środa, 27 lutego 2013

Nadruki na koszulkach

Nadruki na koszulkach

Autorem artykułu jest Marcin Głowacki


Nadruki na artykułach promocyjnych i reklamowych to dynamicznie rozwijająca się gałąź reklamy. Najpopularniejsze nośniki to: koszulki, parasole, smycze, czapki, torby ekologiczne, długopisy, zapalniczki, kubki. W artykule przedstawiam techniki nanoszenia nadruków. Sitodruk - jest techniką graficzną, dzięki której można wykonywać wielokolorowe nadruki na tkaninie, papierze, plastiku. W zależności od potrzeb używa się wiele różnego rodzaju maszyn sitodrukowych.
Farba drukowa jest rozprowadzana na całej powierzchni matrycy. Za pomocą przesuwającego się po niej rakla jest przeciskana przez wolne oczka siatki bezpośrednio na podłoże drukowe. W przypadku nadruku na przedmiocie okrągłym, podczas procesu druku, rakla stoi w miejscu natomiast przesuwa się sito oraz obraca przedmiot drukowany. Matrycę (formę drukową) stanowi prostokątna rama, zwykle aluminiowa z napiętą na niej siatką z nylonu, poliestru lub metalu.
Szablon tworzy utwardzona warstwa światłoczuła, nie przepuszczająca farby, stanowiąca negatywowy obraz drukowanego wzoru. Sitodrukiem najczęściej wykonujemy nadruk na koszulki, bluzy, parasole, torby, materiały transferowe i inne obiekty płaskie.

Tampondruk - technika druku polegająca na nakładaniu farby drukarskiej za pomocą miękkiego gładkiego stempla zwanego tamponem. Farbę pobiera z matrycy metalowej lub polimerowej z wytrawionym wzorem. Za pomocą tamponu o odpowiednim kształcie wykonywany jest nadruk na nierównych i nieregularnych powierzchniach. Przez dobranie odpowiedniej
farby możliwe jest drukowanie na podłożach takich jak tworzywa sztuczne, guma, szkło, metal, a także tkaniny itp. Tampondruk stosuje się do wykonywania nadruków na powierzchniach bardzo zróżnicowanych. Używamy tę technikę do nanoszenia, grafiki na długopisy, zapalniczki, breloki, kubki, bombki choinkowe, itp.

Termotransfer - technika wykonywania nadruku polegająca na termicznym wgrzaniu w materiał wcześniej przygotowanej grafiki pokrytej klejem. Naniesionej na materiał transferowy sitodrukiem, tampndrukiem, drukiem cyfrowym, ofsetem lub wycięty w formie szablonu. Nadruki zazwyczaj do 2-3 kolorów można stosować na różnych podłożach. Charakteryzują się wysoką jakością małych elementów grafiki. Nadruki termotransferowe wykonujemy na czapki, koszulki, kurtki, plecaki i torby oraz materiały trudne do zadruku bezpośredniego.

Termosublimacja - Technika polegająca na przenoszeniu nadruków podczas termicznej przemiany gazowej. Nadruki wykonuje się na materiale transferowym specjalnymi farbami sublimacyjnymi, następnie przenosi się je docelowo na tkaniny poliestrowe i ceramikę za pomocą specjalistycznych termopras w wysokiej temperaturze i docisku. Farby przenikają w materiał i charakteryzują się wysoką trwałością. Zazwyczaj wykonuje się tą techniką fotonadruki o wysokiej rozdzielczości lub grafiki o bogatej kolorystyce.

Flex - metoda wykonywania nadruków polegająca na ploterowym wycięciu wzoru z foli pokrytej klejem i wgrzaniu jej za pomocą termoprasy w materiał. Nie wymaga przygotowywania matryc. Technika pozwala wykonać nadruki metaliczne, odblaskowe, bardzo gładkie
lub uzyskać efekt sztywności. Najczęściej używana do ozdabiania nadruków lub personalizacji odzieży.

Flock - Nadruk o efekcie zamszu, uzyskany przez nanoszenie strzyży tekstylnej o różnej długości włosa.
Może być stosowany na wszystkie rodzeje materiałów. Umieszczany termotransferowo lub elektrostatycznie
w polu wysokiego napięcia. Można ją stosować na wszystkie rodzaje materiałów przede wszystkim w
przemyśle tekstylnym. Stosujemy flock do ozdabiania nadruków na odzieży.

3D - nadruk trójwymiarowy, wypukły o wysokości około 1mm. Uzyskuje się go nakładając wiele warstw tej samej farby metodą sitodruku.

Puff - nadruk trójwymiarowy, wypukły uzyskany przez dodanie do farby środka chemicznego, który podczas utrwalania w suszarni tunelowej w temp. 140-160C silnie gazuje. Farba puchnie i tworzy efekt wypukłości nadruku.

Żel - Nadruk wypukły zazwyczaj bezbarwny znakomicie imitujący efekt rosy, kropli wody. Stosowany do uszlachetniania nadruków.
---

www.reklamamix.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Niedojrzały grafik popełnia rynkowe samobójstwo

Niedojrzały grafik popełnia rynkowe samobójstwo

Autorem artykułu jest MEGAMOCNY


Jeszcze kilka lat temu niewiele firm zajmowało się projektowaniem reklam i stron internetowych. Dzisiaj są ich tysiące. Wiele osób zrozumiało, że na tym można zarobić bardzo dobre pieniądze. Jednak wiele firm i wolnych strzelców popełnia rynkowe samobójstwo i niszczy rynek. Jeszcze kilka lat temu niewiele firm zajmowało się projektowaniem reklam i stron internetowych. Dzisiaj są ich tysiące. Wiele osób zrozumiało, że na tym można zarobić bardzo dobre pieniądze. Jednak wiele firm i wolnych strzelców popełnia rynkowe samobójstwo i niszczy rynek.

Podział rynku
Na początku pragnę zauważyć, że nie biorę pod uwagę firm które świadczą usługi na niski i bardzo niskim poziomie, ponieważ firmy te tak naprawdę nie mają większego wpływu na rynek (na ich usługi decydują się klienci dla których nie liczy się nic innego tylko cena).

Rynek dzieli się na dwa rodzaje firm:
1.Graficy/Firmy ceniące swoją pracę - są to firmy które świadczą usługi na średnim lub wysokim poziomie, znają swoją wartość. Wiedzą, że projekt składa się z kosztów: kontaktów, paliwa, godzin pracy grafika, wielu poprawek, wdrożenia końcowego projektu i duża wartość dodana - pomysł.

2.Graficy/Firmy psujące rynek - są to firmy które świadczą usługi na średnim poziomie, ale tak naprawdę nie znają swojej wartości. Szukają zamówień oferując bardzo zaniżoną cenę za wykonanie projektu, nie mają świadomości, że na cenę projektu nie składa się tylko szybkie wykonanie i “po problemie”. Liczy się dla nich tylko zdobycie klienta za każdą niską cenę. Postępowaniem tym nieświadomie popełniają rynkowe samobójstwo i niszczą rynek.



Proces rynkowego samobójstwa
1. Firma psująca rynek poszukuje klientów na np. strony internetowe
2. Proponuje swoje usługi ze średnią ceną
3. Kiedy klient nie może się zdecydować obniża cenę projektu do absurdalnego minimum aby tylko zdobyć zlecenie z nadzieją na przyszłe zlecenia od tego klienta
4. Wykonuje zlecenie na średnim lub wysokim poziomie
5. Klient jest zadowolony, że zapłacił bardzo niską cenę, jednak pewnie i tak nie skorzysta znowu z tej samej firmy
6. Firma psująca rynek poszukuje kolejnego klienta za niską cenę, ponieważ musi zarobić na swój byt.
7. Klient który poprzednio zamówił projekt w firmie psującej rynek znajduje ciekawszą firmę ceniącą swoją pracę, wysyła zapytanie i dowiaduje się, że realizacja podobnego projektu jest 3 razy droższa.
8. Klient próbuje negocjować absurdalne minimum i albo mu się to udaje i wprowadza kolejną firmę w błędne koło, albo odchodzi z kwitkiem
9. Firma psująca rynek bankrutuje i pociąga za sobą inne dobre firmy.



Podsumowanie
Niestety wiele firm zajmujących się grafiką reklamową nie wytrzymało tak bardzo zdewastowanego rynku, niskich cen i zbankrutowało - dodam, że bardzo dobrych firm. Rynek osiągną dno. Miejmy nadzieję, że odbiję się od dna, graficy będą się cenić, a firmy zlecające usługi graficzne zaczną doceniać ciężką pracę grafika. W końcu nie tylko produkujemy produkt, ale także przekazujemy wartość dodaną - pomysł, możliwości sukcesu i zwiększenia sprzedaży.
---

Szachogłuchowicz skuteczna Reklama w internecie----------------------------------------------------- Fotografia ślubna

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Identyfikacja wizualna - dla tożsamości Twojej firmy

Identyfikacja wizualna - dla tożsamości Twojej firmy

Autorem artykułu jest Maciej Skrzyna


Każda organizacja, by być efektywną w swych działaniach, potrzebuje jasno określonej przyczyny istnienia, z którą pracownicy w niej zatrudnieni będą mogli się utożsamiać. Potrzebują oni również silnego poczucia przynależności. Przyczyna istnienia (działania) oraz poczucie przynależności to dwa elementy tworzące tożsamość każdej firmy. Sposób, w jaki jesteśmy postrzegani na zewnątrz oraz przez własnych pracowników bezpośrednio oddziałuje zarówno na naszą pozycję na rynku, jak też na szeroko pojętą świadomość społeczną.

Tożsamość firmy (marki) to zestaw unikalnych wartości z nią związanych, które w powiązaniu z realizacją strategii marki należy stworzyć lub utrzymać. Wizerunek natomiast to wyobrażenia dotyczące marki już ukształtowane w świadomości klienta pod wpływem komunikatów dotyczących marki i jego własnego doświadczenia. Rynkowe działania firm, tworząc relacje z otoczeniem, w naturalny sposób kreują wizerunek.

Wdrażanie systemów identyfikacji wizualnej stało się cechą charakterystyczną wielu firm które poprzez swój wizerunek chcą być rozpoznawalne i na stałe pozostać w pamięci
Tożsamość firmy związana jest z czterema głównymi polami jej aktywności. Są to produkty lub usługi (to co jest produkowane lub sprzedawane), otoczenie (to gdzie produkt jest wytwarzany lub sprzedawany - miejsce lub kontekst), informacje o produktach lub usługach (jak produkt jest opisywany i przedstawiany) oraz zachowania (wewnątrz i na zewnątrz firmy). Produkty, które dana firma wytwarza lub sprzedaje muszą odpowiadać standardom i wartościom przez nią wyznawanym. Budynki, w których są wytwarzane przedmioty lub oferowane usługi, biura, punkty sprzedaży, sposób w jaki budynki te są umeblowane - to wszystko powinno wynikać z tożsamości firmy. Materiały komunikacyjne, począwszy od wizytówek, blankietów firmowych, poprzez instrukcje obsługi oferowanych produktów, reklamę prasową, stronę internetową i prezentacje multimedialne winny posiadać jednolity charakter i jakość odpowiadającą określonej firmie i jej celom. Kolejny element tożsamości korporacyjnej to zachowanie pracowników wobec siebie oraz osób kontaktujących się z firmą, włączając w to konsumentów i dostawców. Element ten jest szczególnie istotny w przypadku firm świadczących usługi

Aktywne zarządzanie tożsamością jest w stanie zapobiec jej kryzysowi, zwłaszcza gdy tożsamość lub jej elementy, takie jak identyfikacja wizualna, są mocno powiązane z konkretnymi okresami historycznymi. Aby podkreślić swoją innowacyjność, wiele firm wzbrania się przed klasycznymi projektami, służącymi wizualizacji ich wartości, mimo że umożliwiłyby one w większym stopniu wykreowanie przesłania o charakterze ponadczasowym. Tymczasem nowatorskie formy graficzne mogą szybko się zestarzeć, a to spowoduje konieczność kolejnego odświeżenia tożsamości.

Zmiana misji i wizerunku zakrojona na szeroką skalę zdecydowanie informuje o rozwoju organizacji. Dokładne sformułowanie nowego komunikatu ma ogromne znaczenie przy odświeżaniu wizerunku i jego ugruntowaniu w świadomości odbiorcy, ponieważ jest to najprostszy sposób informowania o zaangażowaniu i dostosowaniu do jego potrzeb. ---

Identyfikacja wizualna dla firm

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Reklama permanentna

Reklama permanentna

Autorem artykułu jest Łukasz Stanios


Reklama, jako narzędzie służące przekonaniu odbiorców do danego produktu, usługi lub/i marki istnieje niemalże od czasów starożytnych. Od tego momentu znacznie zmieniły się nośniki reklamy, a ona sama przeszła ogromna ilość transformacji, które stopniowo zbliżały ją do potrzeb, zainteresowań i preferencji odbiorców docelowych, czyli tzw. targetu reklamy. Reklama, jako narzędzie służące przekonaniu odbiorców do danego produktu, usługi lub/i marki istnieje niemalże od czasów starożytnych. Od tego momentu znacznie zmieniły się nośniki reklamy, a ona sama przeszła ogromna ilość transformacji, które stopniowo zbliżały ją do potrzeb, zainteresowań i preferencji odbiorców docelowych, czyli tzw. targetu reklamy.
W dobie niezwykle szybkiego rozwoju mediów coraz większe triumfy święci reklama internetowa w rozmaitej postaci. Coraz szersze grono odbiorców w różnym wieku oraz pełne spektrum informacji na każdy temat to zasadnicze atuty Internetu, które decydują również o atrakcyjności tego medium, jako nośnika reklamy. Wirtualna sieć daje możliwość dotarcia do atrakcyjnych i pożądanych przez reklamodawców grup społecznych (ludzi młodych, aktywnych, hobbystów, biznesmenów, czy entuzjastów nowości). Dodatkowym atutem jest wielki potencjał Internetu, na którego łamach można pozwolić sobie na niespotykaną kreatywność i innowacyjne rozwiązania. Do najważniejszych cech Internetu, jako medium reklamowego można zaliczyć: interaktywność, możliwość personalizacji przekazu, wielokierunkowy przekaz informacji, możliwość natychmiastowej reakcji potencjalnego Klienta, możliwość dotarcia do grupy odbiorów z całego świata, różnorodność form przekazu itp.
Głównym nośnikiem informacji w sieci, a tym samym wiadomości bezpośrednio dotyczących szczegółów oferty firmy jest serwis internetowy. Sama reklama internetowa kojarzy się najczęściej z banerami, czyli ramkami (statycznymi, animowanymi lub interaktywnymi), połączonymi z linkiem do strony www dotyczącej reklamowanego produktu. Aktualnie banery stanowią kluczowy punkt każdej kampanii reklamowej w Internecie.
Najnowszym rozwiązaniem reklamowym w sieci, które jednocześnie łączy formę serwisu i baneru jest reklama permanentna, czyli tzw. piksele na sprzedaż (po angielsku pixels for sale). Jest to strona, na której można zamieścić swój baner oraz link, zyskując dodatkowe odnośniki do pożądanej strony. Reklama permanentna to forma najmniej ograniczona. Jest ona pozbawiona limitów czasu emisji oraz ilości wyświetleń. Reklama permanentna to pomysł pewnego amerykańskiego studenta - Alex'a Tew, który postanowił zarobić na swoje studia sprzedając milion pikseli powierzchni reklamowej na stronie. Serwis www.milliondolar.com to amerykańska, najbardziej znana wersja reklamy permanentnej. Warto zaznaczyć, że piksele zakupione za pośrednictwem www.milliondollarhomepage.com są niezwykle tanie (1$ za 1 piksela), a opłata za piksele, a tym samym własną reklamę jest jednorazowa. Po złożeniu zamówienia na wybranym przez Klienta miejscu, pojawia się obrazek oznaczający rezerwację. W ten sposób nikt inny nie zajmie zarezerwowanego miejsca, a od tego czasu, Klient ma 7 dni na uregulowanie należności.
Serwis z założenia ma być utrzymywany do 2011 roku, jednak po tym czasie strona ma istnieć dalej, a osoby, które będą zajmować wcześniej miejsce, będą miały prawo pierwokupu "swojej działki". Reklama permanentna jest wariantem nowym, ale jednocześnie obdarzonym wielkim potencjałem. Każda nowinka, która niesie ze sobą korzyści finansowe i jednocześnie swego rodzaju prestiż spotyka się ze sporym zainteresowaniem użytkowników Internetu. Dlatego właśnie na całym świecie powstało już mnóstwo stron reklamy permanentnej. Internauci szukają tego typu serwisów i z ciekawości klikają w zamieszczone na nich reklamy Samo zainteresowanie przekłada się natomiast na ilość odwiedzin na stronie. Zyskując dodatkowy link do strony, Klient może liczyć także na podniesienie jej statusu Page Rank, czyli wskaźnika, dzięki któremu będzie ona lepiej widoczna dla robotów wyszukiwarek. Reklama permanentna to także długoterminowa inwestycja, która może w znaczny sposób zaprocentować po kilku latach od zakupu powierzchni reklamowej. Za jakiś czas, kiedy zabraknie wolnego miejsca na stronie, można sprzedać własne piksele z odpowiednim zyskiem.
Reklama permanentna to nowy, modny trend reklamowy, który co ważne, ma wielkie perspektywy i doskonale rokuje na przyszłość. Ciągły rozwój środków masowego przekazu wymusza zmiany na coraz mniej angażującym świadomość i podświadomość odbiorców rynku reklamowym. Innowacyjny, ciekawy i nowoczesny przekaz jest bowiem kluczem do percepcji i kieszeni Klientów. Dodatkowo reklama permanenta jest wykorzystywana jako pozycjonowanie stron internetowych. ---

www.seo24.com.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Słodka strona reklamy

Słodka strona reklamy

Autorem artykułu jest Krzysztof Bieniasz


Specjaliści od marketingu i reklamy całe życie zastanawiają się co zrobić by jeszcze lepiej i skuteczniej wypromować dany produkt, by zbudować pozytywny wizerunek marki. Nieustannie próbują czymś zaskoczyć, oczywiście w pozytywny sposób, tak aby dana marka wzbudzała pozytywne emocje. Wspomniani we wstępie marketingowcy już kilka (kilkanaście) lat temu wpadli na genialny a zrazazem bardzo prosty pomysł - słodycze reklamowe. Jak możemy dowiedzieć się od pionierów słodkich upominków początki w cale nie były łatwe - ciężko było namówić producentów standardowych słodyczy do wytwarzania - z ich punktu widzenia - małych serii produktu ze zmienioną etykietą.

Z biegiem lat producenci dostrzegli potencjał drzemiący w branży reklamowej. Ponadto technologia produkcji, czy też druku rozwinęła się na tyle, że obecnie w kategorii słodycze reklamowe w ofercie dostawców znajdziemy praktycznie wszystko co tylko sobie wymyślimy.

Oferta jest przeogromna - między innymi:
- czekoladki i czekolady
- czekoladki w pudełkach
- cukierki
- cukierki w puszkach
- dropsy i drażetki
- lizaki
- ciastka
- bombonierki
Znajdziemy produkty zwykłe, do masowego rozdawnictwa - przykładowo mini cukierki, które można położyć na ladzie w sklepie, jak i bardziej eksluzywne, drogie bombonierki przeznaczone dla ważnych kontrahentów.

Produktem stosunkowo młodym w branży słodyczy reklamowych są czekoladki ręcznie wytwarzane. Czekoladki o dowolnym kształcie z wysokogatunkowej, pysznej czekolady. Co jednak ciekawsze - dekorowane czekoladowymi zdobieniami w kontrastowym kolorze. I tym sposobem możemy zamówić czekoladki o dowolnym kształcie z dowolną grafiką! Na czekoladce możemy umieścić nawet zdjęcie! A wszystko to z czekolady. W podstawowej wersji mamy do dyspozycji 3 kolory czekolady : jasny brąz - mleczna, ciemny brąz - deserowa, oraz biała czekolada. Do tego możliwość mieszania tych kolorów oraz unikalna technologia zdobienia sprawiają, że czekoladki są naprawde bardzo efektowne. A wszystko to możemy zapakować w eleganckie bombonierki, kartoniki i folie.

Słodycze reklamowe wydają się genialnym połączeniem - rozpieszczają wspaniałym smakiem, jednocześnie wiążąc tą przyjemność z daną marką. Już czas spróbować. Smacznego! --- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl