poniedziałek, 2 grudnia 2013

Stojaki reklamowe

Stojaki reklamowe


Autor: kornpp


Artykuł poświęcony sposobom reklamy w sklepach niewielkich oraz w hipermarketach. Jak dużą rolę w tym procesie odgrywają stojaki reklamowe różnych typów.


Dziesiątki jak nie setki konkurencyjnych produktów. Jeden wysoki i szeroki regał a na nim wszystko ułożone obok siebie, często na sobie, nie wiadomo jaka jest cena poszczególnych artykułów. Czytnika kodów kreskowych bądź nie ma w sklepie w ogóle, bądź jest daleko albo jest zepsuty. Co w takiej sytuacji robi klient? Może odejść nie biorąc nic. Ale jeśli w pobliżu znajdować się będzie towar, którego właśnie potrzebuje i będzie on wyeksponowany w atrakcyjny sposób to sięgnie właśnie po niego.

W dzisiejszych czasach, kiedy zalewani jesteśmy tonami różnego rodzaju produktów najważniejszą sprawą jest reklama. Dzięki niej towar może zostać zauważony przez potencjalnego klienta. Jednak sama kampania prasowa czy telewizyjna może nie wystarczyć. Reklamy wszędzie nas otaczają, lecz im jest ich więcej to stajemy się na nie bardziej odporni i obojętni. Jeśli chodzi o artykuły spożywcze czy codziennego użytku, wymagają one dodatkowej akcji ze strony producenta, a mianowicie ukazania klientowi, że dany produkt jest lepszy od innych. Do tego celu wykorzystuje się stojaki reklamowe.

Stojaki takie muszą być po pierwsze funkcjonalne. Na pewno wielu z nas spotkało się w supermarketach z wąskimi alejkami zapchanymi przewracającymi się ekspozytorami. Ważne jest by stojaki reklamowe nie utrudniały klientom poruszania się, ale zachęcały do sięgnięcia po produkt. Po drugie, stojaki muszą być atrakcyjne. Stojak w kształcie eksponowanego produktu skutecznie zwraca na siebie uwagę np. przypominając kształtem butelkę napoju, który na nim się znajduje. Ponadto lokalizacja takich stojaków powinna być dobrze dobrana. Przy stoisku mięsnym nie powinny się znajdować wyeksponowane czekolady; bardziej wskazane byłoby umieszczenie tam przypraw do mięs itp. Produkty muszą do siebie w jakiś sposób nawiązywać. Jest to tak zwane dostosowanie sprzedaży do potrzeb klienta. Znanym też i powszechnie stosowanym zjawiskiem jest lokalizowanie stojaków z chipsami czy orzeszkami w okolicy półek w piwem. Jest to skuteczny sposób na zdobycie klientów, którzy kupując piwo jako małą zakąskę wezmą wspomniane już orzeszki czy chipsy. Kolejny zabieg marketingowy z wykorzystaniem ekspozycji produktu na stojakach reklamowych są małe, tanie rzeczy ulokowane przy kasach. Gdyby nie znajdowały się przy kasie, z pewnością nie sięgnęlibyśmy po nie. Czekając w kolejce samoistnie na nie spoglądamy i wyciągamy po nie rękę. Dzięki temu wzrasta sprzedaż małych batoników czy lizaków, które zalegały by sklepowe półki.

Na koniec warto wspomnieć, że reklama jest dźwignią handlu. Jedna forma promocji zazwyczaj nie wystarcza, producenci i reklamodawcy co raz bardziej starają się przyciągnąć uwagę klientów. Na ulicach wystawiane są bilbordy, w gazetach całe strony są wykupywane i poświęcane reklamom produktów. W hipermarketach nie jest to możliwe. Mamy tam bowiem skumulowaną ilość wszystkich reklamowanych artykułów dostępnych na rynku. Dlatego producenci stawiają na wyróżnienie produktów po przez umieszczanie ich na stojakach reklamowych i ekspozyturach dzięki czemu mają możliwość promocji. Jak pokazują wykresy - jest to bardzo dobry sposób na poprawienie sprzedaży.
Pozdrawiam Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Kryptoreklama w telewizji

Kryptoreklama w telewizji


Autor: Ewa Łyżkowska


Specjaliści od marketingu i reklamy dobrze wiedzą, że zwykła forma reklamowania produktów już się „przejadła”, co więcej jest coraz więcej obostrzeń, przez które nie wszystko można reklamować zawsze i wszędzie. Stąd też wynika ekspansywny rozwój kryptoreklamy.


