bądź tylko noszą na sobie odpowiednio wyeksponowane logo czy hasło reklamowe. Gadżety takie zwykle albo rozdawane są w akcjach promocyjnych albo dołączane do sprzedawanego towaru jako gratis. Takiego rodzaju dodatki, szczególnie jeśli maja praktyczne zastosowanie, są bardzo lubiane przez klientów. W ostatnim czasie najpopularniejszymi takimi gadżetami są torby na zakupy oraz parasole. Są to rzeczy, które właściwie każdej osobie się przydają, a nie zawsze pamiętamy aby je zakupić. O ile torby na zakupy wystarczy by były mocne i pojemne, to od parasoli wymagamy również odpowiedniego wyglądu. Parasole reklamowe posiadające nadruk nie mogą być kiczowate czy ordynarne, powinny być odpowiednio zaprojektowane. Wszak parasole reklamowe czy inne gadżety reklamowe sprawdzają się jedynie, kiedy są lubiane prze klientów i używane oraz przy odpowiedniej pogodzie. Nikt nie będzie widział haseł reklamowych nadrukowanych na parasolach, torbach czy brelokach do kluczy jeśli będą one leżeć w szafie lub po jednym dniu trafią na śmietnik. Dobrze przeprowadzona kampania reklamowa sprawia, że klienci czują potrzebę posiadania danej marki, a wszelkie przedmioty noszące jej logo są mile widziane i uważane za godne pokazania znajomym.


Parasole reklamowe

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.