środa, 27 lutego 2013

Stoiska degustacyjne - ważny element promocji.

Stoiska degustacyjne - ważny element promocji.

Autorem artykułu jest Robert Kiesiak


Firmy reklamowe i promocyjne prześcigają się w pomysłach na przeprowadzenie udanej degustacji w sklepach. Istotną rolę w przyciągnięciu klient odgrywają stoiska degustacyjne. Hostessy prowadzące promocję produktów spożywczych muszą być schludnie ubrane i uczesane. Włosy nie mogą spadać na proponowane klientom do skosztowania smakołyki. Twarz powinna być gładka i nie pryszczata. Makijaż delikatny. Na twarzy sympatyczny uśmiech.

Podobnie samo stoisko. Dobry wygląd stoiska do degustacji jest wynikiem wysokiej jakości jego wykonania. Dobre, trwałe i łatwe do rozstawienia stoisko z profesjonalnie zrobionym nadrukiem gwarantuje pozytywny postrzeganie promowanych produktów spożywczych. Najpopularniejsze stoiska degustacyjne wykonane są dobrej jakości masy plastikowej i produkowane w Europie. Podobne lecz tańsze podróbki z Chin mają dużo mniejszą żywotność i gorszą estetykę.

Realia wyglądają nieco gorzej. Obraz niechlujnie odzianej, w rozwianych włosach, pryszczatej dziewczyny przy brudnym, rozwalającym się stoisku z odklejającą się grafiką nie należy niestety do rzadkości. Do dziś pamiętam jedną smutną hostessę próbującą namówić mnie raczej żółtym uśmiechem do zakupu jakiegoś wspaniałego serka. Tego typu sytuacje są niewątpliwie efektem wyboru najtańszych ofert. Tanie agencje promocyjne i tanie stoiska degustacyjne nie wróżą dobrego odbioru akcji degustacyjne zwłaszcza w odniesieniu do produktów spożywczych.

Podsumowując: tak hostessy jak i stoiska do degustacji powinny wyglądać schludnie i czysto. Trybunka powinna być dobrze rozstawione, grafika nie może nigdzie odstawać. Sama grafika - zarówno lada degustacyjna ja również toper - muszą być dobrze zaprojektowane i wydrukowane. Soczyste kolory dodatkowo przyciągają konsumenta. Blat trybunki musi być na bieżąco sprzątany.
---

Scandinavia Display Systems Int. jest generalnym i wyłącznym importerem na Polskę systemów wystawienniczych szwedzkiej firmy Mark Bric.

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Niewygodny geniusz reklamy: Claude C. Hopkins

Niewygodny geniusz reklamy: Claude C. Hopkins

Autorem artykułu jest Piotr Górski


Claude C. Hopkins. Nazywany "Arystotelesem reklamy". Co takiego wiedział o tworzeniu reklam, czego nie wiedzą inni? Gdybyś stworzył reklamę, która zdobyłaby najwyższe laury, jakie przyznawane są w reklamowej branży, prawdopodobnie Claude Hopkins nie zainteresowałby się nawet, jak masz na imię.

Ale jeśli - z dala od laurów i kreatywnych idei - opublikowałbyś brzydką reklamę, której wyniki byłyby lepsze od przeciętnych, Hopkins na pewno nie zaznałby spokoju, dopóki nie poznałby tych wyników – i sposobu, w jaki je osiągnąłeś.

Tego chciał od reklamy – rezultatów, nie nagród w konkursach. Chciał, aby agencje reklamowe umiały sprzedawać produkty przy pomocy reklamy, zamiast sprzedawać same siebie... reklamodawcom.

To oznacza odpowiedzialność. Wymagać, aby reklama sprzedawała towar, który promuje. I żądać monitorowania jej rezultatów.

Dlatego tak rzadko dziś mówi się o tym geniuszu reklamy. Dlatego jest tak niewygodny. Kto chciałby stawać każdego dnia twarzą w twarz z rzeczywistym adresatem reklamy – z klientem – i znosić jego werdykt. Zawsze niepodważalny, często bezwzględny i niszczący ego twórcy.

Czyż nie wygodniej skupić się na składaniu ładnie brzmiących haseł, które wpadają w ucho?

