niedziela, 7 czerwca 2015

„Must have” zachowań w świadomym zarządzaniu wizerunkiem w sieci.

„Must have” zachowań w świadomym zarządzaniu wizerunkiem w sieci.


Autor: Elwira Wagner-Wołosz


Życie społeczne coraz bardziej zaczyna przenosić się do sieci. Zwykło się mówić, że jeżeli nie ma czegoś/kogoś „w Internecie” to znaczy, że to nie istnieje. Wiedzą, o tym też Twoi potencjalni pracodawcy, którzy coraz częściej korzystają z sieci w weryfikacji kandydatów.


To co mówią o Tobie Twoje profile społecznościowe, czy wpisy na blogach może Ci albo pomóc albo zaszkodzić. Oto kilka wskazówek jakich należy przestrzegać przy świadomym kreowaniu własnego wizerunku w sieci.

1. Opracuj strategię działania

Strategia to pierwszy krok w działaniu. Budowanie własnej pozycji i marki to nie przedsięwzięcie na jeden dzień. Zwykle ten proces trwa kilka lat. Plan autoprezentacji w sieci nie ma na celu wykreowania z nas kogoś kim nie jesteśmy, ale podkreślenie rzeczywistych cech: wartości, zalet, pasji. Zastanów się kim chciałbyś być np. za rok i jak możesz to osiągnąć.

2. Sprawdź co o Tobie mówi Mr. Google

W kontekście napisanego wstępu po prostu sprawdź czy istniejesz…w sieci, i co ta sieć o Tobie może powiedzieć. W tej kategorii rozróżniamy trzy typy informacji

- wspomagające Twój wizerunek, mówiące o Twoich osiągnięciach, np. wpisy czy profile na portalach kariery
-neutralne dotyczące Twoich pasji
- negatywne (patrz punkt 4)

Twój pracodawca sprawdzi to jeszcze przed Tobą ;-)

3. Profesjonalny adres mailowy

E-mail w sieci to jak Twoje imię i nazwisko. Dlatego kontaktowanie się z pracodawcą czy kontrahentem przez mail z końcówka np. xxx@buziaczek.pl czy mysiapysia@xxx.pl jest wysoce niestosowne. Warto zapewnić sobie e-mail w domenie, która przynajmniej nie budzi dwuznacznych skojarzeń.

4. Profil społecznościowy/blog

Narzędzia w postaci social mediów to szereg możliwości w budowaniu własnej tożsamości. Ale trzeba być niezwykle czujnym. To co piszemy, umieszczamy i z kim się tym dzielimy należy kontrolować. Warto zadbać o ustawienia prywatności i kontrolę widoczności naszych profili dla osób nieodpowiednich. Agresywne wpisy na forach dotyczące naszych byłych pracodawców nie wpływają dobrze na budowanie naszego wizerunku jako osoby wartościowej a przede wszystkim profesjonalnej.

5. CV/portfolio

Wirtualne portfolio czy CV to dobra metoda, aby pochwalić się naszymi osiągnięciami. Oprócz zawartości ważny jest również sposób jego zaprezentowania dlatego warto pomyśleć o czymś estetycznym i kreatywnym.

Prezentacja w sieci to jeden ze sposobów personal brandingu, a nie cel sam w sobie. Codzienność przynosi mnóstwo mozliwości prezentowania siebie i swoich osiągnięć, ale o tym innym razem.


Więcej na temat personal brandingu na www.creativerelations.com.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Element, który podnosi efektywność ofert i reklam...

Element, który podnosi efektywność ofert i reklam...


Autor: Jacek Pietrasiuk


U ludzi istnieje skłonność do pożądania tego, co jest niedostępne. Im większy poziom niedostępności, tym większe pożądanie i pragnienie posiadania. Ta prosta reguła psychologiczna jest oczywiście z powodzeniem wykorzystywana w reklamie. Ty również możesz ją wykorzystać we własnej firmie.


Jak stworzyć niedostępność ? Bardzo prosto. Ogranicz ilość lub czas. Ograniczenie ilościowe może występować w połączeniu z ograniczeniem czasowym lub mogą one występować zupełnie niezależnie od siebie. Przykładem ograniczenia ilościowego jest np. „zostały już ostatnie egzemplarze”, „resztki kolekcji/serii”, „tylko dla pierwszych 10 osób”, „do wyczerpania zapasów” czy po prostu „ilość produktów ograniczona”.

Przykładem ograniczenia czasowego jest np. „promocja ważna tylko do 31.07” czy „promocja ważna tylko przez 2 dni” np. słynne „dni bez VATu” w marketach z elektroniką. Bardzo ważnym elementem ograniczenia czasowego jest konsekwencja. Jeśli zapowiadasz, że obniżone ceny są tylko do niedzieli, to musisz je podnieść od poniedziałku.

Wprowadzając ograniczenie ilościowe dajesz do zrozumienia potencjalnemu klientowi, że musi się spieszyć z zakupem, ponieważ tego co sprzedajesz nie wystarczy dla wszystkich. Możesz też po prostu postanowić, że w obniżonej cenie sprzedasz np. tylko 30 sztuk. W tym przypadku ograniczenie ilości jest narzucone przez Ciebie i nie wynika z ilości posiadanych produktów.

Ograniczenie ilościowe nie musi wiązać się z obniżeniem ceny. Możesz wręcz zapowiedzieć podwyższenie ceny podając konkretny określony termin. Z reguły im krótszy termin, tym lepsze efekty. Możesz pójść jeszcze dalej i wprowadzić ograniczenie czasowe, po którym Twój produkt w ogóle nie będzie dostępny w sprzedaży (zazwyczaj przez bliżej nieokreślony czas).

Stosując technikę ograniczenia ilościowego lub czasowego pamiętaj również, że zagrożenie potencjalną stratą ma większe znaczenie niż potencjalny zysk. Powinieneś więc pokazywać potencjalnym klientom ile stracą jeśli nie skorzystają z Twojej oferty, a nie ile zyskają jeśli skorzystają.

Jak pokazują realia ograniczenie ilościowe i czasowe działa. Dowodem na to są tłumy szturmujące nowo otwierane hipermarkety, kiedy to właśnie w dniu otwarcia (ograniczony czas) można kupić taniej produkty dostępne w ograniczonej ilości. Ograniczenie i związane z tym poczucie pilności motywuje potencjalnych klientów do natychmiastowego działania. Często jest po prostu ciężko nie skorzystać z bezpowrotnie przemijającej okazji.


Autor: Jacek Pietrasiuk właściciel StrategieWzrostu.pl. Więcej artykułów na jacekpietrasiuk.pl.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Reklama na Facebooku - 8 najważniejszych spraw, które musisz wiedzieć zanim zaczniesz.

Reklama na Facebooku - 8 najważniejszych spraw, które musisz wiedzieć zanim zaczniesz.


Autor: Kamil Tracz


Nie lubisz testować? – nie zaczynaj reklamy na Fb.
Żeby stworzyć świetną reklamę, która będzie sprzedawała, pozyskiwała klientów, musisz spędzić sporo czasu na testowanie różnego rodzaju rozwiązań. Poniżej podaję Ci kilka ważnych wskazówek, które pomogą Ci zanim zaczniesz pierwszą kampanię.


1. Zrób badania, ucz się – naucz się strategii działania od ekspertów ds. reklamy na Facebooku.

Dowiedz się od czego zaczynają, co robią na początku, czy korzystają z dodatkowych narzędzi, co biorą pod uwagę tworząc reklamę. Takie informacje znajdziesz na forach dyskusyjnych o tematyce facebooka, o tematyce reklamy internetowej.

Wystarczy tylko dobrze poszukać. Pamiętaj żeby uczyć się od innych, dzięki czemu zaoszczędzić dużo pieniędzy.

2. Zaopatrz się w kupon – żeby móc się reklamować potrzebne są Ci pieniądze.

Żeby nie wydawać swoich możesz za 20zł kupić kupon 50$ co da Ci ponad 150zł na testy. Za te pieniądze będziesz mógł przetestować różne nagłówki, obrazki, teksty reklamowe i pozwoli Ci to wybrać optymalne rozwiązania.

3. Tworzenie reklamy – zastanów się co Twoja grupa docelowa myśli o Twoich produktach i jaki tekst, nagłówek czy obrazek będzie zwracał ich uwagę. Tworząc reklamę musisz być kreatywny i mieć na uwadze odbiorców, to dla nich prowadzisz kampanię. To oni będą klikać w nią, a nie Ty.

4. Dane demograficzne – wybierz optymalne dane dla Twoich reklam, uwzględnij płeć, wiek, związek, stan cywilny. Możesz też wybrać osoby, które pracują w danej firmie.

5. Budżet reklamy – ustaw niski budżet na początek reklamowania. Jeśli zaczynasz reklamę to pilnuj jej na początku, sprawdzaj jaki generuje CTR, ile Ciebie kosztuje. Zobacz jak się ma po 2 godzinach, potem po 4. Jeśli przez 4 godziny nikt w nią nie kliknął, a wyświetliła się 100.000 osobom to zmień zdjęcie, nagłówek, albo stwórz nową.

6. Konwersja – sprawdzaj konwersje na stronie na którą kierujesz ruch. Co z tego że reklama będzie miała genialny CTR jak nie będzie sprzedawała.

7. Pracować Trzeba! – Praca, testowanie, kreatywność i testowanie. Jeśli zrobisz to wszystko to Twoja reklama odniesie sukces.

8. Walcz – tworzenie reklam, testowanie to ciężka praca. Jedni pracują fizycznie i są zmęczeni, my pracujemy nad reklamami psychicznie i też możemy czuć się zmęczeni. Reklamowanie na Facebooku może sprawić, że stracisz pieniądze, większość reklam nie będzie działać, będziesz czuć się sfrustrowany, będziesz chciał zrezygnować. Także jeżeli nie jesteś fighterem, nie zaczynaj nawet reklamować się na Facebooku. To nie jest dla każdego i nie każdy sobie poradzi.

Reklama na Facebooku jest świetnym narzędziem do zarabiania pieniędzy, więc jeśli jesteś odporny na ciężką pracę to weź pod uwagę te 8 punktów i wyprzedź swoją konkurencję.


Więcej na temat reklamy na Facebooku dowiesz się z tego nagrania: Twoja pierwsza reklama na Facebooku

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Budowanie osobistej marki - zestaw ponoworocznych postanowień.

Budowanie osobistej marki - zestaw ponoworocznych postanowień.


Autor: Elwira Wagner-Wołosz


Nowy Rok dla wielu z Was niesie ze sobą „noworoczne” postanowienia, które w mniejszym czy większym stopniu realizujemy… zazwyczaj przez pierwszy miesiąc. Dlatego wraz z końcem stycznia zróbmy podsumowanie ile punktów z naszej listy „Top 10” udało się zwieńczyć sukcesem?


Jeśli przeprowadzony bilans nie wypada korzystnie zachęcam do zapoznania się z moją listą „TOP 10” sposobów na wykreowanie osobistej marki, które nie wymagają wielkiego wysiłku, a bez wątpienia zaowocują pewnością siebie i lepszym samopoczuciem. A przede wszystkim stworzeniem dobrego gruntu pod budowanie osobistej marki, którą są Twoje imię i nazwisko.

1. Stwórz swoją historię
Zatrzymaj się na chwilę i popatrz na swoje życie z perspektywy. Wypisz najlepsze momenty Twojego życia, które pamiętasz, aż do obecnej chwili. Zobacz co przynosi Ci szczęście i podążaj w tym kierunku.

2. Otwórz się na nowe kontakty
Zaproś nowych znajomych z pracy na spotkanie, może to być lunch albo kawa. Odkrywanie nowych znajomości może otworzyć dla Ciebie nowe perspektywy nie tylko zawodowe, ale i prywatne.

3. Żyj po słonecznej stronie życia
Znane powiedzenie mówi: „kiedy się uśmiechniesz, świat uśmiechnie się do Ciebie”. Pozytywne nastawienie przyciągnie do Ciebie ludzi – „pozytywnych ludzi”.

4. Bądź ciekawski
Ciekawość to nie „pierwszy stopień do piekła”, ale za to pierwszy stopień do odkrywania nowych sposobności, zdobywania wiedzy i współpracy z ludźmi, od których możesz wiele się nauczyć. To Twoje zadanie: zadawaj dużo pytań i ciesz się rezultatami jakie osiągasz.

5. Stwórz swój moralny dekalog
Zweryfikuj granice, w obrębie których wszystkie Twoje działania będą słuszne. Stwórz swoją listę moralnych zasad, według których chciałbyś/chciałabyś żyć. Tak jasno określone punkty z pewnością pomogą ci w przyszłości
w podejmowaniu trudnych decyzji.

6. Staraj się zawsze dobrze wyglądać
I nie musisz od razu fundować sobie operacji plastycznych, czy spędzać godzin w klubach fitness, aby osiągnąć rozmiar 34. Chodzi o systematyczną pielęgnację. Rób to co jest w zasięgu Twoich możliwości. Odśwież swoją garderobę, wypracuj swój własny styl. Albo po prostu zrób sobie nową fryzurę, bo nic tak nie poprawia humoru
i pozytywnie nie wpływa na samopoczucie jak nawet najmniejszy, fryzurowy „tuning” ;-)

7. Opisz się w jednym zdaniu
Stwórz swój krótki opis, jak tagline - jednym, krótkim i powtarzalnym zdaniem. Np. Jestem dyrektorem marketingu, pracuję dla firmy XYZ i właśnie planujemy nowe przedsięwzięcie w Londynie. Trochę szczegółów przyciąga nowych klientów i nowe możliwości.

8. Skompletuj swój personel
Przygotuj się na sytuacje kryzysowe i miej w zanadrzu plan B. Zanim opiekunka Twoich dzieci zachoruje, zorganizuj awaryjne zastępstwo. Zanim w Twoim aucie coś się zepsuje, znajdź dobrego mechanika. Twórz swój awaryjny plan do sytuacji jeszcze przed jej powstaniem. Dobre przygotowanie w sytuacji kryzysowej oszczędzi Twój czas
i unikniesz niepotrzebnych stresów.

9. Pielęgnuj swoją „kulturę”
Nigdy się nie spóźniaj, używaj magicznych słów (nie mylić z „hokus-pokus”): proszę, dziękuję, przepraszam, nie „dzwoń” łyżeczką o filiżankę (!), etc.

10. Korzystaj z mediów społecznościowych
Takie narzędzia jak Facebook, Twitter, czy LinkedIn, to bardzo dobre i darmowe (!) narzędzia sieciowe, które używane w odpowiednim celu stają się generatorami nowych możliwości czy propozycji zawodowych. Jeśli masz już tam swój profil to zaktualizuj go. A w sytuacji, gdy ta cała społecznościowa machina Cię przeraża, zapytaj bardziej doświadczonego, „zsocjalizowanego” kolegę o wskazówki.


Chcesz dowiedzieć się więcej o personal brandingu zapraszam na www.creativerelations.com.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Długopisy reklamowe i ich skuteczność

Długopisy reklamowe i ich skuteczność.


Autor: Michael Pytol


Długopisy reklamowe to gadżet reklamowy, który może być adresowany do wielu grup wiekowych, ale nie tylko. Może również być kierowany do konkretnego odbiorcy poprzez dobranie odpowiedniego modelu i dopasowanie stylu.


Każda firma, która zainteresuje się długopisami dla promocji swojego wizerunku będzie mogła umieścić na nich podstawowe oraz najważniejsze informacje dotyczące swojej działalności, a przede wszystkim da sobie szansę i możliwości na wiele ciekawych, skutecznych sposobów dobierania oraz zdobywania zainteresowania klientów na dużą skalę.

Zakres skuteczności długopisu jako gadżetu jest tak duży ponieważ sprawdza się wśród ludzi bardzo młodych, szalonych dopiero co wkraczających w swoje dorosłe życie, jak również wśród statecznych seniorów o sprecyzowanym guście i upodobaniach. Dla każdego znajdzie się coś ciekawego. W zależności od opracowania graficznego i modelu możemy nadać długopisom indywidualnego charakteru, dopasować do wizerunku firmy i jej usposobienia.

Odpowiednio dopasowany projekt odda rolę oraz stanowisko firmy w świecie biznesu. Szkic graficzny powstaje w ścisłym porozumieniu z upodobaniami klienta, ma on możliwość wglądu w całość procedury tworzenia i wpływ na poszczególne etapy. Pozwala to w pełni wykorzystać i ukazać potencjał firmy, a co za tym idzie ukazać przedsiębiorstwo i jego wizerunek w pełni. W ten sposób w pełni otwieramy się na klienta, który łatwiej nas zapamięta i chętnie skorzysta z oferowanych usług.

Wracając do tematu wieku, a długopisów reklamowych można zaproponować wiele możliwości spośród szerokiej oferty modeli. Dla młodzieży zaoferować długopisy reklamowe plastikowe dostępne w wielu ciekawych opcjach kolorystycznych. Innowacyjne zastawienia kolorów i sprytne połączenia odcieni składają się na atrakcyjną wizualnie całość co sprawia, że są bardziej zachęcające. Oferta obfituje przy tym w interesujące wzory, które na pewno przyciągną uwagę młodych ludzi, niejednokrotnie ceniących sobie ekstrawagancję i swobodny styl.

Treści reklamowe umieszczone na takim gadżecie na pewno zostaną zauważone i zapamiętane przez młodych. Dla bardziej dojrzałych odbiorców doskonale sprawdzą się modele z kolekcji długopisów metalowych. Nabywców o sprecyzowanym guście i wyszukanym smaku z pewnością zachwycą długopisy o gustownym kształcie wykonane z dbałością o szczegóły i wysoką precyzją. Bez obawy można zapewnić firmy poszukujące gustownego gadżetu, że reklama na długopisie o modelu pełnym elegancji zostanie doskonale odebrana, a logo firmy umieszczone na takim długopisie reklamowym kojarzyć się będzie z solidnością i kompetentnością reklamowanej firmy. Długopis jest gadżetem reklamowym, który figuruje ponad podziałami pokoleniowymi.


Michael Pytol właściciel serwisu długopisy z nadrukiem

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.