wtorek, 3 grudnia 2013

Targi handlowe - skuteczna reklama firmy

Targi handlowe - skuteczna reklama firmy


Autor: Patrycjusz Urbanek


Formy reklamy bywają różne. Popularne jest zamieszczanie stron w Internecie, rozwieszanie plakatów czy rozdawanie ulotek. Równie powszechne są także reklamy telewizyjne lub radiowe. Jednakże, niepowtarzalną okazją do bezpośredniego kontaktu z klientem, a więc do skutecznego zareklamowania się, są targi firm.


Targi handlowe to wspaniała sprawa, zarówno dla właścicieli firm, jak i dla klientów. Przedsiębiorcy mają szansę zaprezentować swoje usługi lub towary i trafić z nimi bezpośrednio do klienta. Mogą bowiem z nimi rozmawiać, dyskutować o wadach i zaletach swojej oferty oraz reklamować ją. Taka bezpośrednia forma reklamy zazwyczaj jest niezwykle skuteczna. Klient natomiast ma szansę zapoznać się z innowacjami w danej branży, wiodącymi markami, promocjami oraz wszystkim innym, co wiąże się z firmami proponującymi dane produkty oraz usługi. Nic więc dziwnego, że wszyscy właściciele firm starają się, aby ich stoiska targowe były najbardziej atrakcyjne i przyciągały więcej klientów, niż konkurencja.

Istotne znaczenie ma nie tylko to, jak bardzo korzystna jest dana oferta, czy też na ile kompetentni są ludzie, którzy ją przedstawiają. Ważne jest też, aby ludzie przychodzący na targi zainteresowali się konkretnym stoiskiem. Dopiero wtedy liczą się umiejętności pracownika, który ma za zadanie zaprezentować daną firmę. Warto więc zadbać o odpowiedni projekt stoiska targowego – duże wrażenie na klientach zrobią na pewno niebanalne formy, oryginalne dekoracje, ale też rozmaite gadżety. Ogromne pole do popisu mają tu firmy z branży elektronicznej, które rozmaitymi technologiami oraz urządzeniami mogą wzbogacić swoją prezentację. Nowatorski pomysł i przystępność informacji z pewnością sprawią, że obecność danej firmy na targach handlowych bardzo się jej opłaci i niebawem przyniesie wymierne korzyści. Warto skorzystać z tego sposobu promowania swojej działalności, jeśli zależy nam na zainteresowaniu klientów, a więc na pokaźnych dochodach.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Spot radiowy i jego rola w marketingu

Spot radiowy i jego rola w marketingu


Autor: Andrzej Smoleń


W dzisiejszych czasach coraz większą popularnością cieszy się internet czy TV. Natomiast coraz mniejsze znaczenie ma prasa czy też radio. W niniejszym artykule chcę wspomnieć o takim narzędziu marketingowym jakim jest spot radiowy czy też przekaz dźwiękowo - reklamowy.


Spot radiowy jest to specyficzny produkt reklamowy, który powinien być odpowiednio skonstruowany, tak by wyróżniał się z pośród tzw. „masy reklamowej". Za pomocą tego narzędzia wywieramy wpływ na słuch klienta, a przez to na emocje. Najistotniejsze zalety reklamy radiowej to m.in. jej uniwersalność, duży zasięg, korzystny efekt psychologiczny, niskie koszty produkcji i emisji oraz szybka realizacja zleceń. Radio wielu słuchaczom towarzyszy przez cały dzień, prawie każdy kierowca ma je w swoim samochodzie. Wobec tego za jego pomocą można dotrzeć do dużej ilości odbiorców w krótkim czasie. Zalety reklamy radiowej sprawiają, że cieszy się ona wśród reklamodawców nieprzemijającą popularnością. Za pomocą tego medium można promować produkt, kreować wizerunek firmy oraz informować o ciekawych wydarzeniach np. kulturalnych czy sportowych.

Aby wywrzeć jak największy efekt na słuchaczu, spot musi być ciekawy, nasycony dużą dawką emocji. Musi on wprawiać słuchacza w odpowiedni stan emocjonalny.

Spot radiowy to również dźwięk i głos lektora. Od tego czy spot będzie się wyróżniał, zależy również wykorzystanie odpowiedniego głosu lektora\skiego. Przy wyborze studia które ma zrealizować dla Ciebie nagranie komunikatu głosowego czy też spotu, należy kierować się dostępną ofertą lektorów jaką oferuje. Ponadto pod uwagę należy wziąć również to, czy studio oferuje znane głosy z radia czy TV, ponieważ wybór znanego lektora jeszcze w większym stopniu zwiększa rozpoznawalność naszej reklamy radiowej. Wówczas istnieje duże prawdopodobieństwo zapamiętania przez dłuższy czas spotu - przez słuchacza.

Do czego wykorzystywany jest dźwięk?

W dobie Internetu i rozwoju różnych technologii, coraz większe zastosowanie ma dźwięk, jak również głos. Są one wykorzystywane w różnego rodzaju prezentacjach multimedialnych (traktujących o produkcie, o firmie, regionie turystycznym itp.), grach komputerowych, kursach i szkoleniach multimedialnych, systemach głosowych IVR, reklamie TV, Internecie. W dużej mierze nagrania lektorskie wykorzystują różne sieci handlowe, informując klientów o różnego rodzaju promocjach i wydarzeniach w swojej placówce.

Wobec tego, jeżeli chcesz poinformować dużą rzeszę potencjalnych klientów o swoim produkcie czy usłudze, to zastanów się czy nie wykorzystać do tych celów reklamy radiowej. Za pomocą reklamy radiowej można kierować klientów na stronę www firmy gdzie dokładnie zapozna się z ofertą firmy. Dlatego w takim przekazie należy zawrzeć w taki sposób informacje, by pobudziły one do dalszego działania - do wykonania telefonu, wejścia na stronę www.


Andrzej Smoleń - www.rpm.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Koszulki polo w pigułce.

Koszulki polo w pigułce.


Autor: Maciej Próchniewicz


Kilka krótkich informacji, jak oceniać poziom wykonania, dokonywać słusznego wyboru i mieć pojęcie co jest osiągalne przy produkcji koszulek polo.


Koszulka polo to wśród modeli odzieży niewątpliwy evergreen. Jednocześnie jest to pierwszy w dziejach mody model, który swoją nazwę wywodzi z konkretnej dziedziny sportu i w niej znajduje przeznaczenie. Ale to nie na placach do polo pojawiła się ona po raz pierwszy. Twórcą koszulki polo w jej do chwili obecnej obecnej postaci był francuski mistrz tenisa Rene Lacoste. Zaproponowana przez niego w połowie lat dwudziestych dwudziestego wieku koszulka wykonana była z białej, bawełnianej dzianiny o splocie pique, miała ściągaczowy kołnierzyk, krótkie, wykończone ściągaczowymi plisami rękawki i co najważniejsze - będący istotą tego modelu, zapinany na drewniane guziki krótki dekolt, powstały w efekcie rozcięcia górnej części przodu koszulki. Ten właśnie typ koszulki opanował jako obowiązujący element stroju najpierw korty tenisowe, potem kluby polo, pola golfowe i boiska rugby, aby wreszcie stać się jednym ze standardów mody, wykorzystywanym także często jako odzież reklamowa, czy odzież korporacyjna.

Linia koszulek polo zmienia się wraz trendami mody. Jedynym składnikiem stałym dla polo jest zasada wykonania ich dekoltu. Może on być wykonany na trzy podstawowe sposoby: jako dekolt kryty, dekolt wszywany lub dekolt nakładany. W praktyce to właśnie uszycie dekoltu stawia najwyższe wymagania produkcyjne i jest miejscem występowania wad dyskwalifikujących koszulkę polo pod względem jakości.

Kołnierzyki koszulek polo mogą być szyte lub dziane, gładkie lub z elementami strukturalnymi, jednobarwne lub wielobarwne: paskowane bądź z dzianymi żakardowymi motywami graficznymi. Rękawki mogą być wszyte prosto, reglanowo lub jako maligan, zakończone listwami o takim samym stopniu urozmaicenia możliwości jaka dotyczy kołnierzyków. Mogą być również po prostu podkładane. Przy koszulkach polo z długim rękawem możliwe jest również zakończenie rękawa ściągaczem.

Koszulki polo mogą być szyte w wersji męskiej, lub damskiej, z tkanin albo dzianin, w jednym kolorze lub w kombinacjach wielobarwnych o dowolnym rozmieszczeniu kolorów. Koszulki mogą być zrobione z materiałów drukowanych, produkowanych z przędz barwionych lub poprzez zszycie elementów składowych wyrobu w różnych barwach.

Dół koszulek polo może być podłożony i zamknięty na obwodzie lub wykończony bocznymi rozporkami. Inną możliwość stanowią nakładane lub wpuszczane kieszonki. Sprawą wyboru jest też długość i szerokość listwy guzikowej oraz liczba i rodzaj guzików.

Rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę oceniając wykonanie koszulki polo jest metoda wykończenia dekoltu po lewej stronie wyrobu. W przypadku produktów wyższej jakości nie odkryjemy tam postrzępionych krawędzi lub obrębiających szwów overlockowych. Wszystkie brzegi wewnętrznych elementów dekoltu są w tym wypadku zamknięte bezszwowo i sprawiają estetyczne wrażenie.

Koszulka polo przez wszystkie lata swojego istnienia zdołała zachować status jednego z najczęściej kupowanych wzorów ubrań i przypuszczalnie ten stan pozostanie stały przez jeszcze bardzo długi okres.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Puchary statuetki, gadzety reklamowe czy to odpowiednia reklama?

Puchary statuetki, gadżety reklamowe czy to odpowiednia reklama??


Autor: Radosław Witek


Mówi się, że dobra reklama, to połowa sukcesu. Nie zawsze tylko od tego to zależy, jednak na pewno jeśli nie będziemy widzieć, lub słyszeć o danym produkcie, nie odczujemy potrzeby jego nabycia.


Mówi się, że dobra reklama, to połowa sukcesu. Nie zawsze tylko od tego to zależy, jednak na pewno jeśli nie będziemy widzieć, lub słyszeć o danym produkcie, nie odczujemy potrzeby jego nabycia. Warto więc tak zorganizować akcję reklamową, żeby jak największe grono konsumentów nas poznało.

W tym celu warto skorzystać z odpowiednich usług oferowanych przez profesjonalistów, na przykład oklejanie samochodów. Jest to bardzo dobry sposób na przyciągnięcie klientów, z racji faktu, że nie przegapią tej reklamy. Możemy również zaufać i wypróbować ulotki, jednak jest mało prawdopodobne, że w tej mnogości papierków akurat naszą ulotkę ktoś przeczyta i nie wyląduje ona od razu w śmieciach. Na przykład w dużych miastach takich jak Warszawa, Katowice czy Kraków takich ulotek jest mnóstwo więc, trzeba się zastanowić czy zaczynać ten typ reklamy. Coraz częściej firmy wybierają statuetki jako alternatywną formę reklamy.

Patrząc obiektywnie, jest naprawdę wiele możliwości żeby zareklamować swoją firmę. Najpierw jednak musimy zdecydować, do kogo będzie ona adresowana, tak więc musimy określić odpowiedni target naszej reklamy. Później dopiero możemy cośkolwiek tworzyć i oczekiwać konkretnych efektów. Wszystko początkowo zależy od nas.

Musimy również posiadać coś, co nas wyróżni od konkurencji i dzięki czemu nakłonimy ludzi do skorzystania jednak z oferty dobrej agencji reklamowej i kupić na przykład gadżety reklamowe. W ostatnich czasach furorę robią puchary i statuetki. Ogólnie rzecz biorąc trzeba mieć naprawdę dobry pomysł na firmę.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Telebimy

Telebimy


Autor: Radosław Witek


Takie reklamy, to nic innego jak telebim na których jest wyświetlana reklama. Ktoś wykupuje sobie taki telebim, wypożycza i zgarnia pieniądze. Ekrany led są bardzo opłacalne z racji tego, że po pierwsze są funkcjonalne.


W ostatnich czasach coraz częściej spotykamy się z ruchomymi reklamami wyświetlanymi na telebimie. Jest to nowość, dlatego jeszcze przyciąga wzrok i dlatego jest jeszcze opłacalne.

Takie reklamy, to nic innego jak telebimy na których jest wyświetlana reklama. Ktoś wykupuje sobie taki telebim, wypożycza i zgarnia pieniądze. Ekrany led są bardzo opłacalne z racji tego, że po pierwsze są funkcjonalne, możemy na nich oglądać film, słuchać sprawozdania, oglądać reklamy, a po drugie samo wypożyczenie ich jest bardzo opłacalne.

W tej chwili jest moda na reklamy ruchome, tak więc każdej większej firmie na tym zależy. Potencjalni klienci szybciej zwrócą uwagę na jakiś ruch w powietrzu, niż na ulotki, których setki mają za wycieraczkami w samochodach, w domach i skrzynkach pocztowych.

Oprócz tego z takiej ruchomej reklamy(ekrany led) jesteśmy w stanie coś zapamiętać, co dla firmy oznacza bardzo często wzrost sprzedaży albo chociaż wzrost popularności. Jest to bardzo efektywny sposób reklamy, dlatego też te ekrany są coraz popularniejsze.

Każdy kto prowadzi firm, wie, że reklama jest potrzebna, a coraz tańsze i bardziej efektowne jej wytwory pozwalają dotrzeć do coraz szerszej grupy ludzi. Reklama telebimowa jest już w zasięgu nowych małych firm, ponieważ koszty takiego telebimu są już naprawdę niewielkie. Więc nie zwlekaj i już dzisiaj zainwestuj w ten typ reklamy. Z pewnością ta reklama szybko się zwróci i przyniesie Ci zyski.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.