Niejeden copywriter przewraca się dziś w swoim łóżku z boku na bok, podenerwowany, tak bardzo chce wymyślić chwytliwy slogan.

A Hopkins twierdził, że slogany są absurdem. Że slogany nie sprzedają, po co więc zawracać sobie głowę ich układaniem.

Inny copywriter chce bawić się słowem, aby słowo śpiewało. To też nie znalazłoby uznania u starego mistrza, dla którego literackie kwalifikacje autora reklam były poważną wadą.

Ludzie mówią: „reklama powinna być krótka, ludzie niewiele przeczytają”. Hopkins zabierał głos w tej sprawie mówiąc o wynikach przeprowadzanych testów – i tłumaczył, dlaczego to on ma rację.

Jego stosunek do wykształcenia byłby ogromnym szokiem dla dzisiejszych absolwentów różnego rodzaju studiów, płacących często grube pieniądze, aby móc je ukończyć. Studentów reklamy i marketingu, MBA, zarządzania, reklamy i mediów. Hopkins uważał, że czas spędzony na różne podejrzane teorie reklamy to czas stracony. Ten sam czas spędzony na sprzedaż w prawdziwym świecie byłby – jego zdaniem - wart wielokrotnie więcej.

Gardził humorem w reklamie. Mówił, że ludzie nie kupują od klaunów.

Domagał się rezultatów. I tylko rezultaty były w stanie przekonać go o czymkolwiek. Jego pomysły zbyt często wyśmiewano. Musiał raz za razem udowodniać, jak bardzo racja jest po jego stronie. Dlatego przestał zważać na ludzi, nie śledzących rezultatów swoich reklam.

Napisał krótką książkę. Przedstawił w niej podstawowe prawa reklamy. Pomimo dziesięcioleci, jakie minęły od pierwszej publikacji tej książki, stanowi ona wciąż elementarny arsenał narzędzi najlepszych profesjonalistów od reklamy.

To wszystko sprawia, że jeśli jeszcze nie czytałeś „Reklamowania Według Naukowych Zasad”, już czas, aby to naprawić ---

Psychologia w reklamie i marketingu: www.psychomarketing.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Jak promować nową stronę www?

Jak promować nową stronę www?

Autorem artykułu jest Bartek Koplin


Zobacz pierwsza cześć z serii artykułów, które opiszą formy promocji stron internetowych. Dzięki temu zwiekszysz liczbę osób, które będą ja odwiedzać. Problem promocji jest pierwszym, który pojawia się zaraz po tym jak powstanie nasza pierwsza strona www (sprawdź czy zrobiłeś ją prawidłowo), i kiedy wrzucimy ją na jakiś serwer i podepniemy pod konkretną domenę. W tym momencie zerkamy już na licznik i statystyki. A tu ciągle nic/zero/nul/pusto, nikt jej nie odwiedza. Jak więc przyciągnąć ludzi na stronę? W końcu nie robiliśmy jej tylko po to aby sobie gdzieś tam "wisiała" w sieci, i żeby nikt na nią nie wchodził, prawda? ; )



No właśnie.. więc jak rozreklamować stronę www? Otóż odpowiedź na to pytanie nie jest taka prosta. Są różne strony i kierowane są one też do różnych ludzi (grup docelowych/targetu). Tak więc każda strona www wymaga indywidualnego podejścia i wyznaczenia konkretnie swoich odbiorców. Dla przykładu ta strona przeznaczona jest dla ludzi interesujących się programami partnerskimi i dlatego też właśnie piszę o nich i o wszystkim co z nimi związane.
Dziwne by było abym reklamował stronę o PP na słowa związane z warsztatami samochodowymi czy dywanami. Obrałem jeden temat i jedną grupę docelową. Oczywiście wpisy takie jak ten mogą czytać wszyscy Ci, którzy mają swoje strony www i problem z ich promocją. To jest tak zwany bonus : ) w postaci dodatkowych - być może - zainteresowanych czytelników. Wiec podstawa to określenie tematyki strony i jej odbiorców. Jeśli to mamy to możemy lecieć dalej..



Ok więc, bum bum leeeecimy : ) Ważna jest umiejętność korzystania z nadarzających się okazji. Jeśli mamy możliwość dostać coś za darmo lub w prezencie czy też za niewielkim wkładem własnym należy z tego skorzystać. Wspominałem już o tym jak dostać 200zł na reklamę swojej strony. Sposób prosty i banalny. Aż prosi się o wykorzystanie. Co jakiś czas Google przesyła takie kupony dla swoich klientów zupełnie za darmo lub są one rozdawane w różnych innych miejscach. 200zł to nie dużo ale na start i reklamę w Google AdWords w sam raz.



Sa też inne darmowe programy typu AutoSurf, które na zasadzie "barteru" dostarczają użytkownikom ruch na stronę.. jednak dają one tylko pusty ruch a nie konkretnych użytkowników zainteresowanych Twoja stroną. Więc odradzam ich stosowanie bo to strata czasu i transferu.



Darmowych sposobów na zdobycie linków do swojej strony lub po prostu pokazanie jej światu jest wiele. Podstawowymi, które należy wykorzystać to Twoja obecność na forach czy grupach dyskusyjnych i blogach. Na forach możesz w stopce (jeśli to zgodne z regulaminem) wrzucić swój link. Osoby czytające Twoje wypowiedzi na pewno się nim zainteresują. To samo na grupach dyskusyjnych. Komentując wpisy na blogach czy portalach internetowych otrzymujesz możliwość podania adresu swojej strony. Tylko na miłość boską nie spamuj.. przyniesie Ci to więcej problemów niż zysków. Serio.. nie warto tego robić.



W tej części to wszystko. Jeśli nie masz jeszcze gotowej strony to ją zrób lub dokończ.. jeśli już takową posiadasz to zacznij działać zgodnie ze wskazówkami danymi powyżej a ja za parę dni przedstawię Ci inne sposoby na to jak zyskać nowych czytelników na Twojej stronie.
--- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Reklama przez katalogowanie

Reklama przez katalogowanie

Autorem artykułu jest Bartek Koplin


Zobacz jak w prosty sposób możesz zwiększyć oglądalność i wejścia na Twoja stronę z wyszukiwarek poprzez zastosowanie katalogowania w reklamie. Dziś opowiem Ci trochę o katalogowaniu.



Zanim jednak przejdę do szczegółowego omówienia katalogowania słów kilka o doborze fraz na jakie chcemy się reklamować. Nie owijając w bawełnę powiem, że największy ruch ma się przeważnie z wyszukiwarek a konkretniej z Google. Więc zanim coś zrobisz sprawdź jakie są najczęściej wyszukiwane słowa z interesującej Cię branży korzystając z Google AdWords Keyword Tool oraz OnetBoksy. To pierwsze wskaże Ci ile razy ludzi wpisują daną frazę w wyszukiwarce Google. Pozwoli Ci to oszacować ruch na stronie i dobrać odpowiednie frazy.. a drugi link powie Ci jakie frazy związane głównie z seksem ludzie wpisują w Onet.pl :P cóż zasięgając cytat z marszałka jaka wyszukiwarka tacy wyszukiwacze ; )



Dla przykładu frazy dla strony na-wynos.com mogą być następujące:

- jedzenie na wynos

- jedzenie na wynos dla firm

- jedzenie na wynos Warszawa

- pizza na dowóz

- jedzenie Kraków

- pizza Wrocław

- obiady na dowóz

- catering



i tym podobne.



Więc masz już wybrane słowa kluczowe teraz zacznij działać!



Czym jest katalogowanie?

Jak nazwa sugeruje jest to proces dodawania danej strony (lub wielu stron) do katalogów internetowych. Najlepszy spis dostępnych katalogów posegregowanych tak aby każdy mógł znaleźć coś dla siebie to spis Mara gdzie znajduje się największy zbiór katalogów.
Dzięki niemu masz możliwość zupełnie za darmo dodać swoją stronę do setek katalogów (dobierając za każdym razem odpowiedni inny anchor - więcej tutaj) co pozwoli Ci wspomóc pozycjonowanie i wypromujesz swoją stronę we wspomnianej wyszukiwarce Google. Dzięki temu zyskasz konkretny ruch od osób zainteresowanych właśnie Twoja stroną.



Problemem przy katalogowaniu jest czas i chęci. Przy jednej stronie jeszcze ma się ochotę i czas aby spędzić codziennie, dzień w dzień nad katalogami dobre kilkanaście lub kilkadziesiąt minut. Jednak jeśli mamy do dodania 20-40 stron to już nie jest takie przyjemne. I chyba nikt nie ma czasu na to. Tutaj z pomocą przychodzi przydatne narzędzie jakim jest Adder. Jest to program, który po skonfigurowaniu i dodaniu do niego strony wraz z opisem automatycznie wykona za nas pracę i doda stronę do blisko 3 tysięcy katalogów. Po oczyszczeniu bazy katalogów i wgraniu swojej konkretnej, która wiemy, że jest dobra jest w miarę skuteczny i pozbawia nas problemu.
--- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Ogłoszenia w internecie

Ogłoszenia w internecie

Autorem artykułu jest Mr.X


Internet daje zupełnie nowe możliwości gromadzenia, wyszukiwania, ale też i publikowania informacji. Oczywiście większość użytkowników ogranicza się do poszukiwań różnych treści, jednakże pomiędzy wielkimi portalami wyrosły też w sieci strony, których celem jest publikowanie zwykłych ogłoszeń - analogicznych do tych prasowych.

Ogłoszenia w prasie
Ogłoszenia funkcjonują przede wszystkim w prasie codziennej - gazety są dużo starsze niż internet, stąd usługa jest już dobrze przygotowana i w zasadzie nic się tutaj nie zmienia.
Istotnym jest fakt, że za ogłoszenia w prasie w zasadzie zawsze się płaci - zależnie od ilości tekstu i formy ogłoszenia.
Trzeba też pamiętać, że gazety mają dość ograniczony zasięg - ogłoszenie mają szansę przeczytać tylko osoby, które kupią gazetę. Do tego forma polegająca na "upychaniu" maksymalnej ilości notek na pojedynczej stronie powoduje, że przeczyta je tylko ktoś aktywnie zainteresowany danym elementem.
Sprawdza się to względnie nieźle w przypadku np. poszukiwania pracy (z wyłączeniem zawodów z dziedzin IT!), ale gdybyś np. chciał sprzedać stary laptop lub wynająć mieszkanie... wtedy na pewno warto wypróbować ogłoszenia w internecie!

Portale ogłoszeniowe
W sieci funkcjonuje dziś dużo portali ogłoszeniowych - z najbardziej znanym allegro.pl na czele.
Jednakże nie zawsze chcemy coś sprzedać na aukcji internetowej, czasem po prostu chodzi tylko o umieszczenie krótkiej notki informacyjnej celem zainteresowania potencjalnych klientów ofertą. Portale ogłoszeniowe wychodzą tutaj z ciekawą ofertą - niektóre często oferują nawet zupełnie bezpłatne ogłoszenia dla najprostszych form (płatne są wtedy różne wyróżnienia i formy dodatkowej promocji).
Niezależnie jednak czy nasza forma reklamowa będzie płatna, czy też bezpłatna, internet daje nam tą przewagę, że notkę przeczytać może każdy zainteresowany oferowanym przez nas produktem. Jak wiadomo w sieci mamy niesamowicie rozwinięte możliwości wyszukiwawcze, stąd też dużo łatwiej niż w przypadku gazet znaleźć to czego szukamy.
Publikując ogłoszenie w sieci szybciej sprzedamy więc nasz laptop, ale też - dzięki daleko większym możliwościom formatowania i umieszczania dodatków (np. zdjęć) - łatwiej będzie nam znaleźć najemcę mieszkania.

Wygoda ponad wszystko
Komunikacja elektroniczna to także wygoda - w ciągu godziny z pomocą wyszukiwarki znajdziesz kilka portali ogłoszeniowych, gdzie umieścisz - często za darmo - informację, w ogóle nie ruszając się z domu!
Gazety też podążają tym tropem ułatwiając proces publikacji, ale z racji swej statycznej formy nigdy nie dorównają konkurentowi.

Porzuć więc gazety, ogłaszaj się w sieci! :)

---

Głos ludu

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl