wtorek, 3 grudnia 2013

Nie tylko maszty

Nie tylko maszty


Autor: Artur Boroniec


Dowiedz się jakie jeszcze oprócz masztów flagowych produkty produkują producenci masztów...


Producencie masztów oprócz samych masztów flagowych produkują także inne akcesoria do flag. W niniejszym artykule chciałbym opisać kilka produktów, które można znaleźć w asortymencie firm produkujących maszty flagowe.

Maszty teleskopowe

Oprócz dużych masztów, na rynku znajdują się także maszty przenośne, tzw. teleskopowe. Doskonale sprawdzają się one przy okazji różnego rodzaju wystaw czy targów. Maszty te wykonane są z rur o różnych średnicach, dzięki czemu można samemu ustawić ich wysokość. Maszty teleskopowe dają się rozłożyć do wysokości kilku metrów. Natomiast po złożeniu mają z reguły wysokość 1,5 metra, co ułatwia ich transport. Do masztów teleskopowych można też zakupić odpowiednią stopę montażową. W ofercie sprzedawców znajdują się stopy przystosowane do różnych sytuacji. Między innymi stopa wbijana w ziemie, stawiana wewnątrz budynków czy stopa najazdowa, na którą najeżdża się kołem samochodu. Dzięki szerokiemu wyborowi stop klient jest w stanie bardzo dobrze dopasować swój maszt teleskopowy do sytuacji, w której chce eksponować flagę.

Stojaki do flag

Na rynku znajduje się również szeroki wybór stojaków do flag. W ofercie sprzedawców znajdziemy więc zarówno stojaki do flag przystosowane do stosowania zewnątrz i wewnątrz budynków, drewniane i metalowe, wszystkie dostępne w różnych kolorach. Co istotne większość stojaków można zakupić w wersji jedno i wieloramiennej, dzięki czemu dokładnie możemy dostosować stojak do ilości posiadanych flag. Kompletny stojak składa się: z podstawy, masztów do flagi oraz uchwytów do flag. Oczywiście każdą z tych części można zakupić osobno. Ciekawym rodzajem stojaka do flag jest stojak pod sztandar. Jest on cięższy od innych modeli i dokładnie przystosowany do przytrzymania masywnego drzewca, na którym mocuje się sztandar.

Uchwyty do flag

Uchwyty do flag służą do montowania flag na ścianach budynków. Jest to bardzo popularny produkt, dlatego że wielu Polaków manifestuje swój patriotyzm właśnie przez wywieszanie flagi narodowej podczas ważnych państwowych uroczystości. Podobnie jak w przypadku masztów teleskopowych i stojaków do flag także wybór uchwytów do flag jest bardzo szeroki. W zależności od potrzeb możemy kupić uchwyty jednoramienne, jak i wieloramienne. Także jeżeli chodzi o materiały wybór jest bardzo szeroki. Konsumenci mogą zakupić uchwyty stalowe, aluminiowe czy PCW wszystko w zależności jakie są ich upodobania i oczywiście budżet.

Artur Boroniec


Właściciel firmy Borpetrol. Produkujemy maszty flagowe, maszty teleskopowe, stojaki flagowe, uchwyty do flag i akcesoria do masztów. Maszty to nasza specjalność.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Czy warto robić zdjęcia?

Czy warto robić zdjęcia?


Autor: Paweł Bręczewski


Prawie każdy - w dzisiejszych czasach - ma dostęp do aparatu, jednak sięgamy po niego bardzo rzadko i to w określonych sytuacjach, kiedy jedziemy na wakacje, kiedy idziemy na jakieś ważne rodzinne spotkanie. Czy naprawdę nie można zrobić ciekawych zdjęć w "zwykły dzień"?


Moja przygoda z fotografia - a jest to raczej skromna przygoda - zaczęła się właśnie od zafascynowania się zdjęciami robionymi w takich sytuacjach w których większość z nas uważa, że nic ciekawego na fotografie znaleźć nie można. Fotografia, drogi czytelniku, to pokazanie ludzi, przedmiotów, rzeczywistości w sposób w jaki ona istnieje na co dzień. Nie pociągają mnie zdjęcia pozowane, nie lubię kiedy zdjęcie jest reżyserowane. Dla mnie ładnym zdjęciem jest to, w którym widać jak naprawdę wygląda to co widział fotograf. miniaturka1

Każdy może robić ciekawe zdjęcia, oprócz skomplikowanych ustawień aparatu jest jeszcze specyficzna chwila i taki moment, który widzisz akurat Ty. W fotografii zachęta do eksperymentów przynosi często dobre efekty.

Nasze otoczenie zmienia między wschodem a zachodem słońca. Rankiem światło jest miękkie i bardzo plastyczne, oświetla ono ziemię pod niskim kątem. Z tego względu właśnie ranek jest bardzo fotogeniczny: rosa daje ciekawe refleksy światła, kolory są nasycone. Fotografując w południe, możemy spodziewać się silnych cieni i dużych plam płasko oświetlonej powierzchni – niekiedy warto wykorzystać to zjawisko na zdjęciach. Wieczorem kolory zmieniają się, cienie są długie i głębokie.

Trzeba pamiętać, że nie ma złej pogody do fotografowania. Chmury zasłaniające niebo również dają się fotografować, tak wykonane zdjęcie może być bardzo nastrojowe. Efekt jaki osiągnięcie robiąc zdjęcia wieczorem lub w czasie deszczu może być zaskakujący.
miniaturka2

c.d.n.
Autor: Paweł Bręczewski właściciel firmy PBS www.pbs24.com.pl Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak dopasować maszt do flagi?

Jak dopasować maszt do flagi?


Autor: Artur Boroniec


Wielu osobom wydaje się, że każdą flagę można zawiesić na każdym maszcie. Nie jest tak jednak do końca...


Wielu osobom wydaje się, że każdą flagę można zawiesić na każdym maszcie. Nie jest tak jednak do końca. A czasami patrząc na powiewającą na maszcie flagę, można odnieść wrażenie, że coś tu nie pasuje.

Dlatego, aby dobrze zaprezentować swoją flagę, warto poznać kilka ważnych zasad.

Po pierwsze musimy określić, jaką flagę potrzebujemy – narodową czy reklamową?

Jeżeli chcemy wyeksponować flagę z logiem firmy lub jakimś przekazem reklamowym, nie możemy zapominać, że powinna być ona przez cały czas dobrze widoczna dla naszych potencjalnych klientów. Maszty, na których mamy zawiesić taką flagę, muszą więc umożliwiać jej stałe rozpostarcie. Dlatego do flag reklamowych najlepiej nadają się maszty z poprzecznym ramieniem tzw. windtrackerem lub ramieniem banerowym. Zastosowanie takiego rozwiązania zagwarantuje nam bowiem, że flaga będzie w pełni eksponowana również w bezwietrzne dni. A jest to przecież bardzo istotne przy komunikacie stricte reklamowym.

W przeciwieństwie do flagi firmowej, flaga narodowa powinna swobodnie unosić się na wietrze. Dlatego flagi narodowe najlepiej mocować na masztach standardowych, które nie posiadają windtrackera i ramienia banerowego. Ruch flagi uzależniony jest więc od siły wiatru

Kolejnym ważnym zagadaniem jest odpowiednie dopasowanie rozmiarów flagi do wielkości masztu

Gabaryty flagi muszą być proporcjonalne do wielkości masztu. Oto zalecane wymiary flagi do najbardziej typowych wysokości masztów:

Maszt 6 m - długość flagi 280 cm, szerokość 150 cm
Maszt 8 m - długość flagi 350 cm lub 370cm, szerokość 150 cm
Maszt 10 m - długość flagi 500 cm, szerokość 150 cm

Flaga nie może być też dostępna z ziemi dla osób trzecich. Dlatego tak ważne jest, aby jej rozmiary uniemożliwiały kradzież. Innym sposobem zabezpieczenia flagi przed złodziejami (zwłaszcza, gdy maszt stoi w miejscu niestrzeżonym), jest wybór masztu z tzw. zameczkiem. W takich masztach linka prowadzona jest wewnątrz a nie na zewnątrz rur masztu flagowego. Aby się do niej dostać i opuścić flagę, należy otworzyć zameczek zabezpieczający specjalnym kluczykiem.

To wszystko sprawia, że odpowiednie dostosowanie masztu do flagi jest naprawdę bardzo ważne.

Artur Boroniec

Właściciel firmy Borpetrol. Produkujemy maszty flagowe, maszty teleskopowe, stojaki flagowe, uchwyty do flag i akcesoria do masztów. Maszty to nasza specjalność.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jaka reklama zewnętrzna jest najlepsza dla Twojej firmy?

Jaka reklama zewnętrzna jest najlepsza dla Twojej firmy ?


Autor: Włodzimierz Dondelewski


Jakiej reklamy zewnętrznej potrzebujesz, żeby być widoczny ? na co musisz zwrócić uwagę ?


Jak reklamować swoją firmę, swój sklep za pomocą reklamy zewnętrznej ?

Reklama zewnętrzna jest formą reklamy firmy, biura sklepu, hurtowni itp umiejscowioną na zewnątrz siedziby. Służy szybkiemu znalezieniu, lokalizacji w/w placówek.

Można się reklamować na rożne sposoby bo istnieją różne formy reklamy zewnętrznej.

Wszystkie formy służą jednemu - szybkiej lokalizacji firmy, sklepu, hurtowni itp.

Reklama zewnętrzna może być w różnych formach :

1) reklama zewnętrzna jako tablica informacyjna - jest to tablica informacyjna wykonana z różnego materiału.
Nośnikiem czyli materiałem na którym znajdą się informacje mające na celu szybkie i skuteczne znalezienie
firmy, sklepu, hurtowni, itp jest blacha oc, blacha aluminiowa, płyta pcv itp, płyta warstwowa al-pcv.
Na nośniku znajdują się informacje tzw lokalizacyjne typu: logo firmy, adres, telefon, rodzaj branży,

2) reklama zewnętrzna jako kaseton reklamowy podświetlany.
Jest to forma reklamy zewnętrznej polegająca na wykonaniu reklamy w formie grafiki wykonanej ploterowo
lub jako wydruk. Całość jest podświetlona w formie kasetonu reklamowego. Reklama zewnętrzna bardziej widoczna niż inne.
Bez podświetlenia jest widoczna a poprzez podświetlenie staje się jeszcze bardziej widoczna - światło pozwala jeszcze bardziej
uwidocznić kolorystykę i dane adresowe,

3) reklama zewnętrzna jako stend - potykacz reklamowy - stojak reklamowy wykonany z różnego rodzaju materiału.
Celem potykacza jest informacja dla klienta o rodzaju i zakresie działalności placówki handlowej lub produkcyjnej,

4) reklama zewnętrzna jako baner reklamowy - forma reklamy polegająca na uwidocznieniu zakresu działania, danych firmy, sklepu,
umieszczonych na tkaninie banerowej. Forma naniesienia danych - logo, danych adresowych, zakresu działania na tkaninie
banerowej to forma plowania lub druku solventowego.

5) reklama zewnętrzna jako szyld reklamowy - forma reklamy zewnętrznej jako informacja ponaglająca na uwidocznieniu
loga, danych adresowych firmy, sklepu.
Z reguły szyld nie jest dużych rozmiarów.

6) reklama zewnętrzna jako tablica wykonana metodą przestrzenną.
Tablica której nośnikiem jest płyta pcv, polipropylen, dibond itp.
Grafika tablicy wykonana jest jako grafika przestrzenna. czyli posiadająca 3-ci wymiar tzw głębokość lub grubość.

Forma reklamy bardzo akceptowana przez klientów, bardzo przyjazna wizerunkowi firmy,
coraz częściej stosowana do wizualizacji firmy.

------------------- Co musisz zrobić żeby twoja reklama zewnętrzna była skuteczna ? Jak zrobić żeby informacyjna tablica przyciągała do Ciebie klientów ? -------------- Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Maszty, czyli niebanalny sposób reklamy

Maszty, czyli niebanalny sposób reklamy


Autor: Artur Boroniec


Specjaliści od marketingu do promowania swoich firm coraz częściej wybierają maszty flagowe.


W dzisiejszych czasach, aby się odnieść sukces, trzeba się wyróżniać. To często powtarzane zdanie doskonale pasuje do reklamy zewnętrznej. Obecnie na każdym kroku można zaobserwować różnego typu jej nośniki – billboardy, cityligty, słupy reklamowe, czy reklamy wieloformatowe. Specjaliści od marketingu do promowania swoich firm coraz częściej wybierają także maszty flagowe. Obecnie maszty można zobaczyć nie tylko przed urzędami, ale także przed siedzibami różnego rodzaju przedsiębiorstw. W Polsce jest także coraz więcej firm, które produkują maszty.

Maszty flagowe – prestiż, niebanalność i ruch

Wydaję się, że największą zaletą masztów jest to, że wielu ludziom kojarzą się z prestiżem. Wynika to z historii masztów flagowych, które przez wiele stulecie służyły do eksponowaniem barw narodowych przez znaczące dla kraju instytucje.
Drugą równie ważną zaletą masztów flagowych jest to, że odróżniają się od bardziej rozpowszechnionych form reklamy zewnętrznej. Przyciągają uwagę o wiele lepiej niż chociażby billboardy, które tak wtopiły się w miejski krajobraz, że często nie zwracamy na nie uwagę.

Istotną, pozytywną cechą masztów jest to, że zawieszona na nich flaga rusza się dzięki naturalnym siłą wiatru. To naprawdę komfortowa sytuacja, nie musimy bowiem ponosić żadnych dodatkowych kosztów, by nadać naszej reklamie odpowiednią dynamikę.
Maszty można też postawić praktycznie wszędzie. Spokojnie znajdują zastosowanie w miejscach, gdzie nie da się umieścić billboardu. Co więcej, firmy coraz częściej stawiają maszty przed swoimi siedzibami, by optycznie zwiększyć ich powierzchnie. W niektórych miastach maszty można nawet zobaczyć na dachach budynków.

Maszt, jaki tylko chcesz

Na rynku możemy znaleźć niezwykle szeroką ofertę masztów flagowych. Zarówno jeżeli chodzi o ich wysokość, materiał czy inne rozwiązania techniczne.

Standardowe wysokości to: 6, 8 i 10 metrowe. Producenci masztów chętnie podejmują się także wykonania masztów o większych rozmiarach. Dwa najpopularniejsze materiały to: aluminium i włókno szklane. Spotyka się także maszty stalowe.

Firmy produkujące maszty prześcigają się także w bardziej szczegółowych rozwiązaniach technicznych. Jednym z istotnych jest sposób eksponowania flagi. Kupując maszt w najprostszej wersji, nasza flaga będzie swobodnie wisiała na maszcie i powiewała w momencie podmuchu wiatru. Jeżeli jednak zależy nam na stałym eksponowaniu loga firmy, możemy kupić maszt z tzw. ramieniem, dzięki któremu flaga, niezależnie od warunków pogodowych będzie stale rozpostarta.

Innym ważnym elementem konstrukcji masztów jest zabezpieczenie linki wciągającej flagę. Dużą popularnością cieszą się maszty, w których linka prowadzona jest wewnątrz, a dodatkowo zabezpieczona jest zameczkiem. Dzięki temu rozwiązaniu bardzo zmniejsza się ryzyko kradzieży czy zniszczenia flagi.

Mówiąc o elementach konstrukcyjnych masztu należy jeszcze wspomnieć o sposobie jego montażu do podłoża. Dwa najpopularniejsze sposoby montażu to tuleja i zawias. Tuleja to wpuszczona do fundamentu rura, w którą wsadza się maszt. Zawias natomiast jest elementem montażowym, który mocuje się na powierzchni fundamentu na zalanych wcześniej śrubach. Obiektywnie należy powiedzieć, że zawias jest o wiele użyteczniejszy od tulei. Montaż tulei wymaga bowiem solidnego deskowania zabezpieczającego ją przed przesunięciem od „pionu” podczas tężenia betonu. Utrudnione jest również wyciąganie masztu z tulei. Natomiast maszt przytrzymywany przez zawias montażowy możemy położyć wygodne i bezpiecznie.

Wymienione powyżej elementy techniczne są najważniejszymi, ale nie jedynymi, na które należy zwrócić uwagę, wybierając maszt. Oprócz nich podczas zakupu powinniśmy oczywiście zwrócić też uwagę na to, w jaki sposób maszt będzie transportowany, czy otrzymamy pomoc przy montażu, i jak wygląda sprawa z jego serwisem.

Zbliża się wielki masztowy boom?


Kryzys gospodarczy nie ominął także producentów masztów flagowych. Wydaje się jednak, że jest to biznes rozwojowy. Walcząc o pozyskanie klientów firmy będą starały się przyciągnąć ich uwagę coraz oryginalniejszą formą reklamy. Dodając to tego zbliżającego się wielkimi krokami Euro 2012, można zaryzykować stwierdzenie, że sytuacje w branży masztów flagowych, zapowiada się całkiem dobrze.

Czy tak będzie, przekonamy się już niedługo.

Artur Boroniec

Właściciel firmy Borpetrol. Produkujemy maszty flagowe, maszty teleskopowe, stojaki flagowe, uchwyty do flag i akcesoria do masztów. Maszty to nasza specjalność.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.