Reklama zdaje się być wszechobecna. Zarówno w jawnej postaci, jak i ukrytej, zwanej kryptoreklamą. Nikogo nie dziwią już bannery reklamowe w trakcie relacji sportowych, wszak każdy dobrze wie, że w ten sposób poprzez taką ofertę zyskuje się sponsorów dla sportowców, a także dla samych imprez sportowych. Głośna była sprawa kombinezonów słynnych skoczków narciarskich i niemalże bitwy o nawet skrawek miejsca na kasku. Specjaliści od marketingu i reklamy dobrze wiedzą, że zwykła forma reklamowania produktów już się „przejadła”, co więcej jest coraz więcej obostrzeń, przez które nie wszystko można reklamować zawsze i wszędzie. Stąd też wynika ekspansywny rozwój kryptoreklamy. Co więcej kryptoreklama przestała być już jedynie mrugnięciem okiem do widza. Coraz częściej przybiera mniej lub bardziej wyszukane formy.

Nie wierzmy zatem w przypadek, jeśli w naszym ulubionym serialu bohaterowie piją konkretny sok pomarańczowy, a jako prezent na urodziny wręczają biżuterię danej firmy. Wszystko to zostało wpisane w scenariusz w sposób bardzo przemyślany. I przeliczony na kwoty, które mogą przyprawić o zawrót głowy! Głośno mówi się o tym, że skuteczność tej formy reklamowania znacznie przewyższa tradycyjną formę zwrócenia się do potencjalnych klientów. Tradycyjna reklama poprzez swoją intensywność zaczęła odrzucać, zamiast przyciągać. Ukryta reklama nie bije tak bardzo po oczach, jednak skutecznie przemawia do naszej świadomości. Kojarzymy bowiem to, że nasza ulubiona aktorka jeździ samochodem danej marki, a znana piosenkarka używa znanej linii perfum. Wiążemy ciepłe uczucia, jakie żywimy do aktorów bądź seriali czy filmów z obrazem konkretnego produktu. Albo w innym przypadku – film bądź serial dyktuje niejako modę na określone towary. Wytwarza się zatem wizja pewnej sytuacji, z którą wiąże się szereg koniecznych uwarunkowań. Wydaje się to skomplikowane, tymczasem działa w prosty sposób. Bohaterki modnego serialu urządzają wieczór panieński. Możemy uznać, że 80% produktów, jakie przewiną nam się przed oczami w każdej scenie, zostało skrupulatnie wybranych właśnie po to, żeby wytworzyło się mniemanie, że do udanego wieczoru panieńskiego konieczny jest ten właśnie zestaw – od paluszków, napoje, po określony prezent na wieczór panieński. Wszystko oczywiście zostało opłacone, wymyślone przez cały sztab specjalistów od reklamy, a nawet... psychologów! Nasze reakcje są przewidywalne. Wystarczy tylko znaleźć jakiś odpowiadający potrzebom promocji produktu fragment filmu bądź serialu, a jeśli nie da się znaleźć takiego, zawsze można zmienić scenariusz, co również jest coraz częstszą praktyką. Można rzec – pokaż mi swój produkt, ja znajdę miejsce w scenariuszu, w którym go sprzedasz!


Gazetomania.pl - pomysł na prezent na urodziny, śluby, wieczór panieński, wieczór kawalerski...

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Gadżety reklamowe? Tak, ale z głową!

Gadżety reklamowe? Tak, ale z głową!


Autor: Krzysztof Bieniasz


Kilka wskazówek dla osób planujących zakup gadżetów reklamowych.


Każdy przedsiębiorca prędzej czy później stanie przed problemem wyboru materiałów reklamowych swojej firmy. Możliwości są prawie nieograniczone – radio, telewizja, internet, ulotki, czy też gadżety reklamowe - to kilka najpopularniejszych sposobów na reklamę.

Skupiając się na gadżetach reklamowych, zostajemy zasypani setkami tysięcy możliwości. Zaczynając od najpopularniejszych drobiazgów biurowych typu długopisy , przez pendrivy, czy ogólnie elektronikę reklamową, aż po droższe ekskluzywne produkty np. z galanterii skórzanej. Ponadto do gadżetów reklamowych możemy zaliczyć też słodycze reklamowe, czy też odzież reklamową.

Ogromny wybór takich produktów powoduje, że warto dobrze zastanowić się jaki jest cel produkcji gadżetów, do kogo są one kierowane, a ponadto czy ważniejsza jest ilość czy jakość.

Najdroższe upominki zazwyczaj wręczane są partnerom biznesowym, przy okazji dużych transakcji, podpisywaniu kluczowych umów, czy też podczas negocjacji. Często są to produkty o wartości przeszło kilkuset złotych, dlatego warto możliwie dobrze poznać upodobania osoby, która ma być obdarowana, tak aby wydatek nie poszedł na marne, a nie trafiony prezent nie wprawił w zakłopotanie czy też nie rozczarował. Upominkami z górnej półki, przy których należy zachować ostrożność są alkohole. Nie każdy przecież jest koneserem, który doceni smak 15-letniej whisky.

Średnia półka obecnie najczęściej zajmowana jest przez elektronikę reklamową oraz kubki, filiżanki i tym podobne produkty. Tutaj sprawa jest prostsza, choć również wymaga przemyślenia – starsze osoby z pewnością bardziej ucieszy elegancka filiżanka niż „odjechany” odtwarzacz mp3. A skoro mowa o elektronice (najpopularniejsze gadżety reklamowe z tej grupy to pendrivy z logo) - oferta dostawców jest spora, należy jednak wystrzegać się produktów wątpliwej jakości, które psują się jeszcze przed wyjęciem z pudełka. Radość posiadania takiego gadżetu może szybko zmienić się w złość i niechęć do firmy, której logo widnieje na produkcie.

Niższa półka to już prawdziwe „gadżetowe eldorado”, do wyboru są setki tysięcy produktów. Równocześnie setki tysięcy takich gadżetów reklamowych szybko lądują w koszu, a nadrukowane logo nie zaprząta niczyjej uwagi. To jest właśnie największa bolączka tanich gadżetów. Jednak i w tej grupie cenowej można otrzymać produkt budujący wizerunek firmy, a nie tylko zwiększający objętość wysypisk śmieci. Przykładem alternatywy dla najpopularniejszych z tej półki długopisów, niech będą słodycze reklamowe opatrzone logo firmy. Smaczna czekoladka z logo firmy na etykiecie z pewnością wzbudzi większe zainteresowanie klienta, niż oklepany długopis. Słodycze wydają się więc ciekawą alternatywą jako gadżety reklamowe do biura , czy też na targi.

Temat gadżetów reklamowych wydawać może się błahy. Jednak nieprzemyślane zakupy tak jak w każdym innym przypadku generują straty finansowe, a dodatkowo w przypadku gadżetów reklamowych mogą wpłynąć negatywnie na wizerunek firmy.

-- Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Sposoby na wypromowanie swojej firmy

Sposoby na wypromowanie swojej firmy


Autor: Mr.X


Istnieją różne metody wypromowania wizerunku swojej firmy. Zapoznaj się z kilkoma z nich.


Firmom działającym na różnych rynkach coraz trudniej jest konkurować ze sobą przy pomocy takich narzędzi jak cena, dystrybucja a nawet sam produkt. Z powodu ogromnej konkurencji na niemalże każdym rynku coraz trudniej jest firmom wyróżnić oferowane przez siebie produkty i usługi. Na szczęście jest jeszcze jedno narzędzie użyteczne w konkurencji, które jest nadal bardzo elastyczne i daje wiele możliwości stosującym je firmom. Narzędziem tym jest promocja.

Promocja najczęściej kojarzona jest tylko i wyłącznie z przeceną w sklepie bądź ofertą typu "drugie dostaniesz gratis". Nic bardziej mylnego. Promocja jest złożonym procesem komunikowania się firmy z klientem. Promocja jest dwukierunkowym dialogiem firmy z jej obecnym bądź potencjalnym klientem. Z jednej strony firma poprzez różnego rodzaju działania informuje klienta o istniejącym produkcie i jego zaletach, a także nakłania go do zakupu. Z drugiej strony poprzez zmiany w dokonywanych zakupach wywołane promocja klient informuje firmę o swoich obecnych preferencjach rynkowych. Promocja w połączeniu z wymienionymi wyżej elementami czyli ceną, produktem i dystrybucja, stanowią razem tzw marketing-mix.

Podczas działań promocyjnych firmy można posługiwać się wieloma narzędziami promocji. Do najpopularniejszych z nich należą reklama, public relations, wspieranie sprzedaży, sprzedaż osobista oraz marketing bezpośredni.

Jedną z najbardziej znanych i najczęściej stosowanych form oddziaływania promocyjnego firmy jest reklama. Trzy cechy charakteryzują każdy rodzaj reklamy. Po pierwsze jest to forma odpłatna, po drugie ma ona charakter bezpośredni i nakłaniający a po trzecie bez problemu możemy zidentyfikować jej nadawcę. Wiele firm decyduje się na jeden bądź kilka typów reklamy. Do najbardziej znanych reklam należą reklama telewizyjna, radiowa, prasowa i zewnętrzna. Nazwy typów reklam wskazują na medium za pomocą którego są dystrybuowane.

Działania z zakresu public relations popularnie zwane PR stanowią zintegrowany system komunikacji przedsiębiorstwa z jego otoczenie. Mają one znacznie silniejszy wpływ na ich odbiorców. Są również uważane za działania bardziej wiarygodne niż reklama. Działania PR polegają na kształtowaniu opinii publicznej przy wykorzystaniu różnego rodzaju środków masowego przekazu. PR mają przede wszystkim stworzenie dobrego wizerunku firmy w oczach klientów oraz nadanie produktowi rozgłosu.

Działania promocyjne mające na celu wspieranie sprzedaży to działania wykorzystujące między innymi takie techniki jak darmowe próbki towarów, degustacje, gadżety reklamowe itp. Głównym celem tych działań jest przede wszystkim dokładne zapoznanie się z produktem, możliwość zobaczenia jego działania ( demonstracja) lub też spróbowania jego smaku (degustacja). Dodatkowo gadżety promocyjne poprzez wzbudzenie chęci ich posiadania przez klienta mają za zadanie nakłonienie do zakupu produktów bądź też do skorzystania z konkretnych usługo oferowanych przez firmę. Gadżety reklamowe różnią się od siebie w zależności produktów lub usług, których sprzedaż wspierają. Przykładowo gadżetem reklamowym wspierającym sprzedaż piwa może być otwieracz, specjalna szklanka bądź kufel. Wspierając sprzedaż herbaty można wykorzystać takie artykuły reklamowe jak zaparzaczka, pojemnik na herbatę, czy promocyjna filiżanka. Rożnego rodzaju gadżety reklamowe mogą być również wręczane przez firmy na imprezach o charakterze targowo-wystawienniczym. Z tej okazji przygotowywane są przeważnie specjalne gadżety.

Sprzedaż osobista, czasami nazywana również akwizycyjną, to działania promocyjne wykorzystujące przede wszystkim komunikację interpersonalną. Polega ona na ustnej, osobistej prezentacji produktu lub usługi oraz rozmowa handlowa z jednym klientem bądź całą grupą potencjalnych klientów w celu nakłonienia ich do zakupu promowanego produktu lub do skorzystania z promowanej usługi. Bardzo często ten typ promocji połączony jest również z demonstracją działania produktu.

Marketing bezpośredni to sposób promowania produktów i usług mający charakter promocyjno-dystrybucyjny. Oferta dostarczana jest do klientów poprzez wykorzystanie różnego rodzaju mediów takich jak telefon, poczta bądź internet. Ten typ promocji umożliwia potencjalnemu klientowi na złożenie zamówienia oraz na otrzymanie produktu drogą wysyłkową. W pewnym stopniu marketing bezpośredni pozwala na wyeliminowanie pośrednich punktów sprzedaży. Do tego typu działań można przede wszystkim zaliczyć, mailing wykorzystujący bezpośrednie przesyłki pocztowe, telemarketing, sprzedaż katalogową oraz marketing bezpośredni wykorzystujący nowe technologie (SMS, MMS, e-mail).

Aby działania promocyjne były skuteczne należy przede wszystkim odpowiednio dobrać narzędzia promocji. Powinny być one dostosowane do rodzaju prowadzonej działalności, typu oferowanych produktów i usług jak również docelowego rynku firmy i rodzaju klientów na nim występujących. Rożne techniki promocyjne i działania promocyjne mogą mieć inny oddźwięk na różnych rynkach dlatego też ważne jest przeprowadzenie uprzednio badań na temat tego które z technik promocyjnych są właściwe dla naszej firmy.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Wykorzystywanie agencji reklamowych

Wykorzystywanie agencji reklamowych


Autor: Mateusz Jaworowicz


Kto najwięcej wykorzystuje agencje reklamowe? Czym jest Agency-Squeezer?


4030331_39269798

W ciąg ostatnich lat ma miejsce proceder nazywany za oceanem Agency-Squeezer, polega on na zlecaniu agencji np. grafiki/logo dla firmy, gdy tylko projekt zostanie zrobiony i przedstawiony szefowi lub innemu wspólnikowi nagle firma uznaje go za słaby i rezygnuje z dalszej współpracy. W pewnej wypowiedzi na popularnym forum, ktoś nazwał to konkursem i w gruncie rzeczy miał racje, tyle że jego uczestnik o tym nie wie, szef zleceniodawcy zlecił tę samą pracę kolejnym 10 agencją, a w tym konkursie nie wygrywa nikt poza zleceniodawcą...

Agency-Squeezer w dosłownym i wolnym tłumaczeniu znaczy 'Wyciskanie Agencji'

Przykład konkretny:
Podaje go dlatego iż to jest najbardziej popularna metoda.

Zleceniodawca zleca wykonanie logo dla firmy
Zleceniodawca wysyła zamówienia na projekt i wdrożenie logo do 10 innych agencji
Zleceniodawca otrzymuje wszystkie po czym pisze E-maile do wszystkich agencji, że nie spełniły oczekiwań prezesa.

Za 6 miesięcy jedno z projektów staje się logo firmy zleceniodawcy.
Zleceniodawca aby uniknąć problemów zleca wykonanie na podstawie projektu z "wyciśniętej" agencji np. swojemu koledze grafikowi.

Proste...

Oto wyniki badań z 20 Kwietnia 2009r.
Próba 141 agencji reklamowych Polskich

Zadaniem było wybranie które z pośród podanych osób/działalności w ciągu ostatniego roku wykorzystało agencje oraz użyło odrzuconego wcześniej projektu.
Wg. typu firm i branż


Kto wykorzystuje agencje?

Nowe firmy i osoby prywatne bez działalności gospodarczej 53%
Firmy Rodzinne 40%
Inne 7%

Konkretne branże:

Reklamowa - 15%
Finansowa - 17%
Motoryzacyjna - 11%

Wyżej wymienione typy firm oraz firmy z ww. branż najczęściej wykorzystują agencję.

Jak przeciwdziałać?
Przede wszystkim pobierać zadatek!
Różnica pomiędzy zaliczką, a zadatkiem jest taka, że w przypadku rezygnacji nie masz obowiązku zwrotu tej kwoty, nie masz obowiązku jej zwrotu nawet gdy zamówienie zostanie opłacone.
Na potwierdzeniu w płaty zadatku dopisujesz, że zwrot zadatku nastąpi po uiszczeniu należnej zapłaty za wykonaną pracę.

Zadatek w wysokości 1/3 ceny projektu będzie dobrym rozwiązaniem.

Dla wielu młodych zaliczka, a zadatek znaczą to samo.
Zaliczka jak wszyscy wiedzą jest zwracana jeżeli zrezygnujemy z wykonania projektu, zadatek w ręcz przeciwnie-nie jest zwracany, a firma lub osoba go pobierająca nie ma obowiązku go zwrócić.

Z Poważaniem Mateusz Jaworowicz
SuperAdmin --> http://cnnb.iq24.pl/

Darmowe forum dochodowego biznesu i E-biznesu...Sprawdź co mamy dla Ciebie-TERAZ!

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.